خبرهای داغ:
معاون دبیرخانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:
معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از برگزاری دهمین همایش سالانه مدیران حوز‌ه‌های علمیه و آموزش و پرورش 18 و 19 آبان امسال در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۸۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در محل ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به عنوان ضرورت و واجب عینی برای همه دستگاه‌های فعال در این حوزه است،‌ اظهار کرد: در همه بخش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید شده که دستگاه تعلیم و تربیت عمومی از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در ساحت‌ها و عرصه‌های مختلف کاری خود بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در اهداف عملیاتی، کلان و راهکارهای اجرایی این سند موارد زیادی وجود دارد که بر همکاری دو دستگاه تأکید می‌کند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به ذکر نمونه‌هایی در سند تحول بنیادین پرداخت و افزود: 131 راهکار عملیاتی در این سند وجود دارد که از این تعداد 95 راهکار شرط تحقق آن به همکاری دو دستگاه بستگی دارد، اگر آموزش و پرورش زمینه استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه را فراهم نکند، بخش عمده‌ای از سند تحول بنیادین اجرایی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ‌توافق‌نامه بین دستگاه آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نیز بر این مبنا استوار است، مسؤولان وقت ضرورت این همکاری را تشخیص دادند و سپس این ضرورت را در سند تحول بنیادین گنجانده‌اند، تا آموزش و پرورش از ظرفیت حوزه‌های علمیه در حوزه تعلیم و تربیت رسمی و عمومی استفاده کند.

رحیمی از برگزاری دهمین همایش سالانه مدیران حوز‌ه‌های علمیه و آموزش و پرورش 18 و 19 آبان امسال در مشهد خبر داد و افزود:‌ این همایش در راستای ایجاد و بررسی زمینه‌های اجرایی این اسناد است، در این همایش بالاترین مقامات مسؤول هر دو دستگاه در کنار یگدیگر جمع می‌شوند تا راهکارهای اجرایی شدن این اسناد را در سطوح میانی و اجرایی هر دو دستگاه پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: توسعه و تعمیق همکاری بین دو دستگاه و فرهنگ همکاری و مشارکت کار ساده‌ای نیست، بلکه نیازمند فرهنگ‌سازی بیش از پیش است، بنابراین دستگاه عظیم تعلیم و تربیت عمومی و حوزه‌های علمیه باید بتوانند زمینه همکاری و تعامل هر چه بیشتر را فراهم کنند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این نشست تبیین و تشریح سیاست‌های هر دو دستگاه پیگیری می‌شود، باید در نظر داشت یکی از اصول حاکم بر همکاری‌ها استقلال حقوقی هر دو دستگاه است.

وی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌ها در چارچوب قوانین و مقررات خود و با حفظ استقلال می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر بهره ببرند، گفت: امسال نخستین سالی است که برنامه‌های دبیرخانه در مراکز تصمیم‌گیری حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش مصوب شد و با بخشنامه رسمی برای اجرا به مراجع ذی ربط ابلاغ شد.

رحیمی با اشاره به شناسایی موانع و مشکلات در راستای همکاری‌ها گفت: مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور، معاونان پرورشی و معاونان وزرات آموزش و حوزه‌های علمیه در این نشست جمع می‌شوند و به بررسی موانع و مشکلات در مسیر همکاری‌ها می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ روز سه شنبه 18 آبان ماه افتتاحیه این همایش با سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و به احتمال زیاد وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود که دیدگاه‌ها و رویکردهای خود را در حوزه همکاری‌ها برای حاضران در نشست تبیین و تشریح می‌کنند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری کارگروه‌های تخصصی بعد از ظهر سه شنبه گفت: پنج کارگروه تخصصی در این نشست تشکیل می‌‌شود تا به صورت کارشناسی روی مباحث همکاری‌ها بحث کنند، امسال محورهای کارگروه‌ها بر پایه برنامه‌های مصوب سال تحصیلی جاری است که از جمله آنها راهکارهای اجرایی و موانع موجود برای اجرایی شدن سند تحول است و در نهایت تصمیمات نهایی برای اجرای این برنامه اتخاذ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ پس از نماز مغرب و عشا نشست اختصاصی برای مدیران حوزه‌های علمیه و دبیران ستادی و استانی آموزش و پرورشی به صورت مستقل برگزار می‌شود.

رحیمی عنوان کرد: یکی از نمایندگان ولی فقیه در یکی استان‌های کشور و یکی از مدیران کل آموزش و پرورش تجربیات و دستاوردهای کمیته همکاری استان را به عنوان الگو و نمونه برای سایر استان‌ها تبیین می‌کنند.

وی یادآور شد:‌ بعد از ظهر چهارشنبه اختتامیه همایش برگزار می‌شود که جمع‌بندی مباحث دو  روز گذشته تبیین می‌شود و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در جلسه اختتامیه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها