خبرهای داغ:

دیدار مدیران نهضت سواد آموزی و ایرنای قم با خانواده شهید فاطمه حاجی بابایی

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و جعفر مسلمی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم عصر شنبه با حضور در منزل شهید فاطمه حاجی بابایی، با همسر و فرزندان وی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۷۷۳۵۵۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، شهید حاجی بابایی از سواد آموزان نهضت سواد آموزی بود که در سال 1365 به دنبال حمله هوایی وحشیانه رژیم بعث عراق به شهر مقدس قم در حین تحصیل شربت شهادت نوشید.

وی در زمان شهادتش شش فرزند خردسال داشت، که به گفته همسرش در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا( س) و زمانی که قرار بود همان روز معلمشان از شخصیت بانوی دوعالم حضرت صدیقه طاهره (س) به آنها تعلیم دهد، سر از پا نشناخته و در کلاس حاضر شد و در نهایت به شهادت رسید.

همسر شهید حاجی بابایی دراین دیدار از مهربانی ها، صداقت، اخلاق مداری، خانواده دوستی، ایثار و عشق همسرشهیدش به قرآن کریم، ائمه اطهار (ع) و انقلاب اسلامی سخن گفت.

حسین ابوالقاسمی با ابراز خرسندی از این دیدار کرد و گفت: ازاینکه هنوز افرادی هستند که خانواده شهدا را فراموش نکرده و سرکشی از آنان را جزء وظایف خود می دانند خوشحال هستیم.

میهمانان نیز دیدار با خانواده شهدا را باعث تقویت روحیه خود و فراموش نکردن عهدشان با شهدا عنوان کردند و ملاقات با خانواده شهدا و شنیدن خاطرات شهدا را بسیار درس آموز برای خود بیان نمودند.

اما آنچه بسیار در این دیدار جالب بود، سخن بسیار درس آموز یکی از فرزندان شهید بود و آن اینکه شهدا از جمله مادر شهیدم به بیت المال بسیار حساس بودند، مبادا ما به بیت المال تعرض کنیم و شرمنده شهدا شویم. فرزند شهید به این حدیث از امام علی (ع) نیز استناد کرد که حضرت به کارگزاران خود فرمودند: در بیت المال نهایت صرفه جویی را مراعات کنند به گونه ای که حتی نوک قلم های خود را به اندازه ای ریز بگیرند تا نهایت صرفه جویی رعایت شود.

همسر شهید نیز در تکمیل سخنان فرزندش به ذکر خوابی از شهید اشاره کرد و گفت: ایشان به یکی از بازاریان پول یک آینه بدهکار بودند، شش ماه بعد از شهادتش، به خواب بنده آمدند و این موضوع را بیان کردند ، و ما نیز با مراجعه به آن فرد ادای دین کردیم.

وی در ادامه به محل شهادت شهید اشاره کرد وگفت: ایشان در خیابان جمهوری فعلی به شهادت رسیدند و ای کاش، یادمان شهادت شهدای بمباران دشمن در جنگ تحمیلی، اینگونه از بین نمی رفت. 

به گفته فرزند شهید، مکان شهادت شهید فاطمه حاجی بابایی به دلیل ساخت و سازهای جدید، به صورت دقیق مشخص نیست.

اعضای خانواده خصوصا فرزندان از خاطرات مادر می گفتند و همسرش نیز با تجدید برخی از خاطرات، گاهی با فرزندان خود در بیان خاطره ها، همراهی می کرد و چندین بار این جمله را تکرار کرد' از دیدار شما خوشحال هستیم و خانواده شهدا را تنها نگذارید'، از عمق سخنان آنها می توان فهمید که سرکشی مسئولان به خانواده شهدا باید بیشتر و پررنگ تر از این باشد. همانگونه که بارها آنها اشاره کردند، هیچ توقع مالی و دنیوی از کسی ندارند ولی احترام و سرکشی به آنها در حقیقت پاسداشت فرهنگ ایثار و احترام به حریم شهید و شهادت است.

مشروح این گفت وگوها و خاطرات بیان شده به زودی در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش قم نیز با تجلیل از خانواده شهید فاطمه حاجی بابایی گفت: ما باید با پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ، دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و خانواده معظم آنها، ادا کنیم.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای بمباران های هشت سال دفاع مقدس باید در شهر مقدس قم احیا و به نماد تبدیل شود، پیشنهاد داد:مکان هایی که دردوران دفاع مقدس توسط حزب بعث عراق بمباران و افرادی در آنها به فیض شهادت نائل آمدند، باید احیاء و به عنوان نماد و یادمان برای همیشه باقی بماند.

قاسمی نیا خاطرنشان کرد: شهدا در مکتب امام حسین (ع) درس استقامت و هیهات من الذله را آموختند و امروز ما هر چه داریم از برکت خانواده معظم شهداست.

جعفر مسلمی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم نیز طی سخنانی گفت: انتقال خاطرات شهدا به نسل جوان بسیار آموزنده و مهم است و ایرنا برای این اقدام آمادگی کامل دارد.

وی ادامه داد: با ذکر خاطرات شهدا، نسل جوان و حتی خود ما بهتر درک می کنیم که این کشور چگونه با جانفشانی و ایثار شهدای عزیز به این قله های پیشرفت و عظمت دست پیدا کرده و ما در برابر آنها چه رسالتی بر دوش داریم. 

پیکر مطهر شهیده فاطمه حاجی بابایی در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) مدفون است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار