عضو شورای کارگری شرکت نیروگاهی ایران ترانسفوی زنجان در گفتگو با «بسیج»:

امتیازات گسترده وزارت نیرو به یک شرکت ترکیه‌ای چه معنایی دارد؟! /نادیده گرفتن توانمندی شرکت‌های داخلی در دولت یازدهم

مجتبی قاسم‌لو گفت: با توجه به ظرفیت بالای نیروگاهی و تعهدات قابل توجه دولت ایران در این قرارداد ضروری این است که در انعقاد قرارداد با شرکت یونیت اینترنشنال در شرایط غیر رقابتی تجدید نظر صورت بگیرد
کد خبر: ۸۷۷۲۸۷۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

مجتبی قاسم‌لو عضو شورای کارگری شرکت نیروگاهی ایران ترانسفوی زنجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بر اساس توان فنی و ماهیت شرکت، بیشتر بر بازاریابی پروژه و تامین تجهیزات متمرکز بوده است این شرکت روابط محکمی با شرکت‌های خارجی دارد و این موضوع احتمال عدم استفاده آن از توانمندی های داخلی کشور را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه خواستار تجدید نظر درقرارداد یونیت اینترنشنال هستیم افزود: با وجود اینکه ایران با تولید برق 75 هزار مگاوات ساعت بزرگترین تولید کننده برق در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید. سوابق شرکت در حوزه نیروگاهی و امتیازات گسترده اعطا شده توسط دولت به این شرکت ترکیه ای  به صورت شفاف بیان نشده است و قراداد با شرکت یونیت اینترنشنال به نوعی بزرگترین سرمایه گذاری در ایران در دوران پسا تحریم است.

قاسم‌لو بیان داشت: با توجه به ظرفیت بالای نیروگاهی و تعهدات قابل توجه دولت ایران در این قرارداد ضروری این است که در انعقاد قرارداد با شرکت یونیت اینترنشنال در شرایط غیر رقابتی تجدید نظر صورت بگیرد دراین پرونده بزرگ بارگذاری مناقصه عادلانه نبوده و حضور شرکت های داخلی و خارجی به شکل شفاف نبوده و در فضای غیررقابتی به شرکت ترکیه‌ای بدون در نظر داشتن توانمندی شرکت‌های داخلی واگذار شده است.

 وی در خاتمه بیان داشت: با واگذاری این قرارداد از سوی دولت به یک شرکت خارجی،حداکثر هزینه برای کشور ایجاد کرد و  موجب هدررفت و نادیده گرفتن توانمندی شرکت‌های داخلی خواهد شد.

ارسال نظرات