خبرهای داغ:
امام‌جمعه قم گفت: جوانان ایران اسلامی به دنیا تحقیر دولت آمریکا توسط جمهوری اسلامی را فهماندند، چراکه استکبارستیزی ذاتاً جز دین ما است.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۵۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از بسیجیان پیشکسوت استان قم که در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: 13 آبان روزی مهم و حساس در تاریخ انقلاب است و همان‌گونه که حضرت امام خمینی(ره) فرموده‌اند انقلاب دوم جمهوری اسلامی است.

وی بابیان اینکه در 13 آبان جوانان این کشور نگذاشتند اثری از دشمن در لانه فساد خود باقی بماند، افزود: آنان به دنیا تحقیر دولت آمریکا توسط جمهوری اسلامی را فهماندند چراکه استکبارستیزی ذاتاً جز دین ما است.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: آمریکاییان زمانی در این کشور وزیر و افراد تأثیرگذار را عوض می‌کردند ولی به برکت انقلاب و جان‌فشانی‌های عزیزان این کشور چنان تحقیری را هم در شکل‌گیری انقلاب و هم در 13 آبان چشاندند که در تاریخ ماندگار شد.

وی جابجایی پست‌ها برای انسان را موردتوجه قرار داد و گفت: در اسلام تمام افراد در طول زندگی خود دارای مسئولیت هستند و تا آخر عمر فردی پیدا نمی‌شود که وظیفه‌ای نداشته باشد و بارها در قرآن خداوند بر آن تأکید کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: مسئولیت‌ها دست‌به‌دست می‌گردد و هر زمان در اختیار شخصی است که باید قدردان آن باشد و طبق وظایف تعریف‌شده عمل کند.

وی حفظ میراث را اولین اقدام بعد از پایان مأموریت‌ها در مسندها دانست و اضافه کرد: ما وظیفه‌داریم که نگذاریم سرمایه اشخاص از بین رفته و از آن فاصله بگیرند چراکه برخی با تجربیاتی که اندوخته‌اند می‌توانند در هموار شدن راه دیگران نقش برجسته‌ای داشته باشند.
آیت الله سعیدی دومین گام در بعد از پایان مسئولیت‌ها را در اختیار گذاشتن سرمایه تجربه برشمرد و افزود: کسانی که مسئولیت سازمانی دارند باید این سرمایه را در قالب مشاوره، تدریس، خاطره در اختیار دیگران قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه می‌توان با در اختیار گذاشتن تجربیات راه دیگران را آسان کنیم، عنوان کرد: اساتید، مراجع و علما هر چه سن آن‌ها بیشتر گرفتاری آن‌ها بیشتر می‌شود و به‌نوعی اصلاً بازنشستگی ندارند و ما باید قدر این بزرگان معنوی جامعه را بدانیم.

ارسال نظرات