خبرهای داغ:
سردار آقاخانی از دستگیری یک زوج جوان که با ترفند سرمایه‌گذاری در دبی توانسته بودند بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال از هفت نفر در اصفهان کلاه‌برداری کنند خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۸۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: با شکایت هفت نفر از شهروندان اصفهان به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه مبالغ سنگینی را جهت سرمایه‌گذاری و ساخت رستوران در دبی به یک زوج دادند اما پس از مدتی متوجه شدند که چنین سرمایه‌گذاری و ساخت رستوران کذب بوده و مورد کلاه‌برداری قرار گرفتند موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

* اقدامات ویژه پلیس آگاهی استان در زمینه مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی و کلاه‌برداران

سردار عبدالرضا آقاخانی در این رابطه توضیح داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهمان مبلغ 220 میلیارد ریال از شکات دریافت و پس از مدتی متواری شده و به تماس‌های تلفنی پاسخگو نبوده‌اند.

وی ادامه داد: تحقیقات علمی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان نشان داد که زوج مذکور اقدام مشابهی نیز در شهر بندرعباس داشته و تحت پیگرد مراجع قضائی آنجا نیز هستند.

سردار آقاخانی عنوان کرد: با اطلاعات و مدارک به‌دست‌آمده بلافاصله مقدمات دستگیری این زوج کلاه‌بردار فراهم شد و سرانجام با تلاش‌های کارآگاهان، متهمان طی یک عملیات غافلگیرانه در منزلی واقع در حاشیه شهر اصفهان درحالی‌که آماده فرار از استان بودند دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: متهمان که 35 و 33 ساله، اهل اصفهان و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند در اعترافات خود به کلاه‌برداری از شکات اقرار کرده که پس از تحویل به مراجع قضائی با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان بابیان اینکه یکی از جرائم معمول سال‌های اخیر کلاه‌برداری از طریق جذب نقدینگی و سرمایه‌های مردمی است، تأکید کرد: شهروندان باید بدانند که هر شرکت سرمایه‌گذاری باید دارای مجوز از مراجع قانونی باشد و صرف داشتن یک دفتر، خودروی مدل‌بالا و ظاهری شیک و متشخص و یا حتی تبلیغات رسانه‌ای نمی‌تواند دلیلی بر قانونی بودن یک شرکت یا موسسه برای جذب نقدینگی باشد.

سردار آقاخانی گفت: تجربه نشان داده افراد کلاه‌بردار برای فریب طعمه‌های خود و جذب سرمایه‌های آنان دفتری شیک اجاره می‌کنند و از کارمندان، وسایل اداری شیک و خودروی مدل‌بالا استفاده کرده و پس از انجام نقشه خود با رها کردن دفتر کار متواری می‌شوند و حتی کارمندان آن‌ها نیز از اقداماتشان باخبر نبودند.

فرمانده انتظامی استان از اقدامات ویژه پلیس آگاهی استان در زمینه مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی و کلاه‌برداران خبر داد و گفت: تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از اقدامات این‌گونه افراد در استان صورت گرفته و از شهروندان تقاضا داریم هرگونه اطلاعاتی در زمینه اقدامات تبهکاران این‌گونه شرکت‌ها و افراد دارند موارد را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع مأموران پلیس برسانند.

* دستگیری سارقان طلاهای افراد کهن‌سال در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: در پی دریافت چندین شکایت مبنی بر اینکه دو سارق با اعمال زور و خشونت به منازل افراد کهن‌سال و ناتوان ورود پیداکرده و طلاهای آن‌ها را سرقت می‌کردند بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ مهدی پور غلامحسین با اشاره به اینکه این سارقان منازل افراد کهن‌سال را از قبل شناسایی و در یک فرصت مناسبت وارد می‌شدند ادامه داد: مأموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند هر دو سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

وی افزود: این سارقان در بازجوئی‌های به‌عمل‌آمده هنگامی‌که با مستندات پلیس روبرو شدند به سرقت طلاهای افراد کهن‌سال به ارزش 400 میلیون ریال اعتراف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان به شهروندان توصیه کرد: منازل خود را به تجهیزات پیشگیری از سرقت مانند قفل‌های مناسبت، درب ضد سرقت، دزدگیر و دیگر تجهیزات ایمنی مجهز کنید، در صورت مشاهده افراد ناشناس و غریبه در محل زندگی‌تان بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهید، در نظر داشته باشید افراد کم‌توان و کهن‌سال بیشتر در معرض خطر هستند که می‌بایست از آنان حمایت شود و از تنها گذاشتن آنان بپرهیزید و وجوه نقد و اموال باارزش خود را در گاوصندوق یا دیگر محل‌های مطمئن نگهداری کنید.

* فروشنده داروهای غیرمجاز در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و شناسایی سایتی مبنی بر فروش داروهای غیرمجاز بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: با انجام اقدامات تخصصی عامل ایجادکننده این سایت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از مخفیگاه متهم بازرسی به عمل آمد که یک محموله داروی غیرمجاز کشف شد.

سرهنگ مرتضوی اظهار کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطرنشان کرد: فروش داروهای مجاز از طریق فضای مجازی همانند فضای حقیقی بوده و نیاز به اخذ مجوز از سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

* محموله 3 میلیارد ریالی کالای قاچاق در شهرضا توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به سمت تهران درحرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حمید امیرخانی اظهار کرد: در بازرسی از این خودرو یک محموله لوازم آشپزخانه فاقد هرگونه مدارک مثبتِ گمرکی کشف شد.

وی ادامه داد: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف‌شده را سه میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، ضمن اینکه در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور می‌زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد قانونی خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها