خبرهای داغ:
کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با تأکید بر اینکه آمریکا در حال افول از موضع ابرقدرتی است، گفت: یک زمانی کافی بود مقامات آمریکا با کشوری تماس بگیرد و بگویند فلان کار را بکن، حتی دولت‌ها تلاش می‌کردند میل آمریکا را تشخیص دهند تا طبق آن عمل کنند.
کد خبر: ۸۷۷۳۵۲۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در ویژه برنامه سالروز استکبارستیزی در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: جهان در حال تبدیل از تک قطبی به چند قطبی است، هند، چین، ژاپن و روسیه هم در حال تبدیل شدن به قطب هستند.

وی افزود: بیداری اسلامی هم در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین قطب قدرت است که با کنار گذاشتن اختلافات و وحدت محقق می‌شود و از اندونزی شرق آسیا تا مراکش غرب آفریقا را شامل شود، منطقه‌ای که بیشترین منافع نفت و گاز را و جمعیتی بیش از یک میلیارد نیز دارند.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به اینکه دشمن به دنبال در دست گرفتن این منطقه است، مطرح کرد: تشکیل اسرائیل با شعار سلطه از نیل تا فرات که رنگ پرچمشان هم نماد همین است، برای تضعیف جهان اسلام و اشغال این منطقه است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: نگاه دشمن به ایران تنها به عنوان یک کشور قوی، ضدآمریکایی و ضد استبدادی نیست، بلکه ایران را به عنوان محور طبیعی این تمدن رو به شکل‌گیری می‌بینند و استراتژیست‌های دوست و دشمن بر این نظر متفق هستند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا در حال افول از موضع ابرقدرتی است، گفت: یک زمانی کافی بود مقامات آمریکا با کشوری تماس بگیرد و بگویند فلان کار را بکن، حتی دولت‌ها تلاش می‌کردند میل آمریکا را تشخیص دهند تا طبق آن عمل کنند.

کارشناسی عالی مدیریت استراتژیک ادامه داد: رضاخان زمانی مسؤول نظافت اسطبل هلند بود و چون قوی هیکل بود او را انتخاب می‌کنند تا پادشاه ایران شود، زمانی هم که دیدند وجودش ضرورت ندارد، گفتند نباید باشی و او فقط گفت به کجا بروم؛ محمدرضا هم بعد از رفتن رضاشاه نفر دومش را به سفارت انگلستان فرستاد و پرسید من باید بمانم یا بروم.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: این‌ها فقط برای ما قلدر بودند، اما در مقابل آمریکا و انگلیس کاملاً مطیع بودند؛ این‌ها این قدر وابسته بودند.

وی عنوان داشت: آمریکا برای جلوگیری از سقوط از موضع ابرقدرتی دست به هر کاری میزند، البته اقتصاد آمریکا در حدی نیست که بتواند جلوی کشورها را بگیرد و آمریکا یک راه دارد و این است که بر نفت جهان مسلط شود چون کشورها به سوخت نیاز دارند.

قدیری ابیانه با اشاره به اقتصاد در حال افول آمریکا، اذعان داشت: آمریکایی‌ 20 هزار میلیارد دلار بدهکار است که 16 برابر درآمد 37 ساله نفت ایران است و هر سال در حال زیاد شدن است و این اقتصاد نمی‌تواند پابرجا بماند، در بیش از یک هزار کتاب که به وسیله خودشان نوشته شده، عنوان شده که آمریکا به سرعت در حال افول است و برای حل این مشکل آمریکا باید نفت ایران، عربستان، قطر، امارات و... را تصاحب کند و خودشان به صراحت می‌گویند که باید 7 کشور را به خاطر نفتشان اشغال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها به دنبال تجزیه ایران هستند و این استراتژی و نیاز آمریکاست؛ حتی اگر شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنیم و با آن‌ها مذاکره کنیم که بعضی‌ها این را دلیل تحریم‌ها می‌دانند، مشکل حل نمی‌شود.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به دخالت‌های آمریکا در بسیاری از کشورها، تصریح کرد: کشورهای هم‌پیمان آمریکا هم در معرض شنود بودند، اما ما چند بار باید چوب اعتماد به آمریکا را بخوریم، مصدق آمریکا را دوست می‌دانست و به حمایت او امیدوار بود و با غفلت او 25 سال کشور ما اسیر شد.

قدیری ابیانه افزود: در حال حاضر عده‌ای دم از اعتماد به آمریکا می‌زنند، در صورتی که آمریکا برای رسیدن به اهدافش جنایت‌ها می‌کند؛ در مذاکرات امتیازهای زیاد و بی‌جایی دادیم و همه را هم اجرا کردیم ولی امتیاز کمی گرفتند که با وجود امضای 5+1، اجرایی نشد، در صورتی که گفته می‌شد روز اجرای برجام روز لغو و نه حتی تعلیق است اما پایان تحریم‌ها کجاست.

وی تصریح کرد: آمریکا دشمن ماست و نشناختن دشمن و دوست دانستنش به ما ضرر میزند که متأسفانه در برجام این‌طور شد؛ الآن اگر رد کنیم ضرر می‌کنیم و باید هزینه دهیم حتی اگر ادامه هم دهیم باید هزینه دهیم.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به پاسخ اوباما به این سؤال که چرا با ایران وارد جنگ نمی‌شود، خاطرنشان کرد: او گفته بود که اگر به ایران حمله کنیم، حزب‌الله اسرائیل را نابود می‌کنند؛ ببینید وجود حزب‌الله مانع حمله به ایران است.

قدیری ابیانه در ادامه مطرح کرد: بعد از 9 ماه از اجرای برجام که مردم می‌پرسند پس وعده هایی که دادید چه شد، به مردم توهین می شود و می‌گویند یک عده کودک می‌آیند دم باغ و می‌گویند سیب و گلابی‌ها چه شد.

وی همچنین عنوان داشت: با وجود تأکیدات رهبری مبنی بر اینکه قدم به قدم جلو بروید و این‌طور نشود که ما به همه وعده‌ها عمل کنیم و آن‌ها عمل نکنند، اما دیدیم که عملاً این‌طور نشد و در رآکتور اراک بتن ریخته شد و وعده‌های داده شده از طرف ایران عملی شد و گفته شد که آن‌ها هم عمل می‌کنند، اما این اتفاق نیفتاد؛ چرا به ملت دروغ می‌گویید و کلاه سرشان می‌گذارید و حاضر نیستید به این اشتباه اعتراف کنید.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در پایان تأکید کرد: تعامل با آمریکا جایگاهی ندارد و این دلیل بر ضعف و مشکلات نیست، بلکه فتنه 88 موجب امیدواری دشمن شد، وگرنه دشمن در حال عقب نشینی در مذاکرات بود و با این فتنه دوباره امیدوار شدند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها