شهیدان همانند آب کر هستند که هم خودشان پاک و مطهر هستند و هم پاک کننده هستند و در جایی که مورد تدفین قرار گرفته اند آنجا هم پاک است.
کد خبر: ۸۷۷۲۰۵۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات تیپ 36 زنجان، حجت الاسلام متین در مراسم اولین سالگرد شهدای گمنام در تیپ36 انصارالمهدی(عج) گفت: ما انسانها از یک جهت شباهت به خداوند داریم و آن هم این است که خداوند هم ازلی و هم ابدی است، خداوند ازلی است چون برای اینکه برای همیشه وجود دارد و خداوند ابدی است یعنی زمانی نیست که خداوند نبوده است و برای همیشه وجود خداوند بوده و است و ما انسانها باید کاری کنیم که برای همیشه ابدی بمانیم با کار و تلاش خود در این دنیا ابدی بمانیم و کسانی هستند در این دنیا که کاری کرده اند که هم در این دنیا ابدی هستند و هم در آن دنیا و آن هم شهیدان هستند هستند که در این دنیا کاری کردند که برای همیشه ابدی ماندند و ارزش کار اینها در این دنیا خیلی با عظمت و با ارزش است.

حجت الاسلام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به زمان امام حسین(ع) افزود: در زمان آن حضرت عده ای در مقابل آن حضرت ایستادند و برای همیشه بد نام ماندند . و عده هم با آن حضرت همراهی کردند و در این دنیا و در آن دنیا جاوید ماندند . و شهیدان هم ابدی هستند و سلام همه انسانهای تاریخ برای اینها خواهد بود .

وی اظهار داشت: طبق فرموده قرآن کریم در مورد شهیدان که می فرماید : ((کسانی که در راه خداوند کشته می شوند مرده مپندارید بلکه آنها زنده هستند )) آری شهیدان زنده هستند و به حیات عالی انسانی رسیده اند و وجود با برکت این شهیدان در این دنیا مایه برکت انسانها و در آخرت هم موجب عزت بشریت هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) در پایان تصرح کرد: شهیدان همانند آب کر هستند که هم خودشان پاک و مطهر هستند و هم پاک کننده هستند و در جایی که مورد تدفین قرار گرفته اند آنجا هم پاک است و وظیفه ما در قبال این شهدا این است که در درجه اول مدافع پاک خون این عزیزان باشیم و مدافع انقلاب و رهبر باشیم و طبق سفارش امام که فرمود بروید و وصیت این شهیدان مطالعه کنید و ببنید این شهداء چه نوشته اند و چه وصیتی کرده اند و دفن این شهدا در هرجایی از این مملکت اسلامی موجب نعمت برای ما هستند و ما باید از وجود این عزیزان قوت و نیرو بگیریم .

گفتنی است در اولین سالگرد شهدای گمنام در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) از مقبره شهدای گمنام تدفین شده در تیپ که از مهر ماه سال 94 ساخت آن شرع شده بود توسط حجت الاسلام متین مسئول نمایندگی سپاه استان و سردار پرستار فرمانده تیپ 36 زنجان به بهره برداری رسید .

ارسال نظرات