امام جمعه پارس آباد گفت: از وزیر جديد آموزش و پرورش می‌خواهیم مسأله اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان را مورد توجه قرار داده و رسيدگي كنند.
کد خبر: ۸۷۷۲۸۴۴
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي در خطبه هاي نمازجمعه پارس آباد با تبریک انتخاب وزراي جدید آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان، به مساله اختلاس در صندوق ذخيره فرهنگيان اشاره كرد و گفت: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم مسأله اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان را مورد توجه قرار دهد.

وي با بيان اينكه در اسلام و فرهنگ علوی حیف و میل بیت‌المال گناهی نابخشودنی است، افزود: غير قابل قابل توجيه است، صندوقي كه پول معلمان و مردم را بصورت امانت در اختيار دارد و يك نفر هر گونه دلش خواست پول برداشت كرده و به هر كسي دوست داشت وام دهد؛ این مدیریت نیست و باید با آن برخورد شود.

امام جمعه پارس آباد همچنين با بيان اينكه وزیر آموزش و پرورش باید به محتوای کتاب‌های درسی توجه کند، تصريح كرد: طبق فرمايشات اخير مقام معظم رهبري از لانه جاسوسي آمريكا 70 جلد كتاب اسناد از خرابكاري آمريكايي ها خارج شده است كه از اين اسناد حتي يكي دو سطر هم در كتاب هاي درسي دانش آموزان منعكس نشده است كه جوانان باخبر شوند آمريكا چه بلاها و مصيبتها كه سر ايران نياورده و بايد این موضوع مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد.

رشادي در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومی، فرهنگ ایرانی اسلامی را غنی ترین فرهنگ جهان دانست و گفت: فرهنگ، اصالت و روح جامعه است و به همین خاطر دشمن همواره سعی داشته که فرهنگ ايراني را از بین برده و مورد هجمه قرار دهد كه باید از این فرهنگ محافظت شود.

وي با بيان اينكه امروز دشمن، مسئله حجاب، اعتقاد و حس ملیت جوانان ما را نشانه گرفته، بر لزوم هوشياري در فضاهاي مجازي و نفوذ فرهنگ غربي از طريق پخش مجاني فيلمهاي هاليوودي در بين جوانان تاكيد كرد و افزود: اين فیلم‌ها كه در هالیوود آمريكا میلیون‌ها دلار هزینه بر می‌دارد در كشور ما به صورت رایگان توزیع می‌شود، كه بايستي مسوولان هوشيار بوده كه خداي ناكرده اگر خدشه‌ای به فرهنگ، باورها و اعتقادات ما وارد شود غیر قابل جبران است.

خطيب نمازجمعه پارس آباد در ادامه با انتقاد از پافشاري وزارت ارشاد در اجراي كنسرتهاي موسيقي در كشور گفت: در حالي كه بيش تر جوانان در كشور از مشكل بيكار رنج مي برند و 80 درصد كارخانه ها در كشور تعطيل شده است، به جاي پرداختن به اين موضوعات، نمي دانم چه توجيهي دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اصرار بر اجراي كنسرت هاي موسيقي در كشور آنهم در مشهد مقدس و كنار حرم بارگاه حرم رضوي (ع) دارد؛ آيا مشكل امروز كشور كنسرت است؟

رشادي در بخش ديگري از سخنان خود، نماز جمعه را اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: نمازجمعه از این جهت مهم است که اقتدار نظام کشور است و علاوه بر جنبه عبادی که معادل حج مقبول است از اجر معنوی برخوردار بوده و قدرت حکومت اسلامی در برابر توطئه هاي دشمنان به شمار می‌رود.

وي همچنين به انتخاب وزير جديد ورزش و جوانان نيز اشاره كرد و خواستار توجه ويژه وزير به ورزشهاي قهرماني و پهلواني در كشور شد.

امام جمعه پارس آباد در پايان از نماينده مردم شهرستانهاي پارس آباد و بيله سوار در مجلس و مسئولین استان خواست تا نسبت به رسيدگي و پرداخت هر چه سريعتر کشاورزان خسارت ديده منطقه اقدام كنند

ارسال نظرات