خبرهای داغ:
به همت معاونت نیروی انسانی ناحیه امام رضا(ع) سپاه استان قم، همایش تحکیم خانواده برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۰۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، ابراهیم بهشتی کارشناس روانشناسی در این همایش گفت: هدف از ازدواج در اسلام ،یعنى ایجادانس و محبت و صفا درخانواده ،خانه ه‏ایى كه در آن صفا و محبت نباشد از هم گسیخته است و ویرانه حتی می توان گفت که زندانى بیش نیست.

بهشتی در ادامه افزود: خانواده، یك واحد كوچك اجتماعى است كه با پیمان ازدواج زن و مرد آغاز می‏شود و با تولد فرزندان، توسعه و استحكام مى‏یابد.

بهشتی بیان کرد: جوامع بزرگتر نیز از همین واحدهاى كوچك تشكیل مى‏شوند. بشر از آغاز، زندگى خانوادگى را به عنوان بهترین نوع زندگى برگزیده و در همه زمان‏ ها و مكان‏ ها بدان پایبند بوده و هست .

وی تاکید کرد: این نوع زندگى، از امتیازات انسان محسوب مى‏شود و فوائد گوناگونى دارد، از جمله اینكه زن و مرد را از پریشانى و بى هدفى نجات میدهد و به خانواده وابسته و دلگرم مىیسازد و آنها از نعمت انس و مودت بهره‏ مند مىیشوند .

این کارشناس روانشناسی اظهار کرد: وابستگى كودكان، نوجوانان و جوانان نیز به خانواده، فوائد زیادى را در بردارد؛ چرا که از انواع مفاسد اخلاقى، اجتماعى، انحرافات جنسى، ارتكاب جنایت، بزهكارى و اعتیاد، بیشتر مصون میمانند.

وی در پایان افزود: سلامت و سعادت جامعه، تا حد زیادى، به وضع خانواده ‏ها و كیفیت روابط بین زن و شوهر و والدین و فرزندان بستگى دارد. هر چه روابط بهتر و سالم تر، باشد زندگى شیرین ‏تر و با صفاترى دارند و ارتباط صمیمانه تری با خانواده برقرار می کنند و از خطر انحراف مصونیت پیدا میكنند.

ارسال نظرات