واژگونی یک دستگاه تراکتور در مسیر روستاهای نیر سه مصدوم بر جای گذاشت.
کد خبر: ۸۷۷۳۵۰۴
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، در این حادثه که در مسیر روستای صندقلو به سمت نیر در نزدیکی روستای گورچین روی داد، یک دستگاه تراکتور درکنار جاده واژگون شد.

با وجود صعب العبور بودن مسیر مصدومین این تصادف توسط اورژانس نیر با خودروهای دو دیفرانسیل به مرکز درمان بستر نیر منتقل و برای درمان تکمیلی به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند.

گزارش ها حاکی است علت این حادثه شکستن توپی جلو تراکتور و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

واژگون شدن تراکتور، سقوط از تراکتور، له شدن زیر تراکتور، زیر گرفتن، تصادف با وسایل موتوری دیگر و گیر افتادن در محور توان دهی را از جمله حوادثی برشمرد که یک راننده تراکتور با آنها مواجه است و گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته از صحنه های تصادف تراکتور، حدود سه چهارم آسیب های واژگونی تراکتور، ناشی از واژگون شدن به پهلو است.

احتمال آسیب ندیدن از یک تراکتور واژگون شده بسیار کم است. مگر اینکه تراکتور مجهز به محافظ واژگون شدن و کمربندهای ایمنی باشد. واژگون شدن به عقب در عرض کمتر از 1/5 ثانیه بعد از بالا رفتن اتفاق می افتد.

اپراتور کمتر از 3/4 ثانیه فرصت دارد که پی ببرد چه اتفاق در شرف جریان است و اقدامات لازم را بخواهد انجام دهد. معمولاً قبل از اینکه راننده برای جلوگیری از سقوط تراکتور کاری انجام دهد تراکتور واژگون شده است.

ارسال نظرات