در آستانه انتخابات ریاست جمهوری؛
تازه ترین اسناد اف‌بی‌آی نشان می‌دهد که طی ماه اکتبر بیش از ۲.۳ میلیون مورد درباره بررسی سوابق مربوط به خرید سلاح در این کشور ثبت شده است که این رقم یک رکورد جدید به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۸۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، اسناد پلیس فدرال آمریکا نشان می‌دهد که طی ماه اکتبر بیش از 2333539 مورد بررسی سوابق اسلحه توسط آژانس ملی بررسی سوابق مجرمانه موسوم به "ان آی سی اس" انجام شده است.

این رقم نسبت به اکتبر سال گذشته بیش از 350 هزار مورد افزایش داشته و نشانگر ادامه روند صعودی فروش سلاح در آمریکا برای هجدهمین ماه متوالی بوده است.

از ماه می 2015 تاکنون فروش سلاح در آمریکا همواره روندی صعودی داشته است.

آمارهای آژانس ملی بررسی سوابق مجرمانه در شرایط فعلی دقیق ترین روش برای بررسی فروش سلاح در آمریکا است. البته در برخی ایالت ها نیازی به بررسی سوابق خریداران از سوی این آژانس نیست و بنابر این نمی توان گفت که آمارهای این آژانس به طور کاملا دقیق میزان فروش سلاح را نشان می دهد.

به گزارش تسنیم،‌ اف بی آی در این باره اعلام کرد: آمارهای اعلام شده لزوما به معنای تعداد دقیق فروش سلاح در آمریکا نیست و تنها نشانگر تعداد مواردی است که از سوی این آژانس مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس اعلام واشنگتن اگزماینر، اکثر آمریکایی ها برای دفاع از خود اقدام به خرید سلاح می کنند. افزایش فروش سلاح در آمریکا در شرایطی است که تلاش های دموکراتها برای تصویب قوانین سختگیرانه با هدف کنترل فروش سلاح، تاکنون به جایی نرسیده است.

ارسال نظرات