تلاش برای لاپوشانی فساد ۸/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی

دبیر ستاد مفاسد اقتصادی دولت یازدهم بدون توجه به انتقادات دادستان تهران از حامیان دولت که فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را به دولت قبل نسبت می‌دهند، ادعا کرده که کل ماجرا مربوط به معوقات بانک سرمایه است.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۰۳
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از آن که روز سه‌شنبه حسن روحانی در مجلس، به طور تلویحی فساد 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان را فساد ندانست و آن را در حد یک معوقه بانکی تنزل داد، چهارشنبه هم دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به میدان آمد و در مصاحبه‌ای مفصل تلاش کرد با بازی با کلمات، اینگونه القا کند که فساد خاصی در صندوق ذخیره فرهنگیان رخ نداده است.

 

کاظم پالیزدار بدون توجه به انتقادات اخیر دادستان تهران از حامیان دولت یازدهم که فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را به دولت قبل نسبت می‌دهند، ادعا کرده که کل ماجرا مربوط به معوقات بانک سرمایه است که ربطی به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد و حتی یک ریال از منابع صندوق هم از بین نرفته است. ضمن آن که این معوقات مربوط به دولت قبل است.

 

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت یازدهم، در ادامه تمامی انتقادات از فساد 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان را به مغرضان نسبت داده است.

 

با این حال، بهتر است دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت یازدهم به چند سوال پاسخ دهد:

 

1. اگر کل ماجرای مطرح‌شده در رسانه‌ها درباره فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، مربوط به معوقات بانک سرمایه است و ربطی به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد، پس رئیس و سایر مدیران منصوب دولت یازدهم در این صندوق، چرا بازداشت شده‌اند؟

 

2. اگر پالیزدار مدعی است که بحث اصلی درباره معوقات بانک سرمایه است که اساسا به دولت قبل مربوط است، چرا هیچ یک از مسئولان بانک سرمایه در دولت قبل بازداشت نشده‌اند؟

 

3. اگر تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت قبل است، آیا پالیزدار مدعی است که قوه قضائیه اشتباه کرده و باید به جای شهاب‌الدین غندالی، رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان دولت دهم را بازداشت می‌کرد؟

 

4. دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت یازدهم ادعا کرده که ماجرای فساد صندوق ذخیره فرهنگیان را مغرضان در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند. این در حالی است که تاکنون دادستان تهران به طور مفصل درباره این تخلف، توضیح داده و رسانه‌ها با استناد به سخنان دادستان تهران، به این موضوع پرداخته‌اند. آیا از نظر پالیزدار، دادستان تهران هم با اغراض سیاسی خاص، این موضوع را مطرح کرده است؟

 

5. پالیزدار چند بار تکرار کرده که مخالفان دولت به اشتباه از واژه اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده کرده‌اند و خواستار پیگرد قضایی آنها شده است. این در حالی است که اولین بار، حامیان دولت یازدهم همچون محمود صادقی بحث اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان را مطرح کردند.

 

البته آنها در ابتدا تصور می کردند که این فساد مربوط به دولت قبل است و آن را در بوق و کرنا کرده بودند ولی اکنون که فهمیده‌اند، پای دولت یازدهم در میان است، عقب‌نشینی کرده و همچون پالیزدار به دنبال توجیه این فساد هستند.

 

6. پالیزدار که در ابتدای مصاحبه خود اساسا بروز تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم را انکار کرده و آن را به دولت قبل ربط داده بود، در پایان مصاحبه موضع کاملا متفاوتی گرفته و در خصوص علت بازداشت رئیس منصوب دولت یازدهم در صندوق ذخیره فرهنگیان، بر متخلف بودن او صحه گذاشته و گفته است:‌ دولت یازدهم با پیروی از دستورات موکد مقام معظم رهبری در مبارزه بی امان با سوء استفاده از منابع عمومی هیچ خط قرمزی قائل نیست.

 

همان گونه که دادستان محترم تهران نیز اشاره کردند این موضوع پیش از رسانه ای شدن ابتدا توسط خود دولت از طریق وزارت اطلاعات کشف و مورد بررسی و به دستگاه قضایی ارجاع شد که لازم است از سربازان گمنام امام زمان در این خصوص تشکر کرد. موضوع مربوط به اتهام، تخلفی است که رئیس این صندوق با آن روبرو است و به واسطه آن بازداشت شده است.

 

بنابراین پالیزدار خودش پاسخ خودش را داده و بر بروز تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم، اذعان کرده است. اینک این سوال مطرح است که آن همه بد و بیراه به منتقدان دولت برای چیست؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار