معاون مشاركت كميته امداد استان اردبيل:

اردبيلي‌هاي خير 21 ميليارد ريال صدقه پرداخت كردند

افزون بر 15 ميليارد و 414 ميليون ريال صدقه از صندوق‌هاي كوچك خانگي مردم خير اردبيل جمع آوري شده است.
کد خبر: ۸۷۷۲۰۵۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

به گزارش سايت خبري كميته امداد؛ صفر توحيدي، معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه مردم خير در هفت ماهه سال‌جاري افزون بر 21 ميليارد و 500 ميليون ريال صدقه پرداخت كرده‌اند، گفت: صدقات پرداختي مردم نيكوكار نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزايش مطلوبي داشته است.

وي با بيان اينكه صدقات پرداختي مردم خير براي رفع مشکلات معیشتی، درمانی، مسكن و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر هزینه شده است، اظهار كرد: تمامي کمک‌های مردمی به کمیته امداد بابت رفع مشكلات خانواده‌هاي بي‌بضاعت هزینه شده و هیچ مبلغی از آن در بخش اداری اين نهاد هزینه نمی‌شود.

توحيدي با اشاره به اينكه بيش از 12 ميليارد و 570 ميليون ريال از صدقات جمع آوري شده براي رفع مشكلات اساسي خانواده‌هاي تحت پوشش در زمينه‌هاي درماني، بهداشتي، مساعدت موردي و پرداخت اجاره بها هزينه شده است، بيان كرد: بابت حل مسائل فرهنگي و تحصيلي مددجويان براي اعزام به اردوهاي زيارتي، پرداخت هزينه‌هاي تحصيلي، تهيه لوازم التحرير و ساير نيازهاي آنان نيز افزون بر سه ميليارد و 243 ميليون ريال از محل صدقات هزينه پرداخت شده است.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان با بيان اينكه دو ميليارد و 556 ميليون ريال از نذورات پرداختي مردم به صندوق‌هاي صدقه بابت احداث، تعمير و مقاوم سازي منازل مددجويان هزينه شده است، اعلام كرد: بيش از يك ميليارد و 500 ميليون ريال هم به اجراي طرح‌هاي اشتغال و خودكفايي اختصاص يافته است.

وي با اشاره به اينكه صدقه‌هاي مردمي طبق نيت خيران در همان محل جمع آوري شده و براي رفع مشكلات اقشار بي‌بضاعت آن منطقه هزينه مي‌شود، تصريح كرد: كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي مردم نيكوكار در قالب صدقه و ديگر مساعدت‌ها به طور كامل صرف امور خیر شده و با هدف دستگيري از ایتام، تامین جهیزیه نوعروسان، بهداشت و درمان، مسکن، تحصيل، فرهنگی و آموزشی و اشتغال خانواده‌هاي تحت پوشش هزينه مي‌شود.

توحيدي با اعلام اينكه خيران اردبيلي، در مدت مشابه سال گذشته بيش از 21 ميليارد ريال صدقه پرداخت كرده بودند، خاطر نشان كرد: روز به روز شاهد افزایش کمک‌های مردمی در قالب صدقه و سایر طرح‌های حمايتي كميته امداد هستیم که در سايه اين مشاركت‌ها بسياري از مشکلات و کاستی‌هاي اقشار مستمند مرتفع شده است.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان با بيان اينكه هم اكنون 170 هزار خانوار خير اردبيلي مشترك صندوق‌هاي كوچك خانگي اين نهاد هستند، افزود: دارندگان صندوق‌های صدقه به نوعی مشترک کمیته امداد محسوب می‌شوند كه در هفت ماهه سال‌جاري افزون بر 15 ميليارد و 414 ميليون ريال صدقه پرداخت كرده‌اند.

وي با اشاره به اينكه در سطح استان 178 هزار و 827 صندوق بزرگ، متوسط و کوچک تعبیه شده است، بيان كرد: مردم خير اردبيل، بيشترين صندوق‌ها را در منازل خود جاي داده‌ و با پرداخت صدقه نقش بسزايي در رفع مشكلات نيازمندان ايفا مي‌كنند.

وي با بيان اينكه مردم خير مي‌توانند با استفاده از روش‌هاي الكترونيكي و نوين به اقشارآسيب پذير جامعه كمك كنند، اظهار كرد: سامانه آني پرداخت #045*8877* با هدف تسهيل و تسريع در روند كمك رساني خيران راه اندازي شده است كه مردم نيكوكار مي‌توانند به ساده‌ترين شكل ممكن صدقه خود را به دست نيازمندان برسانند.

صدقه؛ درمانی موقت یا راهی برای ریشه‌کنی فقر

صدقه، در همه ادیان الهی به‌عنوان فرهنگ مطرح و دنبال شده است، فرهنگی که به اشکال و روش‌های مختلف، رواج داده شده است، فرهنگی که در میان مسلمانان و خصوصا شیعیان، عمق زیادی دارد، اما همواره این سوال مطرح بوده و هست که این فرهنگ راهی برای درمان و ریشه‌کنی معضل فقر است یا تنها راهی برای تسکین موقت دردی کهنه؟

افق نو:سرویس اجتماعی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ه) استان فارس با یادآوری تاکیدات دین مبین اسلام بر صدقه و لزوم توجه به آن، معتقد است: در بسیاری از روایات صدقه با دو اثر جذب منفعت و دفع بلا مورد توجه قرار گرفته و چیزی است که انسان به قصد قربت از مال خود خارج می‌کند.

محمد بدری با اشاره به این که انسان با پرداخت صدقه علاوه بر طهارت روحی و روانی خود گامی بلند جهت تقرب به خداوند متعال برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: پرداخت صدقه باعث محبوبیت انسان نزد خدواند می‌شود، بر همین اساس صدقه دادن آثار اجتماعی و معنوی زیادی دارد.

وی افزود: چنانچه صدقات به صورت هدفمند و اثربخش در جامعه صرف فقرا و منجر به توانمندی آنان شود، می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان فارس ادامه داد: در جامعه امروزی فقر نیازمند ساماندهی بوده و صدقه هم از عوامل موثر در درمان این معضل اجتماعی است.

به گفته بدری، با بررسی نهادهای حمایتی، کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع آوری کمک‌های مردمی به ویژه صدقات نهایت تلاش و مساعی خود را بکار می‌گیرد تا صدقات مردم به صورت منظم و سازمان یافته و هدفمند و اثربخش صرف محرومین و نیازمندان شود.

این مقام مسئول اعتقاد دارد: بسیج مشارکت مردمی در راستای فقرزدایی، ترویج فرهنگ انفاق، احسان و عمق بخشیدن به روحیه تعاون، نیکوکاری و ایجاد همبستگی‌های اجتماعی از جمله موفقیت‌های کمیته امداد بشمار می‌رود و این اقدامات در نهایت منجر به رفع مشکلات خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان می‌شود.

بدری یادآور شد: با کمک‌های مردم خیر، نوع دوست و نیک‌اندیش فارس که صدقه‌ها بخش عمده‌ای از آن را شامل می‌شود، امکان ادامه تحصیل 35 هزار دانش آموز و 8 هزار و 700 دانشجو فراهم شده و از طرفی زمینه برای ازدواج هزاران زوج، ساخت صدها خانه، ایجاد هزاران فرصت شغلی پایدار و پرداخت کمک هزینه‌های درمان و ... فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، بی‌تردید نمی‌توان موضوعی همچون صدقه را به‌شکل کامل انکار کرد و کنار گذاشت و از دیگر سو، فقر به‌عنوان یک بیماری اجتماعی، در همه ادوار تاریخی وجود داشته و صاحب‌نظران علوم اجتماعی نیز اعتقاد دارند که رفع کامل این بیماری، ممکن نیست و نمی‌توان مدعی بود در کوتاه مدت، فقیری وجود نخواهد داشت.

افزایش رفاه اجتماعی و درآمدهای اقتصادی در هر جامعه‌ای پذیرفته شده و قابل قبول است اما ارتقاء شاخص‌های اقتصادی در هیچ یک از جوامع منجر به رفع تمام سطوح اجتماعی به‌لحاظ توان اقتصادی نشده و در همه جوامع عده‌ای ثروتمند، گروهی با درآمدهای متوسط و برخی نیز با درآمد پایین یافت می‌شوند.

آنچه مهم است، توانمندسازی خانواده‌های دارای توان اقتصادی پایین برای ایجاد امکان کسب درآمد متناسب با نیازهای جاری است، اما اینکه نیازهای افراد همزمان با رشد توان اقتصادی تغییر می‌کند، اصلی غیرقابل تردید محسوب می‌شود.

بی‌تردید امروز فقر مطلق در جامعه ایران بسیار کمرنگ‌تر از گذشته شده و آمار کسانی که به این آسیب اجتماعی مبتلا هستند، کم است، اما فقر نسبی را در سطوح و نقاط مختلف اجتماع شاهد هستیم، این موضوع نیازمند طرح مباحث عمیق علمی است.

امروز بیش از هر زمان نیازمند برداشتن گام‌هایی تاثیرگذار در مسیر تبیین راهکارهای عملیاتی برای پاک کردن رنگ فقر از چهره اجتماع هستیم.

تامين جهيزيه براي دختران كوموري، شايعه يا واقعيت

سالها بود كه اين سوال در ذهن من وجود داشت كه وجوه واريزي ما به صندوق هاي صدقه كميته امداد صرف چه اموري مي شود. بسيار مايل بودم كميته امداد شهرستان هرساله گزارشي ازميزان وجوه دريافتي ومصارف آن را در جرايد اعلام نمايد تا نتيجه اين كار خير معلوم شود. اما روز گذشته روزنامه اطلاعات گزارشي در اين خصوص درج كرد كه جالب وخواندني بود.از آنجا كه اين گزارش طولاني است فقط بخشي را كه مربوط به شايعات پخش شده در جامعه است (مانند تامين جهيزيه براي دختران كوموري) را آورده ام كه خواندن آن خالي از لطف نيست:

اوايل تشکيل دولت نهم، پخش خبر کمک‌هاي دولتي به کشورهايي مانند لبنان، بوليوي، کنيا، زيمبابوه، نيکاراگوئه و... و اخباري مثل تهيه جهيزيه براي دختران کوموري به وسيله کميته امداد امام، موجي از انتقاد و اعتراض را به دنبال داشت. سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي مختلف، با اشاره به آمار فقر و بيکاري،کودکان کار، زنان بي‌سرپرست و بدسرپرست، نرخ تورم و امثال آنها، چراغي را که به خانه رواست، براي مسجد حرام دانستند و اين اوضاع، دستمايه طنزنويسان شد.

در اين باره با علي شريف روحاني ـ قائم‌مقام معاونت توسعه مشارکت‌هاي مردمي کميته امداد امام خميني(ره)، به گفتگو مي‌نشينيم که ارسال کمک‌هاي مردمي به کشورهاي ديگر را اکيداً رد مي‌کند و مي‌گويد: هيچ‌گاه بدون اطلاع مردم، وجوهات دريافتي از آنها در محلي غير از آن که خودشان مشخص کرده‌اند، هزينه نشده است و نخواهد شد، اين شايعات کاملاً بي‌اساس است. البته کمک به مسلمانان نيازمند، يکي از وظايف نظام اسلامي است و ما نيز به آن توجه داريم، اما هر کاري مبنايي دارد. از لحاظ شرعي، تمامي صدقات بايد در همان محل جمع‌آوري، به مصرف برسد. بنابراين وجوهاتي که در هر شهر و استان جمع‌آوري مي‌شود، در همان محل و با همان نيت فرد کمک‌دهنده، مصرف مي‌کنيم.

روحاني مي‌افزايد: انتقاد خوب است، اما پيش از آن بايد اطلاعات درست داشت. مردم بايد بدانند که نماينده ولي فقيه در کميته امداد حضور دارد و تمامي فعاليت‌ها تحت نظر شوراي نظارتي انجام مي‌شود. حتي در بسياري از موارد، فرد خير مشخص مي‌کند که مايل است پول او دقيقاً صرف کدام فرد يتيم شود.

اما در بخش ديگري از اين گزارش سخنان معاون هماهنگي و امور بين‌الملل کميته امداد امام خميني(ره) نيز خواندني است.

معاون هماهنگي و امور بين‌الملل کميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به وقايع 30 سال گذشته مي‌گويد: در اين دوران مسلمانان دنيا حوادث و بحران‌هاي مختلفي را پشت سر گذاشته‌اند، بالکان، شمال سريلانکا، چچن، لبنان، سوريه، ميانمار، سونامي اندونزي، آوارگي مسلمانان قره باغ، حوادث طبيعي در پاکستان... مي‌بينيم كه مردم ايران در کمک‌رساني به اين کشورها پيشگامند و حتي اگر حس کنند کميته امداد تاخيري داشته است، شاکي مي‌شوند.

فراخوان‌هاي امدادرساني در اين مواقع، همواره با استقبال فوق انتظار مردم روبه‌رو شده است، به طوري که هنوز از محل جمع‌آوري کمک‌هاي مردم براي سيل‌زدگان پاکستان، در حال ساخت سرپناه در آن مناطق هستيم. نمونه اخير و عجيب ديگر، کمک به مردم «ميانمار» بود، زيرا از آنجا که ارسال کمک به آن منطقه سخت بود، ما هيچ فراخواني نداده بوديم. اما مردم داوطلبانه در صحنه حاضر شدند و کمک‌هايشان را با همياري وزارت امور خارجه و هلال احمر فرستادند.

نکته اينجاست که گفتمان فرهنگي مردم ما، دغدغه نوع‌دوستي و غمخواري نسبت به محرومان ساير کشورهاست. حتي در مورد سومالي، سازمان‌هاي مردم‌نهاد ايراني و گروه‌هاي خيريه از ما پيشي گرفتند و به مناطق قحطي زده سرکشي کردند و کمک فرستادند. ما ايرانيان به دليل تمدن ريشه دار و آموزه‌هاي دينيمان، فارغ از رنگ و نژاد و مرزبندي، کمک به محرومان را در فرهنگ عمومي‌مان نهادينه کرده‌ايم و بايد به آن افتخار کنيم. دشوار است که به نقل از افکار عمومي بگويند مردم ما از کمک به ديگران ناراحتند. ضمن آن که بايد توجه داشت آنچه از ظرفيت سازماني کميته امداد (از نظر نيروي انساني و منابع مالي) در امور بين‌الملل هزينه مي‌شود، تنها 3/0 درصد است و کمک ما به کشورهاي ديگر در حد هزينه‌هاي عملياتي براي تجهيز امکانات سازماني مورد نياز ساماندهي و بومي سازي الگوهاي امداد است که بستري مي‌شود براي حضور مؤثر امداد و انتقال کمک‌هاي مردمي در مناطق هدف. 97/99 درصد بقيه بودجه، معطوف به نيازهاي محرومان داخل کشور است و آن 3/0 درصد، عددي نيست که موجب نگراني خيّران باشد، حال آن‌که پيام‌آور عواطف ملت ايران هم هست. چنين موضوعي براي بعضي‌ها نگراني ايجاد مي‌کند و باعث مي‌شود آنان حرفي از قول مردم نقل کنند که حرف آنان نيست. بايد توجه داشت که سرمايه کميته امداد، مردمند و اگر اعتماد مردم خدشه دار شود، پيش از همه به ضرر خود امداد است.

جهيزيه براي دختران کومور!

محمد محمدي‌فرد در ادامه توضيح روش‌هاي الگوسازي کميته امداد در کشورهاي ديگر مي‌گويد: «ما با همين شيوه توانسته‌ايم در کشور محروم کومور، شرايط توانمندسازي را براي 4هزار کارآموز ايجاد کنيم و طرح صدقات را که آنها با نام«صندوق ريال» مي‌شناسند، راه بيندازيم که اتکاي مالي حداقلي به ايران دارد، زيرا ما فقط هزينه‌هايي براي آموزش و کارشناس مي‌پردازيم تا كميته امداد خودمان را در کشور هدف، الگوسازي کنيم. اصولاً هزينه‌هايي که ما برعهده مي‌گيريم، وقتي توجيه دارد که مزيتي به همراه داشته باشد؛ يعني افرادي با شيوه کاري امداد ايران‌آشنا بشوند و شبيه آن را در کشور خودشان به ثبت برسانند».

پس شايعات مربوط به تهيه جهيزيه براي دختران کوموري و برپاکردن جشن ازدواج براي دختران افغان در هتل شاهان کابل از کجا مي‌آيد؟

معاون هماهنگي و امور بين‌الملل کميته امداد امام خميني(ره) در پاسخ به اين پرسش مي‌گويد: ما در مسير حرکت به سمت بومي شدن کار و به عنوان الگوي آموزشي، چند مورد از اشکال خدمت‌رساني را در کشورهاي ديگر اجرا کرده‌ايم، مثل تأمين جهيزيه براي دختران يتيم محروم در کومور؛ زيرا نمي‌شود فقط حرف‌هاي تئوريک بزنيم، بلكه خيّران آن کشور بايد نمونه کارهايمان را ببينند تا برايشان عيني باشد. اما اين‌گونه نيست که سهميه خاصي براي چنين کارهايي در نظر گرفته شده باشد و هر سال هزينه بشود.

كمكهای مردمی به کمیته امدادیزد دربخش اداری هزینه نمی شود

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: کلیه کمک های مردمی به کمیته امداد برای افراد زیرپوشش هزینه می شود و هیچ مبلغی از این کمک های دربخش اداری کمیته امداد هزینه نمی شود.

کد خبر: ۳۱۹۱۷۸

تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 07 August 1395

به گزارش تابناک یزد،غلامرضا مشعل چی اظهارکرد: مردم استان یزد در هفت ماهه امسال بیش از 40میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه 5 میلیارد و700میلیون ریال صدقه در استان یزد جمع آوری می شود ادامه داد: کمک های مردمی برای درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل مددجویان هزینه می شود.
مشعل چی، استان یزد را دارنده رتبه نخست کشور در ضریب نفوذ و توزیع صندوق های دانست و یادآورشد: استان یزد رتبه سوم سرانه پرداخت کمک های مردمی را نیز از طریق صندوق صدقات دارد.
وی گفت : تعداد صندوق های صدقات استان 190 هزار عدد است که از این تعداد 170هزار و400 صندوق کوچک است.
هم اکنون 52 هزار نفر از جمعیت استان یزد در قالب 27 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مانه وسملقان:

69 درصد از خانواده های این شهرستان مشترک صندوق صدقات هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مانه وسملقان گفت: در راستای حمایت از محرومین، 69 درصد از خانواده های این شهرستان مشترک صندوق صدقات هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازپایگاه خبری آشخانه، « مهدی برزکار » با بیان اینکه 65درصد از خانوار این شهرستان مشترک صندوق صدقه هستند افزود: این افراد سهم قابل توجهی را در جذب درآمدهای مردمی به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه در سال قبل بیش از دو میلیاردو 600 میلیون ریال صدقه از سطح این شهرستان جمع آوری شد افزود: هم اکنون 15 هزار و87 صندوق کوچک وبزرگ ومتوسط در این شهرستان وجود دارد.

وی یاد آور شد: از مجموع مبلغ مذکور بیش از دو میلیارد ریال آن از 14هزارو609 صندوق کوچک توزیع شده در منازل جمع آوری شده است و باقیمانده نیز از صندوق های بزرگ ومتوسط نصب شده در سطح میادین ومغازه های سطح شهرستان جمع آوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: مبالغ جمع آوری شده در جهت رفع مشکلات معیشتی، درمانی، فرهنگی،خانواده های تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر هزینه شده است.

برزکار افزود: به برکت توجه مردم خیر این شهرستان روز به روز شاهد افزایش کمک های مردمی در قالب صدقه و سایر طرح های مشارکتی هستیم که بخش اعظمی از مشکلات و کاستی نیازمندان از این طریق مرتفع می شود.

