معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان شاهرود:
هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: تاكنون ۵۲۲ ميليارد ريال تسهيلات به ۶۱ واحد توليدي شهرستان كه در سامانه بهين ياب ثبت نام كرده بودند، پرداخت شده است و مابقي واحدهاي توليدي نيز در حال طي مراحل پرداخت تسهيلات هستند.
کد خبر: ۸۷۷۲۴۱۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيدمحمدرضا هاشمي در نشست شوراي اداري شهرستان که به ميزباني فرمانداري ويژه شاهرود برگزار شد اظهار کرد: تاكنون ۵۲۲ ميليارد ريال تسهيلات به ۶۱ واحد توليدي شهرستان كه در سامانه بهين ياب ثبت نام كرده بودند، پرداخت شده است و مابقي واحدهاي توليدي نيز در حال طي مراحل پرداخت تسهيلات هستند.

وي افزود: از مجموع يك هزار و ۷۸۵ مورد تقاضاي پرداخت تسهيلات از سوي واحدهاي توليدي و صنعتي كه در ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان به تصويب رسيده، ۳۸۶ مورد مربوط به شهرستان شاهرود بوده و با پرداخت تسهيلات تاكنون از بيكاري بيش از يك هزار و ۶۰ نفر از كارگران جلوگيري شده است

معاون استاندار سمنان با تقدير از عملكرد صندوق كارآفريني اميد در شهرستان براي پرداخت تسهيلات در زمينه هاي اشتغال، ازدواج و وام هاي ضروري خاطرنشان كرد: از ابتداي سال تاكنون ۴۱۸ درخواست دريافت تسهيلات از مجموع يك هزار و ۵۵۶ درخواست استان متعلق به شاهرود بوده و همچنين سه ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال از مجموع ۱۰ ميليارد و ۶۳۰ ميليون ريال تسهيلات ازدواج استان نيز به شاهرود اختصاص يافته است.

هاشمي گفت: سي و هشتمين كارگروه رفع موانع توليد استان، هفته آتي در شاهرود برگزار خواهد شد و شرايط اخذ تسهيلات براي واحدهاي توليدي كه پرونده آنها در اين كارگروه بررسي شده اما تا كنون تسهيلات دريافت نكرده اند يكشنبه آينده با حضور استاندار و اعضاي كارگروه رفع موانع توليد استان بررسي مي شود.

وي تصريح كرد: دولت نگاه ويژه اي به رفع موانع توليد و بازگشت رونق به واحدهاي توليدي در سه بخش صنعت، كشاورزي و معدن دارد كه اين مهم در شاهرود نيز از ابتداي ابلاغ قانون ارائه تسهيلات رفع موانع توليد همزمان با ابلاغ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي پيگيري مي شود.

فرماندار شاهرود در ادامه با تقدير از مردم متدين وبزرگوار شاهرود اظهار کرد: تا كنون محموله كمك هاي غيرنقدي مردم شاهرود بدون يك ريال كمك هاي دولتي به ميزان ۸۲تن به وسيله دو تريلر و يك كاميونت و همچنين ۵۰ نفر خادم زائران حسين بن علي(ع) روز گذشته از شاهرود به سمت كربلاي معلي اعزام شده است و در مقوله جمع آوري كمك هاي مردمي همراهي اصناف، آحاد مردم، كاركنان نهادهاي خدماتي و دولتي و ... باعث شده تا كمك هاي غيرنقدي و نقدي بدون حتي يك ريال كمك هاي دولتي و كاملا خود جوش به سمت عراق حركت كند كه اين نشان دهنده ميزان تدين و حب اهل بيت(ع) در بين مردم شهيد پرور شاهرود است.

هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود به سفر دو روزه هيئت اقتصادي كوثر به اين شهرستان اشاره كرد و افزود: حضور گروه اقتصادي كوثر در هر شهرستان مي تواند زمينه رشد، تعالي و توسعه اقتصادي و شهرستاني آن مكان را به همراه داشته باشد لذا بايد از اين فرصت به دست آمده به نفع توسعه پايدار شاهرود بهره برد.

رييس شوراي اداري شهرستان همچنين به تلاش چند روزه ستاد مديريت بحران شهرستان شاهرود براي يافتن كوهنورد گم شده در كوه هاي اين منطقه اشاره كرد و گفت: تمام دستگاه هاي امدادي و خدماتي از نيروي زميني ارتش، اورژانس، هيئت كوهنوردي، مردم روستاي نگارمن، هلال احمر، نيروي انتظامي و ...در طول ۷۲ساعت عمليات نجات اين كوهنورد صحنه اي از همدلي و همراهي را به نمايش گذاشتند و امروز هم نيروهاي امدادي در تلاش بودند تا جسد وي را در آن شرايط سخت خارج كرده و به خانواده داغ دارش تحويل دهند كه به اذعان فرزند اين كوهنورد مرحوم، نمونه آن كمتر در بين شهرهاي ديگر ديده مي شود لذا بايد از تمام دستگاه هاي دخيل در اين مقوله تشكر كرد.

معاون استاندار سمنان همچنين ضمن گرامي‌داشت يوم الله ۱۳ آبان بيان کرد: اين روز يادآور سه رويداد مهم و تاريخي در انقلاب اسلامي است كه تاثيرگذاري شان از هر رويداد معاصر كشور پررنگ تر است كه نخستين آنها تبعيد امام راحل(ره) به تركيه بود كه دليل آن بيانات ايشان در سخنراني سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در منزلشان بر عليه لايحه كاپيتولاسيون بود كه به بيگانگان اجازه مي داد تا بر وطن مان استيلا پيدا كنند و حضرت امام(ره) با هوشياري در برابر اين خفت ايستادند و ديگري واقعه و رويداد حساس ديگر شهادت دانش آموزان انقلابي و رويداد نهايي تسخير لانه جاسوسي است كه هر دوي اين وقايع داراي اهميت بسيار بالايي در روند پيروزي انقلاب اسلامي، تداوم و ريشه دواندن آن در ايران اسلامي شد.

وي افزود: از مديران دستگاه‌هاي اجرايي مي خواهيم تا در چنين شرايطي هم خود و پرسنل تان با حضور در اين مراسم شرايط را براي حضور مردم تسهيل كنيد چرا كه حضور مديران نظام در بين مردم نوعي اميد را به خصوص در بين اقشار متوسط جامعه مي گذارد.

رييس شوراي اداري شهرستان در پايان افزود:براساس ارزيابي صورت گرفته توسط اداره كل ارزيابي وبازرسي استانداري سمنان فرمانداري شهرستان شاهرود درسال ۹۲رتبه اول استان رادرخصوص ارزيابي عملكرد كسب نمود.

شوراي اداري شاهرود با معرفي مديران جديد دستگاه هاي اجرايي شهرستان به پايان رسيد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها