کمیل نقی‌پور در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

برخوردی چکشی رئیس جمهور با رسانه‌ها

این روزنامه نگار گفت: اظهارات رئیس جمهور موید این مسئله است که خود آقای روحانی برخورد چکشی با رسانه‎ها داشته و خود او و دولت وی با سیاست‎هایی که داشته مصداق شکستن قلم‎ها بوده است!
کد خبر: ۸۷۷۳۰۸۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کمیل نقی پور، روزنامه‌نگار و فعال رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات رئیس جمهور  مبنی بر اینکه نشکنیم قلم‌ها را به بهانه واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیر اساسی و...  تصریح کرد: این اظهارات رئیس جمهور موید این  مسئله است که خود آقای روحانی برخورد چکشی با رسانه‎ها داشته و خود او و دولتش با سیاست‎هایی که داشته اند مصداق شکستن قلم‎ها بوده است!

نقی پور در توضیح این مطلب بیان کرد: این اظهارات آقای روحانی شاید در ظاهر و در تریبون‎های رسمی که مطرح می‎کند با موضع‎گیری‎هایی که در گذشته داشته، یک تفاوتی دارد، که این تفاوت در لفظ را می‎توان به پای ظاهرسازی گذاشت.

وی ادامه داد: آقای روحانی در گذشته مخاطبان و منتقدان برنامه‎های خود را چه در حوزه سیاست خارجی و چه در حوزه‎های دیگر، با الفاظ زننده و غیرمودبانه‎ای خطاب می‎کرد که شما بی‎سواد هستید، شناسنانه‎دار نیستید و بروید به جهنم که بیان این نوع اصطلاحات از جانب  شخصی که رئیس جمهور یک مملکت است زیبنده آقای روحانی نبود.

این روزنامه نگار با بیان اینکه آقای روحانی در برخورد با منتقدان بی‎مهابا برخورد می‎کند تصریح کرد: رئیس جمهور در عرصه رسانه نیز این سیاست تبعیض را در پیش گرفت و مواجهه‎ وزارت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز با رسانه‎های موافق و مخالف یک سیاست تبعیض‎آمیزی بود که شاید نمود اصلی آن سال گذشته در ماجرای نمایشگاه مطبوعات به‎ خوبی خود را نشان داد که تعداد زیادی از رسانه‎ها به خاطر این تبعیضی که صورت گرفته بود و همچنان نیز ادامه دارد در نمایشگاه مطبوعات شرکت نکردند.

این فعال رسانه ای در ادامه به تبعیض دیگر دولت در برخورد رسانه‎ها اشاره کرد و گفت: یک نمونه دیگر تبعیض در پراخت یارانه به رسانه‎ها و دراختیار قرار دادن یک سری تسهیلات برای آنهاست، همچنان که بخش دیگری از این تبعیض دولت برمی‎گردد به برخورد چکشی که دولت در مقابل رسانه‎ها داشته و یک سری از رسانه‎ها را منکوب و یک سری دیگر را تهدید به بستن کرده که یک نمونه بستن دهان رسانه‎ها در خصوص ماجرای کرسنت بوده که طی بخش‎نامه‎ای به رسانه‎ها توصیه شده بود که نباید به این موضوع پرداخته شود.

نقی پور در خاتمه عنوان کرد: این موارد از سیاست‎های تبعیضی دولت در قبال رسانه‎ها نشان دهنده این است که این نوع اظهارات وی بیشتر جنبه شعاری دارد و وقتی این تکه‎های پازل را کنار هم قرار می‎دهیم تصویری که به دست می‎آید تصویری نیست که آقای روحانی اخیرا در تریبون‎ها اعلام می‎کند که مثلا در برخورد با رسانه‎ها باید با مماشات برخورد کرد یا رفتار تساهل و تسامح را به کاربرد و به تعبیری عملکرد آقای روحانی موید این حرف‎هایی که می‎زند نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار