خبرهای داغ:
با نگاهی بر پروسه دیپلماتیک برای بازپس گیری دیپلمات های ایرانی:

سهم احمد متوسلیان برای آزادی چقدر است؟

به ياد چهار ديپلمات ايراني نگاهي به وضعيت ها ي مفقودين جنگ بين دو جبهه متخاصم اسراييل و حزب الله و مقاومت مي اندازيم.
کد خبر: ۸۷۷۳۰۹۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین با نگاهی به سرنوشت مفقودین جبهه مقاومت و اسراییل، رون آراد كيست؟ افسر نيروي هوايي اسراييل كه در ماجراي جنگ 1986هدايتگر نيروي هوايي لبنان براي حمله به اين كشور بود.

 رون آراد نزديك به سي سال است كه به صورت يك معما براي اسراييل تبديل شده است و هيچ اثري از وي بدست نيامده است.

 در اين پروژه اسراييل با هزينه هاي  فراوان در خاك لبنان براي اجراي عمليات رها سازي و آدم ربايي نتوانست به راز اين معما پي ببرد و نزديك به سي است كه بلا تكليف مانده است.

در كنار اين واقعيت  امام موسي صدر با هماهنگي اسراييل و قذافي به طرز مشكوكي ناپديد و بزرگترين معماي چهره مذهبي مي شود !! چهار ديپلمات ايراني از جمله حاج احمد متوسليان از سرداران شجاع دفاع مقدس به همراه  سه نفر از همران خود توسط نيروهاي وابسته به اسراييل و فالانژ هاي سمير جعجع اسير و به اسراييل تحويل داده مي شود و در كنار تمام تلاش هاي  انجام گرفته به صورت يك راز باقي ماند!

"رون آراد در يك  ماموريت برفراز لبنان توسط نيروهاي جنبش امل وابسته به شهيد مصطفي چمران كه تحت فرماندهي نبيه بري رييس فعلي مجلس لبنان هدف قرار مي‌گيرند و از جت فانتوم خود  با چتر نجات خارج مي شود. هدف وي از اين ماموريت بمباران  مواضع جنبش ساف  فلسطين در بندر صيدا بود.

نيروهاي وي‍ژه اسراييل معروف به ديراني عمليات گسترده اي در دره بقاع و سرتاسر دنيا به راه انداختند تا از سرنوشت آران باخبر شوند.

او در آن زمان  28 ساله بوده است و اسراييل در سال 1992 يك راهپيمايي اعتراض آميز  در نيويورك از مقر سازمان ملل به كنسول گري ايران برگزار كرد كه فرزندان وي تامي و يوال را در اين راهپيمايي براي مظلوم نمايي به همراه آورده بودند.

اسراييل براي بازگشت و اطلاع از سرنوشت رون آراد در 28 ژوئيه 1989 يك روحاني برجسته شيعه  و عضو حزب الله را به نام شيخ عبدالكريم عبيد از روستاي خود ربودند تا به وسيله آن در يك گرو كشي  براي اطلاع از سرنوشت رون آراد استفاده كنند!

نيروهاي وي‍ژه اسراييل معروف به ديراني عمليات گسترده اي در دره بقاع و سرتاسر دنيا به راه انداختند تا از سرنوشت آنان  اطلاع حاصل شود.

اما در ايران به جز رايزني هاي تشريفاتي ديپلماتيك چرا يك راهپيمايي در حمايت از سرنوشت امام موسي صدر و چهار ديپلمات ايراني انجام نشد؟ چرا نهاد هاي انقلابي و دستگاه قدرتمند اطلاعات ما نمي تواند پرده از اين راز بردارد؟

آيا تنها با اين جمله كه وي عاشق شهادت بود كم كاري دستگاه هاي ديپلماسي ما را در قبال آنها و خانواده هايشان جبران مي كند؟ در اين ايران مگر چند احمد متوسليان داشتيم و داريم؟ هيچ كس جاي ديگري را نمي گيرد بلكه  هر انسان و پيامبري شبيه خودش است."1

 در خصوص رهايي گروگانهاي آمريكايي در لبنان كه توسط دولت آقای هاشمي و پا در مياني ظريف براي آمريكا اتفاق افتاد سهم  احمد متوسليان و ديگر همراهانش براي  آزادي چقدر بود؟

 آيا فقط آمريكايي ها آزاد شوند و ما دلال بين ظالم و مظلوم شويم كه امام مستضعفان فرمودند:  ميانجيگري بين ظالم و مظلوم خود ظلم بزرگي بر مظلوم است و هر كجا ظالمي ديديم بايد در كنار مظلوم خصمانه بر او تاخت!

وقتي  مزدور اسراييل  متهم به جاسوسي  و افسران نيروي دريايي آمريكا اسير مي شوند  براي روشن شدن  وضعيت ديپلمات ها و امام موسي صدر چه سهمي  دستگاه ديپلماسي ما براي آنان در نظر گرفته است؟

منبع: المانيتور17/اكتبر 2016

1.مترجم  و تحليل صادق چگيني

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها