خبرهای داغ:
به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)
مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه «روایت بقیع» از این رسانه به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۴۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام خدابخش عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: برنامه غریب مدینه به این مناسبت تولید شده که روز یکشنبه 16 آبان از ساعت 19:15 به طور زنده از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سید ابوالقاسم غضنفری به عنوان تهیه کننده و سید حمید حسینی به عنوان مجری این برنامه است و حجت‌الاسلام والمسلمین امیر محسن عرفان کارشناسی این برنامه را بر عهده دارد.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف با بیان اینکه در برنامه غریب مدینه علل و ابعاد سیاسی اجتماعی پذیرش صلح با معاویه تبیین می‌شود،‌ گفت: شگردهای فتنه‌گون معاویه برای تحمیل صلح در این برنامه مطرح خواهد شد و نامه‌نگاری‌های دو جانبه بدون اذن و اطلاع رسمی امام صورت می‌گیرد.

وی نفوذ همه جانبه در سپاه امام، بسترسازی صلح از سوی معاویه، تظاهر به حق و اصلاح‌طلبی، چرایی صلح امام حسن مجتبی(ع)، شرایط فتنه‌گون و سردرگمی خواص، پیروزی دشمن در شبیخون و جنگ فرهنگی و دنیاگرایی یاران سست عقیده حضرت را از محورهای دیگر برنامه غریب مدینه ذکر کرد.

عظیمی عنوان کرد: فریب خوردن افسران جنگ نرم سپاه حضرت، آسیب‌پذیری سپاه در عرصه میدان جنگ نرم، تعداد اندک شیعیان وفادار و فراهم نبودن زمینه قیام از موضوعات دیگر برنامه غریب مدینه است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مفاد صلح‌نامه به حفظ وحدت، حفظ جان و مال شیعیان، مدیریت صلح و ثمرات آن برای جهان اسلام، جلوگیری از اضمحلال و از هم پاشیدگی کشورهای اسلامی، ضرورت حفظ وحدت، شیعیان، مصالح عمومی، فراهم شدن زمینه قیام عاشورا و بیداری عافیت‌طلبان پرداخته می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه روایت بقیع در روز دوشنبه 17 آبان امسال مصادف با شهادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و افزود: این برنامه با تهیه‌کنندگی محمد حسن جلالی و مجری محمودرضا صابری اراکی از ساعت 8:40 پخش می‌شود و روایت‌های شهادت حضرت در هفتم و 28 صفر توضیح داده می‌شود.

وی با اشاره به شرایط سیاسی و فرهنگی دوره آغاز امامت امام حسن مجتبی(ع) گفت: در این بخش به اوضاع عراق(کوفه)، مدینه، شامات و ایران پرداخته می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها