خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: انتخاب میشل‌عون به ریاست جمهوری عاملی موثر در تقویت جبهه مقاومت اسلامی و موفقیت و پیروزی بزرگ برای ارتش حزب‌الله می‌باشد.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۱۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

قنبرلو استاد دانشگاه‌های قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان اظهار کرد: قانون اساسی لبنان را غربی‌‌ها نوشته‌اند و برخلاف دموکراسی که از آن صحبت می‌کنند، می‌باشد.

این کارشناس عدم وجود دموکراسی لازم در کشور لبنان را عامل اصلی دوره 30 ماهه فاقد ریاست جمهوری این کشور دانسته و اضافه کرد: به دلیل وجود مذاهب گوناگون در این کشور می‌بایست رئیس جمهور مسیحی، نخست وزیر سنی و رئیس مجلس شیعه باشند.

وی با اشاره به مسئولیت بسیار خطیر و مهم رئیس جمهور لبنان مطرح کرد: کشورهای متعددی بر روی لبنان حاکمیت دارند و قومیت‌های مختلفی در این کشور حضور دارند لذا رئیس جمهور آن برای ایجاد وحدت میان قومیت‌ها و هم‌‎چنین حفظ حاکمیت ملی لبنان نقش بسیار مهمی را برعهده دارد.

این استاد دانشگاه تشریح کرد: حزب‌الله لبنان از همان ابتدا خواهان انتخاب میشل عون به ریاست جمهوری بودند که با مخالفت‌هایی همراه گردید ولی سرانجام در 46جلسه ایشان به عنوان رئیس جمهور کشور لبنان انتخاب شد.

قنبرلو ضمن اشاره به نظرات کارشناسان و بسیاری از تحلیل‌گران تبیین کرد: انتخاب میشل‌عون به ریاست جمهوری عاملی موثر در تقویت جبهه مقاومت اسلامی و موفقیت و پیروزی بزرگ برای ارتش حزب‌الله می‌باشد.

این کارشناس درخصوص نخست‌وزیر لبنان تصریح کرد: سعدالدین رفیق حریری نخست وزیر وقت لبنان دوتابعیتی (عربستان و لبنان) بوده و در گذشته به شدت تحت نفوذ رژیم آل‌سعود بوده است.

وی به کشته شدن پدر سعدالدین حریری به دست صهیونیست اشاره کرد و افزود: حریری اخیرا به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی عربستان و ورشکسته‌شدن شرکتش در این کشور به لبنان بازگشته است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز برای بسیاری از تحلیل‌گران شکست عربستان و صهیونیست جا افتاده شده و کشور لبنان نشان داده‌است که تنها نیروی دفاعی نظامی نبوده و می‌تواند در عرصه‌های سیاسی نیز تاثیرگذار باشد.

قنبرلو ضمن اشاره به ورود حزب‌الله لبنان به سوریه تاکید کرد:  این اقدام در ابتدا سبب خوشحالی عربستان و غرب گردید چراکه آن‌ها می‌خواستند با بهانه این‌که لبنان در خارج از خاک خود دست به اقدام زده سوء‌استفاده کرده و نفوذ حزب‌الله را کم و حتی از بین ببرند که نتیجه‌ای کاملا عکس به دنبال داشت. 

این کارشناس در خاتمه با بیان آیه شریفه "و مکرو مکرالله والله خیرالماکرین" اذعان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و تصورات غرب همه نتیجه عکس داشت و علیرغم ملاحظات آن‌ها شکست تکفیری‌ها و داعش در لبنان سبب تمایل بسیاری از مسیحیان به حزب‌الله، تضعیف دشمن و تقویت اسلام شد و ارتش حزب‌الله در انتخابات لبنان بسیار خوش درخشیدند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها