مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: افراد با شرکت در دوره های مهارت آموزی می توانند اشتغال پایدار که نمونه اقتصاد مقاومتی است را ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۷۷۳۵۷۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان به نقل از روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای کردستان سیدجمیل احمدی گفت: هنرآموزان می توانند با شرکت در دوره های مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار نمونه اقتصاد مقاومتی راه اندازی کنند.
 
وی اضافه کرد: در ای راستان و در جهت افزایش شناخت شهروندان از مهارت های این مراکز بازدید هماهنگ کشوری از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در آبان‌ سال جاری برگزار می‌شود.
 
وی گفت: آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار، ارتقای توان کارآفرینی و توام کردن آموزش و مهارت و همکاری بنگاه‌های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آنها از سیاست‌ها و اهداف این سازمان است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان اظهارکرد: با هدف اجرای سند برنامه‌های تحول مهارت و توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و معرفی آنها به آحاد جامعه بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.
 
احمدی افزود: اجرای این برنامه توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و معرفی آموزش‌های مهارتی برای اقشار مختلف جامعه تاثیرگذار است.
 
به گفته وی برنامه بازدید همگانی از 12 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی در سراسر استان را از 22 تا 27 آبان‌ سال جاری به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود.
 
وی اضافه کرد: بازدید از مراکز مجهز به جدیدترین امکانات کارگاهی و آموزشی ارائه‌دهنده آموزش‌های مهارتی روز دنیا همگام با استانداردهای جهانی در کشور فرصتی برای ارتقای ارتباط با مخاطبان سازمان اعم از دانش‌آموزان، کارجویان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اتحادیه اصناف و صنایع است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همچنین فراگیر کردن آموزش‌های مهارتی در جامعه را نیازمند اطلاع رسانی، فرهنگسازی دانست و افزود: معرفی سایت مشاوره شغلی به جامعه هدف، تبلیغات مشاوره رایگان در مراکز از جمله برنامه‌های مورد نظر در بازدید همگانی است.
ارسال نظرات