فرمانده سپاه آذربایجان شرقی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران از برگزاری یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31عاشورا(شمالغرب) در تالار وحدت دانشگاه تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۶۴۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلام عسکر کریمیان با اعلام این خبر گفت: شهدای بهداری رزمی دوران دفاع مقدس چندان که باید شناخته شوند نشدند و به نوعی مظلوم مانده اند.

وی با بیان اینکه مجموعه پشتیبانی رزم از عناصر تاثیرگذار بهداری رزم در دوران مقدس بودند، اظهار داشت: اگر این پشتیبانی نبود هرگز نیروی رزمنده نمی توانست در برابر دشمن جنگ کند و در ادبیات نظامی دنیا هم برای یک نفر رزمنده 11نفر در عقبه لازم است تا بتواند حضور خود را در جنگ نشان دهد.

کریمیان با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی یکی از خطرات تهدید کننده در جنگ به شمار می رود و مجروح جنگی را دچار آسیب و خطر می کند، افزود: اگر نیروهای بهداری رزمی در دفاع مقدس نبودند آماده سازی نیروها برای ادامه جنگ ممکن نبود که این اماده سازی علاوه بر آمادگی جسمی، شامل آمادگی روحی آن ها نیز می شد.

وی علاوه بر بحث مداواری مجروحان، انتقال به غقبه یگان ها را توسط نیروهای امدادی بهداری رزمی از مهم ترین ماموریت آن ها عنوان و بیان کرد: نیروهای بهداری رزمی تا جایی خود را موظف به رسیدگی نیروهای رزمنده می دانستند که حتی پس از ترخیص از بیمارستان ها و پست های امداد در دوران نقاهت نیز در خدمت رزمندگان بودند.

 

فرمانده سپاه عاشورا آموزش نیروهای رزمنده را در قالب خود امدادی و دگر امدادی از دیگر تلاش های واحد بهداری رزمی خواند و خاطرنشان کرد: این آموزش ها زمانی کارساز بود که نیروها زیر حملات سنگین دشمن برای مداوای خود و همرزمانشان تا رسیدن نیروهای امدادی اشرافیت داشته و مانع از آسیب های بعدی می شدند.

کریمیان برگزاری یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31 عاشورا را آغازی برای ارج نهادن به گمنامی این نیروها دانست و تاکید کرد: باید بنا به تاکید رهبر فرزانه انقلاب یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم چراکه جنس دفاع آن ها از جنس عاشوراست.

وی همچنین به نقش نیروهای بهداری رزمی در مداوای اسیران جنگی نیز اشاره و بیان کرد: نیروهای بهداری رزمی به اسیران جنگی هم همچون رزمندگان خودمان رسیدگی می کردند و حتی گاهی بیشتر از آن ها که این نشان از فرق بین حق و باطل دارد، برخلاف رژیم بعثی که حتی از کوچکترین خدمات دهی به اسرای ایرانی دریغ می کردند.

سردار کریمیاندر ادامه با اشاره به کمیته های شکل یافته ستاد یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31عاشورا در قالب اجرایی، پشتیبانی، فرهنگی، جمع آوری خاطرات و اسناد، بیان داشت: شناسنامه عملیاتی بهداری رزمی برای 311شهید این واحد تهیه و تدوین شده است که 118نفر آن مربوط به آذربایجان شرقی، 106 نفر آن مربوط به آذربایجان غربی، 61نفر آن مربوط به اردبیل، 27نفر آن مربوط به زنجان و 19نفر آن مربوط به قزوین است.

 فرمانده سپاه عاشورا همچنین از تهیه و تدوین خاطرات و اسناد این شهدا در قالب در چهار جلد کتاب خبر داد و گفت: از این کتاب ها همزمان با برگزاری یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31عاشورا رونمایی می شود.

 

یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31عاشورا(شمالغرب کشور) بیستم آبان ساعت 9صبح با حضور خانواده شهدای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

ارسال نظرات