خبرهای داغ:
حجت الاسلام کتابچی گفت:حسن روحانی کسانی که منتقد دولت هستند و با روش مذاکره با آمریکا مخالفت می کنند را انقلابی نماهای نفهم خطاب کرد؛ آیا کسانی که از ابتدا به آمریکا اعتماد کردند، نفهم نیستند؟! نفهم کسی است که این چنین دستاوردهای هسته ای ما را بر باد می دهد.
کد خبر: ۸۷۷۲۹۹۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ امام جمعه شهر خورزوق ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی گفت: اربعین نماد اتحاد جامعه اسلامی است، علاوه بر شیعیان بسیاری از اهل تسنن، مسیحیان در این راهپیمایی شرکت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کتابچی راهپیمایی اربعین را دارای سه درس بسیار بزرگ دانست و افزود: اولین درس؛ عزاداری و پیاده روی متعبدانه است یعنی عزاداری همراه با بندگی خدا، دومین درس پیاده روی اربعین مجاهدت برای رسیدن به هدف مقدس  است و سومین درس؛ پیاده روی صبورانه است یعنی باید در راه امام حسین علیه السلام همه سختی ها و مشکلات تحمل کرد و صبور بود. این سه ملاک عبودیت، مجاهدت و صبر اگر در زندگی فرد و اجتماع ما گسترش پیدا کند؛ قطعاً جامعه ما اهل رستگاری و سعادت خواهد بود.

خطیب جمعه خوروزق در خطبه دوم به مسائل سیاسی روز اشاره کرد و افزود: رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی ریاست جمهوری در صحن مجلس گفت: از دیدگاه ها و جهات مختلف می توان این موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار داد اما سوالی که مطرح است این است که چرا افرادی که در مجلس قبلی رأی اعتماد کسب نکرده بودند مجددا توسط رئیس جمهور معرفی شدند و چرا این بار نمایندگان به این افراد رأی اعتماد دادند.

وی توضیح داد: اگر بخواهیم خیلی خوب به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که مجلس قصد دارد در این ماه های پایانی عمر دولت، حاشیه ای برای دولت تدبیر و امید ایجاد نکند.

حجت الاسلام کتابچی در ادامه ضمن پاسخ به نقد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که اظهار کرده بود «تا چه موقع باید بگوییم مرگ بر فتنه گر»، عنوان کرد: فتنه گران همان کسانی هستند که تیشه به ریشه انقلاب می زدند، زمانی این فتنه گران تبر بدست، فرصت پیدا کردند و قصد داشتند ریشه های انقلابی را که به واسطه خون هزاران شهید پا گرفته است را قطع کنند. باید در جواب این نماینده مجلس گفت: اگر شما فراموش کنید، اگر شما جزء ساکتین فتنه بودید و این ننگ را بر چهره و پیشانی خود دارید، بدانید که ملت ایران این واقعه را فراموش نخواهند کرد و به توصیه رهبر معظم انقلاب همیشه فریاد «مرگ بر فتنه گر» و«مرگ بر آمریکا» را سر خواهند داد.

کتابچی همچنین به سخنان رئیس جمهور در هنگام معرفی وزرای پیشنهادی نقدی زد و خاطرنشان کرد: دکتر روحانی بالاخره مشکل اصلی مردم که همان بیکاری جوانان، معیشت و اقتصاد مردم است را درک کرد. رئیس دولت تدبیر و امید زمانی که می خواهد برای سه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش، رأی اعتماد بگیرد ۴۵ دقیقه در خصوص موضوع اقتصاد صحبت کرد در حالی که حیطه فعالیت هیج کدام از این سه وزیر مربوط به اقتصاد نبود!

خطیب جمعه شهر خورزوق ضمن انتقاد شدید به اظهار نظر دکتر روحانی در رابطه با منتقدان دولت و مخالفان مذاکره با آمریکا اذعان کرد: روحانی کسانی که منتقد دولت هستند و با روش مذاکره با شیطان بزرگ؛ آمریکای جنایتکار مخالفت می کنند را انقلابی نماهای نفهم خطاب کرد؛ آیا کسانی که از ابتدا به آن ها گفته شد اعتماد به آمریکا، خطاست و باز به او اعتماد کردند، نفهم نیستند؟! نفهم کسی است که به آمریکای بدعهد اعتماد می کند و این چنین دستاوردهای هسته ای ما را بر باد فنا می دهد.

وی تآکید کرد: چطور به خودشان اجازه می دهند که این گونه صحبت کنند در حالی که بسیاری از مردم ما با بخش هایی از سیاست های دولت تدبیر و امید، منتقد و مخالف هستند. این که آن ها را انقلابی نمای نفهم خطاب می کنید زشت و سخیف است. نفهم کسی است که در جلسه معارفه وزرا، ۴۵ دقیقه درباره مسائل اقتصادی صحبت می کند ولی در نهایت سه وزیر نامربوط به اقتصاد را به نمایندگان مجلس معرفی می کند.

امام جمعه خورزوق گفت: ملت ما ملتی است که مانند حضرت سیدالشهدا، زیر بار ظلم نمی رود و حتی اگر کسانی بخواهند این کار را بکنند، ما روشنگری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که در مقابل ولی فقیهمان کسانی باشند که این چنین موضع بگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها