تعداد 9 نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی با طرح منطقه آزاد امیرآباد مخالف هستند و در مجلس به این طرح رأی نخواهند داد و بنابراین نباید این موضوع امیرآباد بزرگ‌نمایی شود و لازم است تا عاقلانه برخورد شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۴۴۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی  در حاشیه جلسه شورای اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع طرح منطقه آزاد امیرآباد اظهار کرد: در گذشته تعداد هفت منطقه مانند جاسک، مهران، اردبیل و... در سفرهای استانی رئیس جمهور پیشنهاد شده بود که این البته پس از تصویب در هیأت دولت باید در مجلس شورای اسلامی نیز رأی‌گیری شود و تا مصوبه مجلس نباشد این موضوع اجرایی نخواهد شد.

وی افزود: احساس من این است که مسؤولان استانی توقعاتی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کنند که نگاه مردم را نسبت به دولت زیاد می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خاطرنشان کرد: هفت منطقه پیشنهادی را به صورت هماهنگ داخل صحن مجلس آوردند تنها یک رأی بالاتر آورد و آن هم یک فوریت رأی آورد و دو فوریت رأی نیاورد و به کمیسیون ارجاع داده شد که هنوز به نتیجه نرسیده است چون مخالفان فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت منطقه آزاد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از سه منطقه آزاد بازدید کردم و در این بین به جز جزیره کیش که موفق است بقیه اصلاً موفق نبودند.

احمدی‌لاشکی خاطر نشان کرد: نمایندگان برای بحث فقط منطقه آزاد در مازندران رأی نخواهند داد و در موضوع منطقه آزاد امیرآباد تنها یک نامه‌ای از سوی ترکان زده شد تا مقدمات کار مورد بررسی قرار گیرد و تازه پس از آن باید در دولت مصوب شود و سپس در مجلس رأی‌گیری شود.

وی افزود: پیشنهاد مجمع نمایندگان مازندران این است که استان را در بحث منطقه آزاد، سه نقطه‌ای و هر یک از این سه منطقه برابر با ظرفیتش دیده شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تأکید کرد: تعداد 9 نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی با طرح منطقه آزاد امیرآباد مخالف هستند و در مجلس به این طرح رأی نخواهند داد و بنابراین نباید این موضوع امیرآباد بزرگ‌نمایی شود و لازم است تا عاقلانه برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه فردا دیداری خصوصی با رئیس‌جمهور دارم، گفت: قطعا درباره این موضوع در حوزه مازندران با وی صحبت می‌کنم و انتظار ما از دولت در مازندران بیش از این است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها