رزمایش بزرگ بسیج آمل با برگزاری رزم جنگل و دفاع از کوی و برزن ظهر امروز با حضور بسیجیان، مردم و مسؤولان در بلوار ولایت این شهرستان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۷۲۶۸۵
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رزمایش نمایش توان و قدرت نظامی، سیاسی، اعتقادی و دینی است که در آن توان رزمی و سیاسی در راه دفاع از اسلام و تمامیت ارضی نمودار می‌شود.

این روزها شهرهای مختلفی در حال برگزاری رزمایش در بخش‌های مختلف هستند و در شهر هزار سنگر آمل که نشان از حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 و برچیدن طومار کمونیست‌ها دارد هیاهوی رزمی خاص بین بسیجیان حاکم است.

دو روز پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته شاهد برگزاری فاز نخست رزمایش بزرگ بسیج در آمل بودیم که به دلیل موقعیت استراتژیکی و تجربه برگزاری مانور و دفاع در جنگل، مرحله نخست با رزم در جنگل برگزار شد و ارتفاعات جنگلی منطقه بلیران میزبان بسیجیان بود.

فاز نخست رزمایش امسال در آمل استانی بود، زیرا قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) رزم جنگل در آمل مستقر بوده و عملیات با نظارت مستقیم فرمانده سپاه کربلا مازندران به بهترین شکل برگزار شد.

هشت گردان بیت‌المقدس و کوثر در دو فاز رزمایش آمل حضور داشتند که هدف نخست آن ایجاد و تقویت وحدت در مردم و آمادگی برای آحاد همشهریان بوده است.

در رزم جنگل رزمایش بزرگ بسیج آمل که هفته گذشته برگزار شد، دو گردان به تمرین کارهای تاکتیکی و رزمی مشغول شدند و شش گردان بیت‌المقدس و کوثر روز گذشته در قالب دفاع از کوی و برزن و کنترل اختشاشات شهری در بلوار ولایت به مدت دو روز کار خود را آغاز کردند.

هشت گردان با استعداد یک‌هزار و 968 نفر نیروی بسیجی در این رزمایش شرکت داشتند که در مجموع با نیروهای هدایت‌کننده جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 100 نفر به مدت 48 ساعت مشغول رزم شدند.

سه نوع رزمایش نظامی امسال در مازندران برگزار می‌شود که بابلسر میزبان رزم در ساحل، آمل میزبان رزم در جنگل و ساری میزبان رزم کوی و برزن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها