خبرهای داغ:
دکتر موسی خانی خبر داد:

رتبه نخست دانشگاه آزاد اسلامی در بخش پزشکی کشور

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به رسالت دانشگاه ها به منظور انجام تحقیقات بنیادی و تحقیقات علمی و ایفای نقش در مسیر توسعه کشور، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علم و فناوری کشور، رتبه‌ ی نخست را دارد.
کد خبر: ۸۷۷۲۸۷۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با بیان اینکه همزمان با تولیدات علمی باید بستر عملی کردن آنها را نیز فراهم کنیم، اظهار کرد: تولیدات علمی همواره مدنظر تمامی مسئولان کشور به خصوص مقام معظم رهبری است و همانطور که ایشان فرمودند "از ریشه تولیدات علمی کشور نباید غافل شویم."

وی ادامه داد: این تولیدات در ابتدا جایگاه علمی کشور را نشان داده و سپس بیان می کند که ایران دارای پتانسیل های غنی علمی بسیاری است. همچنین در سایه همکاری‌های علمی با دنیا می توانیم این دانش را کاربردی کنیم. مساله قابل اهمیت این است که با تولیدات علمی بستر عملی کردن آنها را هم فراهم کنیم.

وی یکی از مولفه‌های تکنولوژی را، نرم‌افزار یا دانش افزار بودن تکنولوژی برشمرد و گفت: در تکنولوژی بسیار مهم است که اگر یک وسیله سخت‌افزاری را می خریم دانش افزار مربوط به آن را داشته باشیم؛ در غیر این صورت نمی توانیم از آن بهره‌ی لازم را ببریم.

وی ادامه داد: بنابراین اگر همه مولفه‌های تکنولوژی را داشته باشیم به بهره‌برداری می‌رسیم، در واقع بهره‌بری ماحصل و نتیجه تکنولوژی است و تکنولوژی باید با همه مولفه‌ها در کنار یکدیگر باشند.

دکتر موسی خانی یادآور شد: رسالت دانشگاه این است که با انجام تحقیقات بنیادی و تحقیقات علمی در مسیر توسعه کشور ایفای نقش کند و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علم و فناوری کشور، رتبه‌ ی نخست را دارد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب نه تنها باری بر روی دوش کشور نیست، بلکه با استفاده از ظرفیت مردمی و با توجه به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند "دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اسلامی و مردمی است"، توانسته نقش مهمی را در کشور ایفا کند به خصوص در این برهه حساس که بحث اقتصاد دانش بنیان، عدم وابستگی به نفت و خودکفا شدن کشور را داریم.

قطعاً این تحقیقات و تولیدات می‌تواند زمینه‌ساز و بستر ساز توسعه علمی کشور و توسعه چند جانبه را برای کشور فراهم کند.

این استاد دانشگاه در مورد ظرفیت‌ و رتبه‌بندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح آموزش عالی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت‌ها و ساختار متفاوت خود، شاید نتواند جایگاه اش را به درستی معرفی کند و به نظر برسد که رتبه ی آن کمی پایین تر از دانشگاه های دولتی است؛ اما باید توجه داشت که دانشگاه با رتبه بندی‌های بسیاری سنجیده می‌شود که از جمله این رتبه بندی ها می توان به تعاملات با دانشگاه‌های خارج از کشور، قراردادهای بین‌المللی، جذب دانشجو از کشور های دیگر و غیره اشاره کرد که ممکن است این رتبه ها با ساختار دانشگاه آزاد اسلامی منطبق نباشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات و ارزیابی های علمی به خصوص در بخش پزشکی، رتبه اول را در سطح کشور دارد.

موسی خانی ابراز کرد: البته لازم به ذکر است که باید توجه بیشتر در مورد بحث کیفیت آموزشی از ناحیه جامعه و از نگاه مردم باشد. همواره بحث کیفیت به همراه رقابت بوده است به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی همیشه نسبت به سرمایه‌گذاری‌های مردم که عمر فرزندانشان است مسوولیت‌پذیر بوده‌ تا خروجی‌های قابل قبولی را برای جامعه و دولت داشته باشد.

9001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار