خبرهای داغ:
استاندار اصفهان گفت: در سفر اخیر اعضای هیأت دولت گرد و غبار شدیدی اصفهان را فرا گرفت تا آقایان وضعیت هوای استان اصفهان را به عینه ببینند و از نزدیک لمس کنند.
کد خبر: ۸۷۷۳۵۱۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ رسول زرگرپور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد:خداوند کمک کرد و در سفر اخیر اعضای هیأت دولت گرد و غبار شدیدی اصفهان را فرا گرفت تا آقایان وضعیت هوای استان اصفهان را به عینه و از نزدیک لمس کنند.

وی افزود: نخستین هدف سفر معاون اول رئیس جمهور و اعضای کابینه به اصفهان اطلاع از وضعیت و شرایط فعلی استان اصفهان بود، همچنین افتتاح چندین ابرپروژه در سطح ملی و برگزاری جلساتی با موضوعات مهم از جمله آب و مشکلات کشاورزان از اهداف دیگر این سفر بود.

*سفر 9 نفر از اعضای هیأت دولت تقریباً بی‌نظیر بود

استاندار اصفهان به اهمیت موضوعات کم‌آبی و مشکلات کشاورزان پرداخت و گفت: وقت هفته گذشته دولت به صورت کامل به مباحث اصفهان اختصاص یافت و فقط معضلات این استان در رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی بازتاب داشت.

وی با اشاره به سفر هیأت دولت با این تعداد از وزرای کابینه‌ ادامه داد: در این سفر 9 نفر از اعضای هیأت دولت به اصفهان آمدند که تقریباً سفری با این تعداد از طرف دولت بی‌نظیر بود و هیچ‌گاه چنین جمعی از دولت به اصفهان سفر نداشتند.

زرگرپور 3 محور اصلی را برای سفر معاون اول رئیس جمهور و دیگر اعضای هیأت دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: افتتاح ورزشگاه نقش جهان یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر بود، افتتاح ورزشگاهی با 75 هزار ظرفیت به عنوان دومین ورزشگاه کشور از لحاظ جمعیت بسیار اهمیت داشت.

*100 سال است که از خارج ریل می‌خریم

وی با اشاره به افتتاح خط تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: حدود 100 سالی هست که خرید ریل از خارج صورت می‌گیرد که 3 سال قبل برای نخستین بار وزیر راه و شهرسازی کلنگ این خط تولید را زد که هم‌اکنون ظرفیت تولید 400 هزار تن ریل در سال را دارد.

استاندار اصفهان اذعان داشت: نخستین قرارداد این خط تولید نیز منعقد شد که علاوه بر آن تیرآهن‌های بال‌پهن نیز در کنار خط تولید ریل تولید خواهد شد؛ همچنین افزایش 1.8 میلیون تن تولید ریخته‌گری فولاد مبارکه از جمله دیگر افتتاح‌های این سفر جمعی از هیأت دولت به اصفهان بود.

وی اضافه کرد: فاز دوم خط یک مترو نیز با 4 ایستگاه به علاوه تونل دو ایستگاه دیگر نیز در این سفر افتتاح شد که بر اساس آن این خط به ایستگاه چهارراه تختی امتداد پیدا کرد.

زرگرپور متذکر شد: خط آبرسانی و تصفیه‌خانه شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار به دست وزیر نیرو افتتاح شد، همچنین خط انتقال آب به شهرستان گز و برخوار نیز مورد افتتاح قرار گرفت.

*ضرورت تبدیل ظرفیت‌هایهسا از بالقوه به بالفعل

وی با اشاره به بازدید هیأت دولت از هسا تأکید کرد: معاون اول رئیس جمهور به همراه جمعی از وزرای هیأت دولت از شرکت هواپیماسازی ایران نیز بازدید داشتند که از ضرورت تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل این مرکز مطلع شدند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه این سفر از خط تولید یخچال سایدبای‌ساید شرکت اسنوا بازدید شد، همچنین به صورت هوایی از رودخانه زاینده‌رود نیز بازدید کردند.

*گلایه آیت‌الله مظاهری از وزرا به دلیل عدم تحقق وعده‌ها

وی با اشاره به دیدار معاون اول رئیس جمهور و هیأت همراه با آیت‌الله مظاهری بیان داشت: ایشان سخنان بسیار مهم و اثرگذاری با اعضای هیأت دولت داشتند و به خاطر عدم تحقق وعده‌های دیدار گذشته از برخی وزرا گلایه‌مند بودند.

زرگرپور با اشاره به برگزاری دو جلسه مهم در این سفر عنوان کرد: جلسه اقتصاد مقاومتی که طی آن گزارشی از عملکرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان اصفهان ارائه شد، به صورت کامل توسط معاون اول رئیس جمهور بررسی شد.

وی یادآور شد: جلسه بررسی چالش‌های اصلی استان اصفهان نیز از دیگر جلسات مهمی بود که با حضور معاون اول رئیس جمهور و کلیه همراهان برگزار شد که طی آن دو چالش اصلی زیست‌محیطی و آب به تفصیل بررسی شد.

*تأکید معاون اول رئیس جمهور بر تکمیل سامانه دوم آب شرب اصفهان

استاندار اصفهان نتایج و جمع‌بندی‌های این سفر را حاصل سه جلسه شورای عالی آب، اقتصاد مقاومتی و چالش‌های استان اصفهان دانست و اظهارداشت: طی این جلسات مقرر شد تا تکمیل سامانه دوم آب شرب اصفهان(تصفیه‌خانه) با اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال مورد تأکید و پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: همچنین تصمیم گرفته شد تا اعتبار سد کوهرنگ 3 به طور کامل تأمین شود که آخرین مراحل لاینینگ تونل کوهرنگ 3 در دست احداث است و این سد حدود 30 درصد پیشرفت داشته است.

*به 400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تونل کوهرنگ 3 نیاز است

زرگرپور تصریح کرد: برای تکمیل تونل کوهرنگ 3 در سال 95 حدود 750 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که تخصیص آن به صورت قطعی مصوب شده و 4 هزار میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن لازم است.

وی با اشاره به ارسال نامه 4 استاندار به وزیر نیرو مبنی بر آغاز هرچه سریع‌تر سد بهشت‌آباد و تونل کوهرنگ 3 ادامه داد: پس از مطرح شدن این موضوع در سفر معاون اول رئیس جمهور، ناکافی بودن مطالعات و نداشتن ارزیابی زیست‌محیطی این طرح مطالبه شد که از رئیس حفاظت محیط زیست کشور این امر پیگیری خواهد شد که معاون اول رئیس جمهور بر آغاز فعالیت اجرایی این سد تأکید کرد.

استاندار اصفهان بیان کرد: ساماندهی رودخانه حوضه آبی شهرستان اصفهان از جمله دیگر مسائل مطرح شده در این سفر بود، حجم آب 12 کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود ساماندهی شده بود و برداشت‌های غیرمجاز نیز کنترل شده بود.

*ساماندهی کل حوضه آبی زاینده‌رود به صنف کشاورزان واگذار شد

وی متذکر شد: نهایتاً تصمیم بر آن شد تا ساماندهی کل حوضه آبی رودخانه زاینده‌رود در استان اصفهان به صنف کشاورزان واگذار شود چراکه کشاورزان بیشترین انگیزه را برای این کار دارند و در حال حاضر این موضوع در مرحله عقد قرارداد است.

زرگرپور یادآور شد: 4 ماه پیش تفاهم‌نامه‌ای را با استاندار چهارمحال بختیاری منعقد کردیم تا اختیار کنترل کلیه برداشت‌ها و حفاظت‌ها از رودخانه زاینده‌رود به صنوف کشاورزان اصفهان و چهارمحال بختیاری واگذار شود که قرارداد نهایی آن به امضا رسیده است.

وی با اشاره به طرح ویژه و اختصاصی حوضه آبریز زاینده‌روداظهار کرد: الگوی کشت، بهره‌وری‌ها و راندمان‌ها در طرحی جامع پیش‌بینی خواهد شد که توسط یک مجری به مرحله اجرا خواهد رسید.

*تشکیل جلسه‌ شورای هماهنگی حوضه آبریز اصفهان با حضور وزیر نیرو

استاندار اصفهان از تشکیل جلسه‌ شورای هماهنگی حوضه آبریز اصفهان به ریاست وزیر نیرو خبر داد تصریح کرد: قرار است در این جلسه برنامه توزیع آب سال 95 و 96 متناسب با میزان بارندگی و با مشارکت صنف کشاورزان تدوین شود.

*ایجاد صندق خسارت «نکشت» توسط دولت برای حل مشکل کشاورزان

وی با اشاره به طرح صندوق خسارات «نکشت» کشاورزان یادآور شد: ایجاد صندوق خسارت برای این موضوع در طرح 9 ماده‌ای هیأت دولت مصوب شده تا مبالغی از برداشت‌کنندگان آب به تناسب حجم برداشت شده دریافت به صندوق واریز شود و حق‌الآب دیگر کشاورزان نیز به آنان داده شود.

زرگرپور در ادامه گفت: این طرح در تأمین خسارت نکشت به کشاورزانی که به دلایلی امکان کشت ندارند کمک خواهد کرد تا بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.

وی ابراز داشت: تمامی اقدامات و پیگیری‌های سفر معاون اول رئیس جمهور هیأت دولت در قالب مصوبات قانونی بودجه، شورای عالی آب و شورای هماهنگی است و هیچ موضوعی خارج از این مصوبات اجرا نخواهد شد.

*تمامی تصمیمات آب با هماهنگی کامل صنف کشاورزان صورت می‌گیرد

استاندار اصفهان تصریح کرد: طی 3 سال گذشته تمامی تصمیمات مرتبط با تأمین آب مورد نیاز کشاورزان با هماهنگی کامل صنف کشاورزی استان صورت می‌گیرد به طوری که اعضای صنف کشاورزی استان اصفهان عضو شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود هستند و این امر پیشنهاد استانداری اصفهان بوده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها