خبرهای داغ:
رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: آمریکا نماد بدی، خباثت، شرارت، بدعهدی و در یک جمله شیطان بزرگ است، بنابراین روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتن تعظیم شعائر الهی است و مصداق عبادت و ذکر محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۶۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن 13 آبان اظهار کرد: برخی از مسائل در کشور نماد شده و از شعائر الهی و اسلامی است، 13 آبان نماد مبارزه با استکبار است، بحث استکبار، ظلم و طغیان کلماتی نزدیک به یکدیگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم از سوی امام خمینی(ره) نام گرفت و از آن به بعد، 13 آبان نماد مبارزه با شیطان بزرگ شد.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی و سفر رئیس جمهور وقت آمریکا در زمان طاغوت به ایران و به شهادت رسیدن دانشجویان همه این موارد در اثر ظلمی بود که از سوی آمریکایی‌ها صورت گرفت، گفت: آمریکا نماد بدی، خباثت، شرارت، بدعهدی و در یک جمله شیطان بزرگ است، بنابراین این روز را گرامی داشتن تعظیم شعائر الهی است و مصداق عبادت و ذکر محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در مراسم 13 آبان شرکت کرد و این روز را گرامی داشت و سال به سال که از عمر این جریان می‌گذرد، باید بر شکوه‌ این مراسم افزوده شود.

جلالی ضمن ابراز تأسف گفت: در ذهن برخی از مسؤولان خوش‌بینی نسبت به آمریکا وجود دارد، نباید مسئله ملی مبارزه با استکبار را به مسائل جناحی و جریان‌های کشور کاهش بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: در ذهن برخی از مسؤولان این است که کشور بدون ارتباط با آمریکا پیشرفت و توسعه پیدا نخواهد کرد، این ذهنیت سبب شده که این خوش‌بینی را در کشور به سایر مراکز و مدیریت‌ها توسعه دهند که پیشرفت ما در گرو دوستی با آمریکا است.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی ادامه داد: این فکر نادرستی است که با تجربه، منطق و عقل ثابت شده و بر اساس بررسی عملکرد آمریکا مشخص می‌شود که آمریکا به کدام کشور از دوستان خود وفا کرده است که به کشور ما وفا کند، با کشورهایی مانند لیبی، آفریقا و ترکیه چه کار کرده است که پیمان مشترک با آنها داشت.

وی با بیان اینکه ذهنیت مسؤولان تغییر کرده که امکان برقراری ارتباط و آهنگ دوستی را مطرح کردند، گفت: موضع ما نسبت به استکبار دو گانه است، مردم و نظام موضع استکبار ستیزی دارند و موضع مسؤولان و دولتمردان مدارا کردن و صلح، صفا و آشتی است و این دوگانگی به نفع کشور نیست.
ارسال نظرات