خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در راهپیمایی روز ۱۳ آبان:

شعار مرگ بر امریکا ریشۀ قرآنی دارد

نماینده والی فقیه در استان قزوین گفت: شعار مرگ بر امریکای ملت ایران علیه مردم امریکا نیست، بلکه متوجه یک درصدی است که بر 99 درصد امریکایی‌ها مسلط هستند، و ما آن‌ها را مستکبرین می‌نامیم.
کد خبر: ۸۷۷۲۸۶۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در راهپیمایی روز 13 آبان که در خیابان شهدا قزوین برگزار شد، با تقدیر از حضور باشکوه دانش‌آموزان و دانشجویان در این مراسم، اظهار کرد: 13 آبان، روز پاسداشت از انقلاب و نمایش بیداری انقلابیون است.

وی با بیان این‌که دشمنان بیرونی ما القا می‌کنند که چرا ملت ما شعار مرگ بر امریکا سر می‌دهند، تصریح کرد: برخی‌ها در داخل که اطلاعات سیاسی کافی ندارند و یا غیرت دینی آن‌ها به اندازه درک شیطنت‌های دشمن نیست، تحت تأثیر این القائات قرار می‌گیرند و در این مسیر با دشمن همراه می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که ما با شعار مرگ بر امریکا، به مردم امریکا مرگ نثار نمی‌کنیم، بیان کرد: شعار مرگ بر امریکای ملت ایران علیه مردم امریکا نیست، بلکه متوجه یک درصدی است که بر 99 درصد امریکایی‌ها مسلط هستند، و ما آن‌ها را مستکبرین می‌نامیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: شعار مرگ بر امریکای ملت ایران شامل هیأت حاکمه امریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی، انگلیس مکار و همه کسانی که دستشان در استکبار و ظلم است، می‌شود.

وی به چرایی پرداختن به شعار مرگ بر امریکا از سوی ملت ایران هم اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن کریم حیله‌ها و نیرنگ‌های مستکبرانی چون امریکا را در آیات 118 تا 120 سوره آل عمران نام برده است.

عابدینی در این خصوص ادامه داد: خداوند در یکی از موارد در سوره آل عمران می‌فرماید: اگر در مذاکره با مستکبران طبق میل آن‌ها عمل کنید، خوشحال می‌شوند، اما اگر امتیازی به آن‌ها ندهید و حقوق خودتان را حفظ کنید، عصبانی می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین افزود: طبق مبانی قرآنی این عصبانیت به حدی زیاد است که آن‌ها از شدت عصبانیت انگشتان دستشان را گاز می‌گیرند! و خداوند می‌فرماید، شما در مقابل این حرکت به آن‌ها بگویید مرگتان باد و این سند قرآنی مرگ بر امریکاست

وی به سندی دیگری در این خصوص اشاره و اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: با ظالمان و ستمگران دشمن، و یاور مظلومان باشید و این بیان حضرت سند شعار مرگ بر امریکای ماست

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: در زیارت عاشورا خطاب به امام حسین (ع) می‌گوییم من یکپارچه دوستی و محبتم را نثار کسانی می‌کنم که با شما دوست هستند، و نسبت به کسانی که با تو و خاندانت دشمن هستند یکپارچه خشم و نفرت هستم و این نیز یکی دیگر از اسناد مرگ بر امریکای ماست

عابدینی به ظهور منجی عالم بشریت هم اشاره و اظهار کرد: منجی عالم بشریت، شخصیتی است که می‌آید زمین را پر از عدل و داد می‌کند، بعد از آن‌که همه جا را ظلم فرا گرفته است و با توجه ظلم‌هایی که مکرراً در کشورهای یمن، سوریه، عراق و نیجریه در حال وقوع است، باید بیشتر به ظهور منجی توجه و تفکر نماییم.

 

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر اسرائیل غلطی بکند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، و امام خمینی (ره) که فرمودند: ما امریکا را زیر پا می‌گذاریم و امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، سند مرگ بر امریکای ماست.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها