حضور تمام رزمندگان یزدی در دفاع مقدس ثبت می‌شود

معاون واحد ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به در دست انتشار بودن آثار تازه‌ای در قالب خاطره، تاریخ شفاهی و زندگینامه شهدا و رزمندگان استان، از آن جمله انتشار کتابی درباره شهیدان مفقودالاثر "مرتضی و جلیل ادهمی" با نام "ادهمی‌ها" خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۳۹۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، سرگرد "محمدحسین صادقی" در این باره گفت: کتاب‌های تازه این معاونت که در قالب انتشارات "خط شکنان" منتشر می‌شود، تا پایان سال 1395 به چاپ می‌رسد.

وی از کتابی با نام "واقعه ساعت 12" یاد کرد و گفت: این کتاب خاطرات "محمد منتظر قائم" از شاهدان حادثه طبس است.البته نام این کتاب هنوز قطعی نشده است اما محتوای آن از سوی واحد پژوهش و تحقیقات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد تامین شده است.

صادقی از در دست انتشار قرار داشتن کتاب‌های دیگری با موضوع خاطرات رزمندگان خبر داد و افزود: خاطرات "حمید پورمیرزایی" از رزمندگانی که از دبیرستان در جبهه‌ها حضور یافت نیز در کتابی با نام "غریبه" منتشر می‌شود.این کتاب را "محمدرضا کلانتری سرچشمه" و "علی‌اکبر خدایی" نوشته‌اند.

وی افزود: خاطرات "حسن ببامحمدی اسفندآبادی" از رزمندگان یزدی که در کردستان و علیه گروهک کومَله فعالیت داشته نیز به قلم "محمدرضا بابایی ابرقویی" نوشته شده است اما هنوز نام قطعی آن مشخص نیست.همچنین خاطرات "سید محمد حسینی" از رزمندگان یزدی حاضر در عملیات فتح‌المبین نیز با نام "همیشه تنها" به کوشش "محمد معینی" تابستان امسال به واحد انتشارات تحویل شده و تا پایان امسال منتشر می‌شود.

وی همچنین از در دست داشتن طرحی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و درباره آن اظهار کرد: در این طرح با نام "السابقون" به گردآوری و انتشار خاطرات تمامی افرادی که در جبهه‌های جنگ تحمیلی(حتی یک‌ساعت) حضور داشته‌اند، می‌پردازیم. بیش از 5000 نفر از این استان به جبهه‌ها اعزام شده‌ بودند و در حال حاضر نخستین جلد از مجموعه خاطرات رزمندگان "ابرکوه" در دست انتشار است که در 368 صفحه منتشر می‌شود.
 ایسنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار