سردار قاآنی در همایش الگوی فرماندهی شهید همدانی:
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: امسال سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۷۲۹۹۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزای بسیج، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که صبح امروز در همایش الگوهای فرماندهی و مدیریتی شهید حسین همدانی در دانشگاه امام حسین(ع) سخن می‌گفت، با اشاره به اقدامات آمریکا بعد از 11 سپتامبر، گفت: آمریکایی‌ها بعد از خودزنی 11 سپتامبر در سه جنگ اصلی و اساسی شکست سنگینی خوردند.

وی با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان و عراق گفت: آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق با هزینه‌های فراوانی وارد شدند و به قول خودشان 3 هزار میلیارد هزینه کردند، اما در نهایت در افغانستان و عراق شکست خوردند و از این دو کشور رسما فرار کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شکست آمریکا از بیداری اسلامی را دومین شکست آنها بعد از 11 سپتامبر دانست و گفت:‌ آمریکایی‌ها در مصر، تونس، لیبی و برخی دیگر از کشورهای مهم اسلامی از بیداری اسلامی شکست خوردند.

وی شکست از مقاومت را سومین شکست آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: در این مقطع رژیم اسرائیل که در مدت چند روز چند کشور عربی را شکست داده بود، از اسرائیل و جنوب لبنان عقب‌نشینی کرد. جنگ 33 روزه، 22 روزه غزه و جنگ 51 روزه همه با شکست مواجه شد.

سردار قاآنی فتنه سوریه و عراق را برنامه جدید آمریکا و جنگ اساسی آنها علیه مقاومت دانست و تصریح کرد: تفکر منبعث از وهابیت از قبل وجود داشت و آمریکایی‌ها این تفکر را تبدیل به ساختار سازمان تروریستی داعش کردند و آن را به جان سوریه انداختند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اعزام سردار حسین همدانی به سوریه تاکید کرد: زمانی که شهید همدانی به سوریه اعزام می‌شد آنها فرودگاه را بمباران کردند و دوستان ما به ما گفتند که فرودگاه در حال بمباران است. کاخ ریاست جمهوری را خمپاره 81 زدند و خیابان اصلی سوریه که سفارت ما در آنجاست را مورد هدف قرار دادند و حتی داعش به پشت سفارت ما هم رسید.

وی افزود: سردار همدانی ثابت کرد که فرماندهی امر و نهی نیست، بلکه حضور در میدان و توجه به اخلاق و ایمان است؛ سردار همدانی فرماندهی نبود که به نیروهایش بگوید بروید و بیایید، بلکه خودش می‌رفت تا دیگران دنبالش راه بیافتند.

سردار قاآنی با بیان اینکه شهید همدانی مسئولیت در سوریه را بدون هیچ ابهامی و در سخت‌ترین شرایط پذیرفت، تصریح کرد: شهید همدانی در اوج تجربه، توانایی فرماندهی و تشخیص هیچ‌گاه خود را بی‌نیاز از نظر دیگران نمی‌دانست و همواره از نظرات دیگران استفاده می‌کرد. شهید همدانی عملیات‌هایی را مدیریت کرد که در یک روز چند انتحاری داشت که اینها از شاخصه‌های بارز فرماندهی شهید همدانی است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران حضور شهید همدانی در سوریه را حاصل برکاتی برای جبهه مقاومت دانست و گفت:‌ امروز ما وقتی بچه‌های افغانستانی را در سوریه می‌بینیم متوجه می‌شویم که چرا شهید همدانی این قدر درباره آنها به خوبی سخن می‌گفت. شهید همدانی می‌گفت وقتی افغانستانی‌ها به سوریه آمدند ابتدا تصور دیگری داشتم، اما وقتی آنها را در میدان عمل دیدم آنها همانند بسیجی‌های خودمان بودند، به طوری که وقتی من تهران می‌آمدم و برادر افغانستانی می‌دیدم می‌خواستم او را در آغوش بگیرم.

سردار قاآنی با اشاره به وضعیت میدانی در سوریه گفت: هفته گذشته 10 هزار نیروی جدید را وارد حلب کردند و بیش از 30 انتحاری را برای مراکز مختلف و حساس سوریه پیش‌بینی کرده‌اند و این جنگ، جنگ بسیار سختی است؛ در سوریه آنها نفرهای مجهز شده به 2 تن مواد منفجر شده را وقتی نزدیک هدف کردند دوستان ما نفربر را با موشک زدند، اما آنها اطراف نفربر را طوری مجهز کرده بودند که موشک به آن برخورد نکند، اما وقتی نفربر متوقف شد یک ماشین آتش‌نشانی با عبور از خط یک و دو خود را به هدف رساند و منفجر شد، لذا ما با چنین جنگی مواجه هستیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه گفت: هفته گذشته وقتی یکی از برادران در سوریه شهید شده بود، پرسیدیم که چرا این برادر شهید شده که دوستان ما گفتند وقتی ایشان در سنگر دیده‌بانی می‌کرد، مورد هدف موشک کورنت که 100 هزار دلار قیمت آن است قرار گرفت.

سردار قاآنی در پایان با بیان اینکه امسال سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه خواهد بود، تصریح کرد: البته این به معنای پایان جنگ نیست، چرا که جنگ ما جنگ بود و نبود، جنگ هویتی است و جنگ حیثیتی است که نمونه آن شروع جنگ در یمن است.

ارسال نظرات