خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) با عنوان سه ساله های حسینی با حضور بانوان شهر قهستان در حسینیه این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۰۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، همزمان با پنجم صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) در سال61 هجری همایش سوگواری این دختر سه ساله اباعبدالله الحسین(ع) در شهر قهستان برگزار شد.  

 

دراین مراسم معنوی جمع کثیری از بانوان با پوشاندن لباس سبز و مشکی بر تن فرزندان خود به یاد طفلان کربلا و حضرت رقیه (سلام الله علیها) به عزاداری پرداختند.  

 

 در این همایش علاوه بر مدیحه سرایی و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) ، امام جمعه قهستان در خصوص واقعه شام و اتفاقات بعد از عاشورا را روایت کردند.  

 

 همچنین مادران شرکت کننده در این همایش، خردسالان خود را نذر قیام امام حسین و بیمه حضرت رقیه(س)کردند.    

 

شایان ذکر است؛ حضرت رقیه (س) در سال ۵۷ هجری قمری متولد شد و خانه امام حسین (ع) و ام اسحق گرمای تازه ای یافت، اما درهمان ابتدای کودکی مادر را از دست داد و در دامان عمه اش حضرت زینب(س) تربیت شد تا این که در سال ۶۰ هجری قمری، حضرت رقیه (س) به همراه کاروان امام حسین(ع)راهی کربلا شد. حضرت رقیه (س) در واقعه عاشورا سه سال سن داشتند که بعد از شهادت پدر و یارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفتند و در خرابه‌های شام به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها