مراسم خاکسپاری معنویی غرب استان هرمزگان

مراسم تشییع و خاکسپاری سید محمد علی توانا از سادات روستای چاه بنارد شهرستان بستک با حضور گسترده مردم و مسئولین و چهره های سیاسی غرب هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۲۵۸۷
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از جهانگیریه، در روستای چاه بنارد از توابع شهرستان بستک مقبره ای وجود دارد که متعلق به امامزاده سید محمد منصـور از بزرگان و ســاداتی است که حدود ۷۰۰ سال پیش در منطقه گـــوده می زیسته اند و این ســـادات همچون سایر نوادگان و فرزندان رسول اکرم (ص) از پرهیزکاران و نیکوکاران عصر خود بوده اند. نسب این سید بنا بر نقل اساتید پژوهشــگر به امام موسی کاظم (ع) می رسد و تولیت این بنا توسـط مریدان حـــضرت، توسط خاندان توانا (متولی) اداره می شود.

در کنار این آرامگاه مسجد و مهمانخانه ای بزرگ قرار دارد و از قدیم در این مهمانخانه سه وعده غذا به زائران و رهگذران داده می‌شد که این رسم پذیرایی تا امروز همچنان ادامه دارد.

سید محمد علی توانا معروف به متولی، تولیت این محل را بر عهده داشت. این سید که از اهل سنت و از شاخه شافعی هستند در جهت کمک به محرومان و درماندگان و اطعام میهمانان و عمران و آبادی منطقه از جمله کمک به شبکه برق رسانی، ایجاد درمانگاه، ساخت مساجد، ساخت آب انبار و مدارس و بسیاری از خدمات عام المنفعه دیگر از هیچ کوششی دریغ نورزیده است که به سبب آن از احترام وِیژه‌ای در بین مردم غرب هرمزگان برخوردارند.

این سید بزرگوار بعد از گذراندن یک دوره چند روزه بیماری، در بیمارستان بندرعباس و در سن ۱۲۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع و خاکسپاری این سید جلیل القدر در روستای چاه بنارد با حضور گسترده مردم و مسئولین و چهره های سیاسی غرب هرمزگان برگزار شد.

 
ارسال نظرات