نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس از وضعیت اشتعال و توسعه استان وضعف سرمایه گذاری در استان انتقاد کرد و گفت:سردار رجبی فرمانده سپاه کردستان مسائل را خوب بازگو کردند.
کد خبر: ۸۷۷۳۳۵۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن بیگلری عصر امروز در نشست با مدیران عامل بانک‌های استان که با حضور و نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی استان در سنندج برگزار شد، وضعیت استان کردستان را در حوزه اشتغال و آمار بیکاری نگران کننده عنوان کرد و گفت: نرخ واقعی بیکاری در استان کردستان بر خلاف آمار ارائه شده از سوی مسئولین 10 یا 20 درصد نبوده بلکه 40 تا 50 درصد می باشد.

وی افزود: کسی که در محله ای پایین شهر مغازه ای اجاره کرده و 300 یا 200 هزار درآمد داشته را آیا باید جزد افراد شاغل و غیر بیکار به حساب آورد!

وی با اشاره به گفته های چندی پیش سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در مورد وضعیت اشتغال، ضعیت نامناسب معیشت مردم و بیکاری افزود: رجبی مسائل را خوب بازگو کردند و سپاه در این زمینه فعال بوده است و بقیه مسئولین نیز باید در این زمینه موثر عمل کنند.

سردار رجبی در نشست خبری هفته گذشته در این مورد گفته بود: توسعه‌نیافتگی، وضعیت نامناسب معیشت مردم و بیکاری ریشه‌های تهدید علیه کردستان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به آغاز به کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کردستان اشاره کرد و افزود: عقب ماندگی در کردستان زیاد است و به همین دلیل سپاه کردستان تعهدات بیشتری نسبت به سایر استان‌ها در قالب فعالیت‌ قرارگاه پیشرفت و آبادانی پذیرفته و قرار است عمده کار این قرارگاه در حوزه روستایی باشد.

 

ضعف سرمایه گذاری در استان/تسهیل مراحل اعطای وامهای خرد به مردم

بیگلری در ادامه با بیان اینکه باید راه های دیگر اشتغال را خوب بشناسیم ، افرود: از جمله این موارد جذب سرمایه گذار برای استان است نه اینکه انقدر موانع پیش پای او قرار داد که از سرمایه گذاری منصرف شود.

بنماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگزی از سخنان خود با اشاره به گلایه مردم استان در خصوص سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات، افزود: متاسفانه بانک در استان کردستان برای اعطای وام های نه چندان زیاد بلکه در حد 2 تا 5 میلیون کارمند آنقدر کار ظول می کشد یا انجام نمی شود و فرد از دریافت آن منصرف شده و عطایش را به لقایش می بخشد، مگر کدام بانک وجود دارد که با جواز کسب و یا جواز بازاری تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دهد در حالی که فقط ضامن اداری و کارمندی می‌خواهد و سود بانکی آن هم 18 تا 20 درصد است.

وی در ادامه با انتقاد از سفر اخیر وزیر کشور به استان آن را بی فایده عنوان کرد وبا گلایه از ناآگاهی وزیراز وضعیت استان وزیر کشور در این چند ساله هیچ کاری نکرده و این بار نیز سفر ایشان نیز بدون حضور نمایندگان مجلس برای اعتراض به سفرهای بدون هیچ عایدی برای مردم استان همراه بود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس در ادامه سخنان خود که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان همراه بود با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در هتل‌ها نباید کمتر از هتل 4 ستاره در استان داشته باشیم، با انتقاد از ارائه آمار افزایش گردشگر اظهار داشت: تردد ماشین‌ها و خودروها در محور بانه و سقز را نباید نشان‌دهنده آمار توریست و گردشگر در استان کردستان نشان داد بلکه این گردشگران با هدف تجاری انجام شده است و مردم استان و شهرستان ها حداقل باید نسبت به نقاط تاریخی و دیدنی محل خود آگاه و از آن بازدید کرده باشند.

ارسال نظرات