اشتغال‌زایی نعمت‌زاده برای شرکت معروف سیگار آمریکایی

حاشیه‌های تولید این برند سیگار به حدی است که چندی پیش در جریان مذاکرات با کمپانی فیلیپ موریس، برخی قاچاقچیان علی‌اصغر رمزی، رییس مرکز دخانیات را به قتل تهدید کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۵۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،کمپانی چند ملیتی فلیپ موریس برای تولید سیگار مارلبرو در ایران در حال آماده باش قرار گرفت.

 

با تفاهم صورت گرفته میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در لوزان سویس و انتشار بیانیه مقدماتی توافق، برخی از شرکت‌های امریکایی تبار و چند ملیتی خود را برای حضور در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران آماده کرده‌اند.

 

آنگونه که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می‌رسد، بر اساس توافق صورت گرفته این وزارتخانه با کمپانی فیلیپ موریس و مساعد شدن اوضاع بین‌المللی و همچنین بر طرف شدن برخی موانع و حساسیت‌های داخلی، تولید سیگار مارلبرو در ایران به زودی آغاز خواهد شد.

 

سال گذشته بود که وزیر صنعت رسما از حضور مارلبرو در ایران دفاع کرده و خواهان تولید این برند معروف سیگار در ایران شده بود.

 

بر اساس گزارش‌های میدانی، هم‌اکنون مارلبرو جزو پرفروش‌ترین سیگارهای بازار ایران است که 100درصد آن به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است واردات این برند رسمی شده و پس از مدتی خط تولید این سیگار نیز در ایران آغاز به کار کند.

 

بنا بر گزارش‌های رسیده از شرکت دخانیات، فروش انواع تولیدات این شرکت به پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده و بخش بزرگی از بازار سیگارهای تولید داخل در اختیار برندهای وارداتی و قاچاق از کره و سایر نقاط دنیا قرار گرفته است.

 

گفته می‌شود صنعت دخانیات کشور هم‌اکنون در وضع نامناسبی به لحاظ تولید محصولات با کیفیت قرار گرفته و به همین دلیل روز به روز از بخشی از بازار خود را از دست داده است.

 

برند سیگار بهمن که از محبوب‌ترین تولیدات داخلی بود به جایی رسیده که تنها در میان قشر کارگران مهاجر ایرانی طرفدار دارد.

 

به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت شرکت دخانیات، یکی از برنامه‌های دولت برای احیای اقتصاد ایران در دوره پساتحریم، جان گرفتن دوباره صنعت سیگار باشد که در این میان ایجاد خط تولید مارلبرو می‌تواند برگ برنده‌یی برای صنعت دخانیات به شمار‌آید.

 

حاشیه‌های تولید این برند سیگار به حدی است که چندی پیش در جریان مذاکرات با کمپانی فیلیپ موریس، برخی قاچاقچیان علی‌اصغر رمزی، رییس مرکز دخانیات را به قتل تهدید کرده‌اند.

 

محمدرضا نعمت‌زاده در این رابطه گفته است که براساس بررسی‌های صورت گرفته و استعلام از کمیسیون اصل 90 مجلس و سازمان‌های اطلاعاتی- امنیتی، برای ما محرز شد که شرکت تولید‌کننده سیگار مارلبرو هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی ندارد و می‌توانیم برای واردات رسمی و تولید مشترک با این شرکت برنامه‌ریزی کنیم.

 

به گفته وزیر صنعت، با توجه به اینکه برخی قاچاقچیان از محل قاچاق سیگار مارلبرو سالانه صدها میلیارد تومان سود می‌برند و حقوق دولتی را نمی‌پردازند، در جریان مذاکره با فیلیپ موریس برای همکاری در خصوص واردات رسمی و تولید مشترک سیگار مارلبرو، آنها مدیر مرکز دخانیات را به قتل تهدید کردند به همین خاطر من خود ادامه مذاکرات را بر عهده گرفتم.

 

او افزوده است که منتظریم تا فعالیت رسمی برای واردات و تولید مارلبرو در ایران آغاز شود چون از نظر ما این شرکت هیچ مشکلی برای فعالیت در ایران ندارند و فقط عده‌یی قاچاقچی هستند که بر سر راه این همکاری سنگ اندازی می‌کنند.

ارسال نظرات