مدرس دانشگاه حاجی آباد گفت: شهید محمدحسین فهمیده یکی از این حماسه آفرینان بود که داستان شجاعتش در تاریخ این مرزوبوم برای همیشه جاودان ماند.
کد خبر: ۸۷۷۲۴۰۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری از هرمزگان، محمد میرزاده در گفتگو با خبرنگار ان با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید گرانقدر حسین فهمیده، گفت : شهید حسین فهمیده بسیجی ۱۳ ساله ای است که در رابطه با وی این طور نوشته اند که فردی خوش برخورد، شجاع، فعال و کوشا و علاقمند به مطالعه بود.

وی ادامه داد: هنوز به سن تکلیف نرسیده بود اما آنقدر معرفت در وجود او اوج گرفته بود که عاشق امام (ره) بود و می گفت هر چه را که امام اراده کند من به همان عمل می کنم.

میرزاده  خاطر نشان کرد : یادآوری قهرمانی چون شهید حسین فهمیده و حماسه ای را که از خودش به یادگار گذاشت در واقع یادآوری ارزش های والای دفاع مقدس است این روز را به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نام گذاردند که به همه نوجوانان عزیز و دانش آموزان بسیجی این روز را تبریک عرض می کنم.

میرزاده بیان داشت:شهید حسین فهمیده با وجود اینکه هنوز به سن تکلیف نرسیده بود اما آنقدر معرفت در وجود او اوج گرفته بود که عاشق امام (ره) بود و می گفت هر چه را که امام اراده کند من به همان عمل می کنم.

این مدرس دانشگاه، حضور پر رنگ دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس و اهدای ۳۶ هزار تن شهید را دلیل تشکیل سازمان بسیج دانش آموزی دانست و اظهار داشت، این نهاد برپایه منویات امام خمینی(ره) شکل گرفت تا روح معنویت، خودباوری و تکلیف گرایی دانش آموزانی را که دوره جنگ تحمیلی تجربه کرده بودند به نسل های بعدی انتقال یابد.

وی افزود:رسالت بسیج دانش آموزی؛ انتقال روح معنویت و خودباوری هشت سال جنگ تحمیلی وامدار رشادت های رزمندگان اسلام و به ویژه بسیجیان دانش آموزی است که با ایثار و از خودگذشتگی در جبهه های حق علیه باطل به مبارزه پرداختند؛ دلاورمردانی که با وجود سن کم با فداکاری در این مسیر قدم گذاشتند و ردای شهادت را برتن کردند، شهید محمدحسین فهمیده یکی از این حماسه آفرینان بود که داستان شجاعتش در تاریخ این مرزوبوم برای همیشه جاودان ماند.

میرزاده تصریح کرد: حضرت امام خمینی رحمه الله این بزرگ مردِ کوچک را رهبر خواندند و فرمودند: «رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود، که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید». این کلام امام، حسین فهمیده را بیش از پیش قهرمان و جاودان ساخت و از او الگویی ساخت که برای همیشه سرمشق نوجوانان و جوانان این مرز و بوم باشد.شهید فهمیده نه تنها اسوه رشادت و مقاومت ملّی، بلکه الگوی همه نوجوانان و جوانان برای یک زندگی آگاهانه و اقدام شجاعانه در دفاع از اسلام و میهن اسلامی است.
ارسال نظرات