آیت الله شبستری در جمع شرکت کنندگان راهپیمایی 13 آبان:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ساعتی پیش در جمع شرکت کنندگان راهپیمایی 13 آبان با تشریح علت نامگذاری این روز به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تاکید کرد: بنابه وظیفه ملی و قرآنی، هرگز از روحیه استکبارستیزی خود دست برنخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۲۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با توجه به معنای لغوی استکبار، اظهار داشت: امروز قدرت های استکباری تلاش دارند با سلطه بر دیگر کشورهای ضعیف، به حیات خود ادامه دهند چنانچه امریکا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و با تسلط بر رژیم پهلوی منافع زیادی از این راه کسب کرده بود.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال 57 و حمایت امام راحل از این حرکت، خاطرنشان کرد: با این حرکت دانشجویان، هیمنه امریکا شکست و جهانیان به شیطانی بودن ماهیت دولت امریکا پی بردند.

آیت الله شبستری تصریح کرد: در حال حاضر نیز که روابط ما با امریکا قطع است، این کشور همچنان به توطئه های خود علیه ایران ادامه می دهد چنانچه در قضیه برجام علیرغم عمل کردن کشورمان به تعهدات خود، آن ها به تعهدات خود عمل نکردند.

وی با اشاره به مطرح کردن مسئله موشک، پهباد و سیستم های دفاعی و امنیتی کشورمان از سوی دولتمردان امریکایی برای لغو تحریم ها، تاکید کرد: در قضیه برجام چنین مسائلی مطرح نبوده و این زیاده خواهی امریکاست ولی مسئولان کشورمان اعلام کردند که به هیچ وجه حاضر نیستند مسائل موشکی و امنیتی کشورمان را حتی یک ساعت هم متوقف کنند.

امام جمعه تبریز با اظهار تاسف از برخی ها که اعتقاد دارند مذاکره با امریکا به حل مشکلات کشور منجر می شود، مطرح کرد: چگونه کشوری که خود با مشکلات متعدد اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی روبرو بوده و در بحران مشکلات غرق می شود می تواند مشکلات اقتصادی کشور دیگری را حل کند؟

وی تاکید کرد: راه حل مشکلات کشور خودباوری، توکل به خدا، اتحاد و عمل به وظایف فردی و اجتماعی است.

آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به عضویت مجدد عربستان در سازمان ملل به پیشنهاد امریکا، اعلام داشت: ما شرکت کنندگان در راهپیمایی 13 آبان و همه مردم ایران این حرکت سازمان ملل را شدیدا محکوم می کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود، خطاب به دانش آموزان از آن ها خواست با خوب درس خواندن و انجام فریضه نماز، به عنوان آینده سازان کشور به پیشرفت ایران اسلامی کمک کنند.
ارسال نظرات