وجود 7 میلیون مشترک صندوق صدقه در کشور

خاکسار با اشاره به فعالیت 900 مرکز نیکوکاری در سطح کشور، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و با حمایت و همکاری مردم میزان رسیدگی به مشکلات و پاسخگویی به نیاز خانواده ها در کوتاهترین زمان ممکن امکان پذیر است.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون در سطح کشور هفت میلیون و 500 مشترک صندوق صدقات کوچک، بزرگ و متوسط وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی خاکسار قهرودی در نشست خبری در بجنورد اظهارکرد: دارنده هر یک از این صندوق های صدقات به نوعی مشترک کمیته امداد محسوب می شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح محسنین در کشور، ادامه داد: با توجه به وجود 300 هزار نوع خانواده نیازمند در سطح کشور که فقط 40 هزار نفر آن تحت پوشش کمیته امداد هستند در قالب طرح محسنین تعداد بسیار زیادی حامی جذب این نهاد شدند.

خاکسار افزود: با همکاری صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان بیش از 260 هزار نفر حامی به منظور کمک به خانواده های نیازمند در کشور اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان این که از استقبال مردم در کمک به نیازمندان غافلگیر شدیم، یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، استقبال بیش از حد آنان در کمک به نیازمندان دور از انتظار این سازمان بود.

خاکسار با اشاره به فعالیت 900 مرکز نیکوکاری در سطح کشور، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و با حمایت و همکاری مردم میزان رسیدگی به مشکلات و پاسخگویی به نیاز خانواده ها در کوتاهترین زمان ممکن امکان پذیر است.

وی با بیان این که مراکز نیکوکاری در قالب ماموریت های مختلف در این سازمان شکل گرفته است، گفت: با توجه به این که مردم به لحاظ انسانی و اسلامی دارای مسئولیت هستند، بنابراین امکان و ظرفیت ایجاد و راه اندازی بیش از 10 هزار مراکز نیکوکاری در کشور وجود دارد.

خاکسارعنوان کرد: طی سال جاری در مرحله اول فعالیت مراکز نیکوکاری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و نقاط ضعف و اشکالات آن شناسایی شده و سپس به صورت جدی این مراکز در عرصه های دیگر ورود می یابند.

وی درباره فعالیت موسسات خیریه نیز در کنار مراکز نیکوکاری اظهار کرد: به دلیل عدم هم پوشانی و تبادل اطلاعات ، فاصله و نقاط کوری بین خیریه ها و مراکز نیکوکاری ایجاد شده که برخی افراد از این موسسات بیش از حد نیاز کمک گرفته و برخی افراد هم به لحاظ حفظ آبرو به این مراکز مراجعه نمی کنند.

خاکسار درباره کمک های کمیته امداد به دیگر کشورها نیز یادآور شد: مردم به سبب وجود احساس مسئولیت و تکلیف در کمک به کشورهای نیازمند، به صورت آگاهانه و آزادانه اقدام کرده و حال این که کمک های جمع آوری شده به صورت کامل به کشورهای خارجی ارسال شده و حتی ریالی از آن در داخل کشور هزینه نمی شود.

وی با اشاره به ارائه کمک به کمیته امداد از طریق الکترونیکی ،عنوان کرد: به زودی مردم می‌توانند از طریق شماره گیری #8877* به صورت اکترونیکی در سرفصل های مختلف به این نهاد کمک کنند.

۸۰ درصد جمعیت سرایان، مشترک صدقات امدادند.

درسال گذشته ۸۰ درصد از کل جمعیت شهرستان سرایان، مشترک صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشند.

اربابی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سرایان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان سرایان ۶ هزار و ۹۱۴ مشترک صدقات دارد و ۷ هزار و ۱۸۵ صندوق صدقه در سطح شهرستان نصب شده است.

اربابی افزود: از مجموع صندوق های تعبیه شده در سطح شهرستان سرایان، ۶هزار و ۹۱۴ صندوق کوچک، ۸۲ صندوق متوسط و ۱۸۹صندوق بزرگ می باشد.

وی کل صدقات جمع آوری شده در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۲ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال برشمرد.

وی افزود : کمک های مستقیم و غیر مستقیم مردم در طول سال ۹۴ به میزان ۱۱ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال بوده است.

اربابی با مقایسه میزان صدقات جمع آوری شده و جمعیت مشترکین افزود: در حال حاضر، سهم هر شهروند در شهرستان سرایان از درآمدهای ناشی از صدقات ۶۰ هزار ریال می باشد.

ارسال نظرات