مدیر مسؤول هفته‌نامه 9 دی گفت: محصول برجام سیب و گلابی نیست بلکه بدعهدی آمریکاست اما هنوز یک عده در حال دفاع هستند.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۶۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج  حجت‌الاسلام حمید رسایی در جلسه مناظره با موضوع پسابرجام که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه من و زیباکلام بسیار زیاد در مورد برجام مناظره کرده‌ایم، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه خود مذاکره‌کنندگان دست از برجام برداشته‌اند و از آن انتقاد می‌کنند و از بدعهدی آمریکایی‌ها می‌گویند، خوشحالم همچنان کسی هست که از آن دفاع می‌کند.

وی افزود: توافق‌نامه ژنو اولین توافق‌نامه‌ای بود که پایه‌های برجام بر اساس آن بنا شد و بعد از آن توافق‌نامه‌های لوزان و برجام منعقد شدند اما زمانی که انتقاد می‌کردیم می‌گفتند باید صبر کنید تا توافق‌نامه امضا شود و سپس به بعد از زمان اجرا موکول کردند و اکنون بیش از 8 ماه است که از اجرای برجام گذشته است و بدعهدی آمریکایی‌ها مشخص‌شده و ایران تمام تعهدات خود را انجام داده اما طرف مقابل همچنان به فهم خود از برجام استناد می‌کند و کسانی هم در داخل در حال توجیه و دفاع از این وضعیت هستند.

مدیر مسؤول هفته‌نامه 9 دی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در روز گذشته مبنی بر اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برجام انتخابات آزاد است، تصریح کرد: این صحبت رئیس‌جمهور مرا یاد سال 93 انداخت که مجلس اروپا اعلام کرد انتخاب روحانی بر اساس انتخابات آزاد نبوده است و ایشان با این گفته، ادعای آن‌ها را تائید کردند.

رسایی بابیان اینکه در آن زمان می‌گفتند برجام قرار است کلیه تحریم‌ها را برطرف کند، خاطرنشان کرد: اول می‌گفتند تحریم‌ها در زمان انعقاد و بعد در زمان اجرای برجام برطرف می‌شود اما بعد از برجام هم باز تحریممان کردند و جان کری صراحتاً اعلام می‌کند که بازهم ایران را تحریم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برجام امنیت اسرائیل را تأمین کرد، گفت: اگر اسرائیلی‌ها در مقطعی مخالف برجام بودند به این خاطر بود که آن‌ها معتقد بودند ذره‌ای هم نباید به ایران دستاورد داد و قرارداد برجام نه‌تنها برد - برد نبود بلکه به تعبیر رهبر خسارت محض بود و روحانی خود معترف شد که اگر بازی برد - برد نبود لااقل بازی 5 به 3 بوده است اما من به ایشان گفتم بازی 4 به یک است چراکه ما دو گل را به خودمان زده‌ایم و محصول برجام سیب و گلابی نیست بلکه بدعهدی آمریکاست اما هنوز یک عده در حال دفاع هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به زیباکلام مبنی بر اینکه شما غیر از آمریکاستیزی چیزی ندارید، گفت: ما غیر از آمریکاستیزی اعتماد به جوانانی داریم که امور کشور را به آن‌ها می سپریم نه اینکه مدیر از خارج وارد کنیم، توانمندی‌های ما فقط در آبگوشت و قرمه سبزی خلاصه نمی‌شود.

رسایی با اشاره به حضور اختلاس گران در کابینه دولت اصولگرا گفت: اختلاس جدا از اینکه از جه حزبی باشد نتیجه تفکر آمریکاستیزی نیست بلکه نتیجه تفکر غرب‌پرستی است چراکه شما می‌بینید کسانی که مثل خاوری اختلاس کرده‌اند به آمریکا رفته‌اند و آمریکا معدن آن‌هاست.

وی ادامه داد: ما آمریکا را از برجام نشناختیم و خصلت استکباری آن‌ها را از گذشته‌های دور می‌شناختیم چراکه از قبل از انقلاب و تا بعد از آن، آمریکا هیچ قدمی برای منافع ما برنداشته است مثلاً در کشورهای منطقه و منورالفکرها که آمریکا را می‌پرستیدند تاریخ‌مصرف آن‌ها زود تمام می‌شود.

مدیر مسؤول هفته‌نامه 9 دی بابیان اینکه مذاکرات هسته‌ای 13 سال طول کشید اما رهبر فقط در سه سال اخیر هشدار دادند که من به مذاکرات خوش‌بین نیستم، گفت: از سال 82 تا 84 که مذاکرات زیر نظر آقای روحانی و دوستانشان بود نتایج مذاکرات برای ما پلمپ ساختمان‌های هسته‌ای بود و در همان مذاکرات که با کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه بود هیچ‌کدام از کشورها به تعهدات خود عمل نکردند؛ اینکه به‌طرف مقابل چه داده‌ای و چه گرفته‌ای مهم است که در توافق برجام هر آنچه ما دادیم نقد و هر آنچه گرفتیم نسیه بوده که تبدیل به هیچ شده است.

رسایی مواضع رهبری را به‌عنوان فرد منصف و مطلع دانست و افزود: رهبری می‌گفتند من خوش‌بین نیستم اما اجازه می‌دهم چراکه می‌خواستند جریان سازش آخرین تیر خود را هم بزند و لایه‌های مختلف مردم متوجه شوند مشکل ما با آمریکا مذاکره و برجام نیست چراکه اگر ما قانون حقوق بشر را نقض می‌کنیم و به خاطر آن ما را تحریم و تهدید می‌کنند پس چرا عربستان را که حقوق زن را به‌اندازه بز و شتر می‌دانند، تحریم و تهدید نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر رهبری جلوی مذاکرات را گرفته بودند، می‌گفتند اگر ما توافق ژنو را امضا می‌کردیم همه مشکلات حل می‌شد و رهبر برای همین اجازه دادند و حالا سه و نیم سال است که ملت را سرکار گذاشته‌اند مثلاً باید پاسخ دهند چرا میانگین واردات در هشت سال احمدی‌نژاد 5 میلیارد تومان بوده ولی میانگین واردات سه و نیم سال روحانی بیش از 11 میلیارد تومان است و این نشان می‌دهد که اگر چرخ سانتریفیوژ نچرخد چرخ کارخانه‌ها هم نمی‌چرخد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه می‌گویند در سال 91 تهدیدات نظامی جدی بود، گفت: آقای عراقچی که یکی از مذاکره‌کنندگان اصلی است در همین چند روز گذشته گفت که آن‌ها وقتی دیدند تهدیدات نظامی فایده ندارد، بر سر میز مذاکره آمدند و صراحتاً تأکید می‌کند که امکان حمله نظامی نبود اما باید گفت بعد از توافق ژنو امکان حمله نظامی بیشتر شده است.

رسایی افزود: اگر آمریکاستیزی نداشتیم شما آقای زیباکلام به صدام می‌گفتی آق دایی! یا به احترام قاسم سلیمانی کلاه ازسرت برنمی‌داشتی، باید توجه کرد ما لانه جاسوسی را فتح کردیم اما آمریکا همچنان در داخل کشور ما سفیر دارد؛ سفیرهایی که حتی از خود آمریکایی‌ها آن‌ها را بیشتر قبول دارند.

وی با مخاطب قرار‌دادن زیباکلام گفت: آقای زیباکلام اگر ایرانی نیستید حداقل آمریکایی باشید مثل آن‌ها که ابوطالبی را به جرم ترجمه چند سند از لانه جاسوسی به سازمان ملل راه ندادند.

مدیر مسؤول هفته‌نامه 9 دی در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر رد صلاحیت خود گفت: رد صلاحیت من نشان داد که شورای نگهبان فراجناحی عمل کرده است و من دست آیت‌الله جنتی را بوسیدم اما اگر از کمبود آراء جلیلی یاد می‌کنید باید بگویم که شما هم آقای معین را داشتید که سیدتان پشت او بود اما بازهم رأی نیاورد و در آخر همگی پشت هاشمی رفتید و بازهم رأی نیاوردید.

رسایی ادامه داد: کسانی که می‌گویند هر 30 نفر از نماینده‌ها به مجلس راه یافتند جوابشان را در روزنامه هم جناح خودشان ببینند که تیتر آن این است که عده‌ای بارانت و پول به مجلس راه یافتند و نشانه آن صفدر حسینی‌هاست که ذخیره نظام محسوب می‌شوند و این‌ها همان پول کثیفی است که لیست امید را بسته است.

وی در پاسخ به الگو گرفتن از کشورهایی مثل چین پاسخ داد: الگوی ما نباید کشوری مثل چین باشد بلکه باید برگرفته از دانش ملی و فرهنگ بومی‌مان باشد نه اینکه بی‌ارزش‌ترین چیز در مملکت که همان کترینگ است را به بیگانه بسپاری و وزیران بازنشسته را به‌کار بگیری.

مدیر مسؤول هفته‌نامه 9 دی تصریح کرد: عامل اصلی تحمیل برجام لاریجانی است که بیشتر از روحانی مقصر است و طی 20 دقیقه خلاف قانون برجام را تصویب می‌کند اما بخشی از تحریم‌ها هم مربوط به زمانی است که او مذاکره می‌کرده و 3 مورد از 20 تحریم مربوط به زمان اوست اما بازهم روند مذاکرات در زمان او قابل دفاع بوده است و برخلاف روند امروز است.

رسایی خاطرنشان کرد: در تمامی مذاکرات بعد از اتمام مذاکرات شاخص بورس بالا می‌رود اما بعد از توافق ژنو، لوزان و برجام شاخص بورس پایین می‌آید چراکه اقتصاد کشور را به مذاکرات پیوند داده بودند.

ارسال نظرات