خبرهای داغ:
همایش " یاس های نیلوفری " همزمان باشب شهادت حضرت رقیه(س) با حضور جمع کثیری از مادران و کودکان شیفته مکتب اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه اعظم شهرستان میامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۲۸۰۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، در این مراسم معنوی که شامگاه جمعه در محل حسینیه اعظم میامی برگزار شد، دختران خردسال و نونهال به همراه مادران خود در سوگواره یاس های نیلوفری حضور یافته و همنوا با مظلومان کربلا در مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش به عزاداری پرداختند.

سخنرانی، حرکت نمادین کاروان اسرای دشت کربلا و همچنین مرثیه سرایی و مداحی در مدح حضرت رقیه(س)از دیگر برنامه های این همایش بود که به همت ستاد یاس های نیلوفری شهرستان میامی برگزار شد.

پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) دخت سه ساله امام حسین(ع) است که پس از واقعه عاشورا در سال ۶۱ هجری و در کنج خرابه‌های شام به ‌دور از نوازش‌های پدر و با قلبی کوچک و آکنده از رنج تشنگی و زخم تازیانه اسارت در کنار سر بریده پدر روح از کالبدش پر کشید.

به گواه تاريخ نگاران و مقتل نويسان رحلت شهادت‌ گونه رقيه(س) اندکي پس از واقعه خونين کربلا در سال شصت و يکم هجری رخ داده است و در اين هنگام وی که تنها سه سال داشت از مرزهاي تاريخ عبور کرد و هم چون برادر شيرخوارش علی اصغر(ع) به جاودانگی رسيد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها