قائم مقام انجمن اهدای عضو گفت: خانواده طلبه جوانی که دیروز در اهواز دچار مرگ مغزی شده بود، در اقدامی انسانی، قلب فرزند خود را اهدا کردند و قلب او در سریع‌ترین زمان ممکن با هواپیمای جت به تهران منتقل شد.
کد خبر: ۸۷۷۲۹۹۴
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، امید قبادی اظهارداشت: خانواده طلبه جوانی که دیروز دچار مرگ مغزی شده بود، در اقدامی انسانی، قلب فرزند خود را اهدا  کردند و قلب او در سریعترین زمان ممکن با هواپیمای جت به تهران منتقل شد و به این ترتیب جان بیماری نیازمند در تهران را نجات دادند.

وی گفت: این طلبه 22 ساله روز گذشته به طور خودبه خودی دچار پارگی عروق مغزی شده بود و خانواده این طلبه که همگی روحانی نیز بودند در اقدامی انسان دوستانه، تصمیم گرفتند قلب فرزندشان را اهدا و جان انسانی دیگر را نجات دهند.

قائم مقام انجمن اهدای عضو  افزود: با توجه به اینکه اعضایی مثل قلب یا ریه تنها تا شش ساعت می توانند بدون گردش خون باقی بمانند، دست اندرکاران تمام همت خود را به کار بستند و به سریع ترین شکل ممکن، این قلب اهدایی را با یک جت به تهران منتقل کردند و ساعت یک و نیم بامداد روز شنبه، قلب طلبه جوان اهوازی در سینه بیماری نیازمند در بیمارستان شهید رجایی تهران، شروع به تپیدن کرد.

قبادی با اشاره به اینکه این دومین باری است که پیوندی در این سطح انجام می گیرد، افزود:  چندی پیش نیزانتقال قلب پیوندی از بوشهر به تهران انجام شده بود.

وی بیان کرد: سالانه تعداد بسیاری قلب و ریه به دلیل نبود راهکاری برای انتقال به مراکز پیوند خاکسپاری می شود و تعداد قابل توجهی از بیماران نیازمند نیز به دلیل نرسیدن ارگان مناسب پیوندی فوت می‌کنند.  لذا امید است شاهد تداوم و ایجاد ساز و کاری مدون برای انتقال هوایی ارگان های پیوندی توسط مسئولین باشیم.

ارسال نظرات