گفت و گو با بسیجی نخبه و مخترع؛

اتهامات واهی به دوستان و یاران رنج کشیده انقلاب جفا در حق آنان است

خبرگزاری بسیج: بسیجی نخبه و مخترع سیستم مخابراتی با اشاره به تلاش های بسیاری از بسیجیان برای رسیدن به موقعیت ها و موفقیت های بالا، از نسبت دادن رانت و استفاده از موقعیت های دولتی به همه یاران انقلاب اظهار گلایه کرد.
کد خبر: ۸۷۷۳۳۷۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

اویس اکبری ارجستان می گوید: پله های ترقی و پیشرفت را هیچ کس جلوی پای بسیاری از رزمندگان بسیجی که تحصیلات و موفقیت های زیادی کسب کردند نگذاشت، بلکه اغلب آنان کتاب و دفترشان را همراه خود به جبهه بردند و همزمان با دفاع از مرز ها و شرکت در عملیات ها ، درس هم می خواندند و پس از عملیات در آزمون شرکت می کردند و امتحان می دادند. آموزش و پرورش به هیچ کس مدرک ناپلئونی نمی دهد، اگر هم کسی از طریق رانت و یا بازار مکاره و از راه غیر قانونی و واسطه ها و دلالان مدرک قلابی گرفته است؛ این شخص با چنین مدرکی نمی تواند شهردار، فرمانده لشکر، مجری تلویزیون، خبرنگار، مخترع و مدیر باشد.

وی می افزاید: بسیاری از جوانان به محض تاهل و ازدواج، درس و کتاب را رها می کنند و کار و پیشه ای را برای امرار معاش و زندگی دنبال می کنند، آنها دیگر حتی حوصله خواندن  روزنامه را هم ندارند، اما اویس اکبری ارجستان، نیز جانباز شیمیایی و یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس است که پس از پایان جنگ، تحصیلات خود را ادامه داده و با مدرک کارشناسی ارشد بازنشست شده است.

 اکبری در طول دوران خدمت خود موفق به ثبت اختراع درعرصه علم و فناوری (سیستم های مخابراتی) شده است. او با اشاره به اینکه اغلب رزمندگان در دوران دفاع مقدس از خانواده و شهر و دیار خود دل بریده و در دشت های گرم و تفتیده جنوب و سرمای استخوان سوز غرب و شمال غرب کشور از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند، کم لطفی برخی افراد نسبت به این قشر را رنج آور می خواند و می گوید: بسیاری از بسیجیان در دوران جنگ تحمیلی راحتی و آسایش شهر را رها کردند و در سنگر های خاکی بدون امکانات زندگی کردند؛ شب ها چشمان آنها زیر نور مهتاب در مرزها و سنگر های دیده بانی باز بود تا کسانی که امروز بر طبل نا سپاسی می زنند در خانه امن و راحت خود زیر نور چراغ خواب آسوده بخوابند.

وی اظهار می دارد که سم پاشی های شایعه پراکنان، به خود جانبازان ختم نمی شود، بلکه هر گونه موفقیت فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان و خانواده های معظم شهدا را مرهون سهمیه ها و رانت های دولتی می دانند، در حالی که بسیاری از اقشار سرمایه دار هم فرزندان خود را در بهترین آموزشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی ثبت نام می کنند اما فرزندان آنها علاقه ای به تحصیل ندارد و موفقیتی هم کسب نمی کنند، در حالی که افراد زیادی هم از طبقه متوسط و پایین جامعه با سختی و مشقت بدون شرکت و حضور در کلاس های تقویتی موفق به کسب رتبه های برتر علمی می شوند.

پیشرفت جوانان ربطی به شغل و موقعیت پدر ندارد بلکه به تلاش و کوشش و استعداد آنها بستگی دارد. البته پشتوانه مالی پدر کم تاثیر نیست. پسر من تلاش زیادی کرده و به دانشگاه رفته و در کنار رشته تحصیلی خود کار هنری طراحی و نقاشی را فرا گرفته و به عنوان استاد در دانشگاه تدریس می کند و موفقیت هایی هم در سطح بین المللی کسب کرده است که حاصل زحمات خودش بوده است؛ حالا اگر این موضوع را بخواهیم به جنگ و امکانات دولتی ارتباط بدهیم در حق این افراد و در حق تلاش ها و زحماتی که او متحمل شده است جفا کرده ایم.

این جانباز مخترع می افزاید: من دو فرزند دختر هم دارم که آنها هم از وقت بازی و تفریح خودشان گذشته و اوقات فراغت خودشان را صرف مطالعه کرده و موفق شده اند که در رشته زبان انگلیسی موفقیت هایی کسب کند.

 وقتی که در حرم حضرت امام(ره) برای زیارت مشرف شده بودیم دخترانم صحبت های زائران خارجی مرقد مطهر حضرت امام(ره) را ترجمه می کردند و آنها را برای بازدید از سایر مراکز مذهبی و تاریخی تهران و کشور راهنمایی می کردند که اینها به مدد تلاش و کوشش خود آنها صورت گرفته و صِرف بسیجی بودن ضامن ارتقای شغلی و سطح تحصیلی این قشر نیست.

مخالفان نظام و دشمنان یارانِ انقلاب، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به منظور تضعیف نظام، هر از گاهی یاران انقلاب را مورد حمله و هجمه های ناجوانمردانه خود قرار می دهند و برای دلسرد کردن یاران امام، شایعات و اتهامات واهی به دوستان و یاران رنج کشیده انقلاب نسبت می دهند.

در دوران دفاع مقدس، برخی معاندان اقدام به تخریب چهره رزمندگان و یاران انقلاب می کردند و در محافل عمومی اینگونه مطرح می کردند که جوانان و نوجوانانی که برای اعزام به جبهه به آب و آتش می زنند و شناسنامه خود را دستکاری می کنند تا اعزام شوند، همه افرادی از درس و مدرسه گریزان و شاگردان تنبل کلاس هستند؛ این درحالی است که اغلب قریب به اتفاق این رزمندگان نه تنها در جبهه ها، بلکه در جهان، انقلاب ایجاد کردند؛ در حالی که منافقان همیشه کسانی را که در حوزه انقلاب فعالیت می کردند به کم دانشی و بیسوادی متهم می کنند. وی در ادامه به معرفی چند نفر انگشت شمار از خیل شهدای انقلاب اسلامی اشاره می می کند و می گوید:

 

مهدی طحانیان

نام «مهدی طحانیان» به عنوان یکی از میراث‌های معنوی و ماندگار هشت سال دفاع مقدس هیچگاه از یاد و خاطر مردم ایران پاک نمی شود که در کشوری بیگانه و غریب در شرایط خفقان اسارت حاضر به مصاحبه با خبرنگار بی‌حجاب هندی نمی شود.

حسین فهمیده

شهید حسین فهمیده، جوان 13 ساله ای که نارنجک به خود بست و زیر تانک رفت تا جلوی پیشروی عراقی ها را بگیرد.

 شهید باکری

مهدی باکری مدت 9 ماه با عنوان شهردار ارومیه خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشت. دادستان دادگاه انقلاب ارومیه، مسئولیت جهاد سازندگی استان و وسئولیت های مهم دیگر در کارنامه درخشان او به چشم می خورد. باکری در مدت مسئولیتش به عنوان فرمانده عملیات سپاه ارومیه تلاش‌های گسترده‌ای را در برقراری امنیت و پاکسازی منطقه از لوث وجود وابستگان و مزدوران شرق و غرب انجام داد.

 باکری در عملیات والفجرمقدماتی و والفجر یک، دو، سه و چهار با عنوان فرمانده لشکر عاشورا، به همراه بسیجیان غیور و فداکار، در انجام تکلیف و نبرد با متجاوزین، آمادگی و ایثار همه‌جانبه‌ای را از خود نشان داد.

 در عملیات خیبر زمانی که برادرش حمید، به درجه رفیع شهات نایل آمد، با وجود علاقه خاصی که به او داشت، بدون ابراز اندوه با خانواده‌اش تماس گرفت و چنین گفت: شهادت حمید یکی از الطاف الهی است که شامل حال خانواده ما شده است. نقش مهدی باکری و لشکر عاشورا در حماسه قهرمانانه خیبر و تصرف جزایر مجنون و مقاومتی که آنان در دفاع پاتکهای توان فرسای دشمن از خود نشان دادند بر کسی پوشیده نیست.

شهید حسن باقری

 شهید حسن باقری سال 54 در دانشگاه ارومیه در رشته دامپروری پذیرفته شد. وی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله خبرنگاری در (روزنامه جمهوری اسلامی) ‌شد. در سال 59 با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های جنوب شد.

 شهید حسن باقری، دانشجوی 25 ساله با تاسیس واحد اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، واحدی که بعدها نبض دفاع مقدس هشت ساله مردم ایران را به دست گرفت، مسیر جنگ را عوض کرد. حسن باقری ( غلامحسین افشردی) با ارائه ایده‌های راهگشا و طراحی عملیات ماهرانه به عنوان معاون فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزیده شد.   

شهید اسماعیل دقایقی

 

شهید اسماعیل دقایقی، سال 1349 در کنکور هنرستان شرکت ملی نفت شرکت کرد و پس از قبولی، به ادامه تحصیل در آن هنرستان پرداخت. او سال 1353 دوباره در رشته آبیاری دانشکده کشاورزی «دانشگاه اهواز» قبول شد و پس از دو سال تحصیل در این رشته، دوباره در کنکور شرکت کرد و به دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران که از لحاظ فضای مذهبی، سیاسی و علمی برای او مناسب تر از دیگر مراکز علمی و آموزشی بود، وارد شد.

 وی علاقه وافری به ادامه تحصیل داشت، اما با توجه به ضرورتی که در عرصه انقلاب و دفاع احساس می‌کرد دانشگاه و تحصیل را ترک کرد و در سال 1358 به «آغاجری» رفت و به اتفاق عده‌ای از دوستان، جهاد سازندگی را راه اندازی کرد. اسماعیل مردادماه (1358) مسئول تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه« آغاجری» شد. اسماعیل دقایقی گردان «احرار» را از میان اسیران عراقی تشکیل داد. آنها به رغم آنکه اسیر بودند، با علاقه و اشتیاق در این گردان با ارتشی که خودشان سال‌ها در آن ارتش بودند، می‌جنگیدند و بسیاری از آنها هم به شهادت رسیدند. 

شهیدهمت

شهیدهمت و دیگر شهدای گرانقدر در طول جنگ تحمیلی به لقاء خدا پیوستند هر کدام از درجات عالیه برخوردار بودند الآن نیز خانواده های شهداء جانبازان و فرزندانشان درعرصه های مختلف علمی فرهنگی و.... می درخشند.

نظام اسلامی

محمد رحمان نظام اسلامی، مجری توانمند صدا و سیما برادر دو شهید و از جانبازانی است که بی شک اگر توانمندی و صلاحیت نداشت، قادر به اجرای برنامه های سطح بالا در صدا و سیما را نبود.

بیژن نوباوه

بیژن نوباوه جانباز شیمیایی و خبرنگار سیمای جمهوری اسلامی و هزاران جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس که بسیاری از آنها بعد از جنگ همت و تلاش کردند و ادامه تحصیل دادند تا به درجات بالای علمی و مسئولیتی رسیدند؛ بنابراین مدارک و درصد جانبازی دلیل ارتقای شغلی و مسئولیتی نمی تواند باشد بلکه لیاقت و کارآمدی و شایستگی رزمندگان دیروز و مدیران امروز دلیل پیشرفت آنان است.

  ارجستان در بخش دیگری از صحبت های خود، به خطرات فضای مجازی در دوره کنونی اشاره و تصریح می کند: امروزه دشمن خیلی راحت سنگر خود را به درون خانه های ما کشانده و ماشه اسلحه هایی را که باید خودش با آن شلیک کند، به دست فرزندان و حتی والدین ما سپرده و ما خود زنی می کنیم .

وی می افزاید: افزایش آمار طلاق، فاصله بین فرزندان و پدر و مادر، افزایش سن ازدواج و بسیاری از نا هنجاری ها نتیجه فرهنگ غربی است که از طریق سیستم های رایانه ای و فضای مجازی به خانه ها رسوخ کرده است.

 در قدیم خانواده ها ساعت ها در کنار هم گفت و گو می کردند و ارتباط عاطفی نزدیکی با هم داشتند اما امروز اگر خانواده ها حتی 5 دقیقه در روز کنار هم باشند و با هم معاشرت داشته باشند بسیاری از مشکلات و معضلات و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

فرمانده پایگاه بسیج ثارالله ناحیه 11 شهرری، می افزاید: خانواده نقش مهمی در هدایت و راهنمایی فرزندان دارد؛ دشمن هم به این مهم پی برده و این کانون اصلی را هدف قرار داده است به طوری که اعتبار و نقش بزرگ خانواده کم رنگ شده و فرزند سالاری جایگزین آن شده است. حضرت آقا نیز در دیدارهایشان بر این نکته تاکید بسیاری داشته اند و خانواده را مرکز ثقل جامعه دانسته و بیان کردند که آرامش و امنیت و کاهش آسیب ها و انحرافات در گروی توجه به خانواده است. اگر خانواده خوب و سالم باشد، به تبع آن جامعه هم سالم و با نشاط می شود.

اویس اکبری عضو شورای بسیج و گردان جندالله وزارت ارتباطات، فرمانده پایگاه بسیج ثارالله ناحیه 11 شهرری، عضو گردان عاشورا و معاونت بهداری وفرهنگی حوزه 327 سپاه ناحیه شرق تهران، بسیجی فعال پایگاه مسجد حضرت رقیه(س) شهرک کیانشهر به مدت(33سال) تا کنون بوده است و بیش از 14 تقدیر نامه و لوح تقدیر از وزارت کشور، بنیاد شهید، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات، بیت رهبری، فرمانده مقاومت بسیج تهران بزرگ، فرمانده سپاه پاسداران ناحیه شرق تهران و ... دریافت کرده که حاصل تلاش ها و فعالیت های او در زمینه های تحقیقاتی و علمی بوده است.

اکبری ارجستان با اظهار ارادت نسبت به مقام عظمای ولایت، قطعه شعری از استاد محمد رضا جعفری در وصف ایشان سروده و می گوید:

در مسیر ما فروزان هست نورت یا علی

مرهم زخم دل هر عاشقی سید علی

نمی گویم که در عالم ولی نیست

ولی بالاتر از سید علی نیست

جهانی را به آتش می کشیم

 گر تو لبت را تر کنی

ما چون گلی در دست تو

کاش ما را پر پر کنی

ای رهبرم

ای عشق من

جانم فدای لحظه ات

شاد باشی همچنان

آید به سوی ما غم ات

 

گفت و گو: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات