فرماندار طارم:

شهرستان طارم در حوزه اشتغال با چالش تک محصولی بودن رو برو است

شهرستان طارم در حوزه اشتغال نیز با چالش هایی از قبیل بحران آب ، کشاورزی سنتی ، تک محصولی بودن (زیتون) رو برو است که داشتن چنین وضعیتی برای این شهرستان نگران کننده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۲۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار طارم در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان طارم با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور در سال ۹۱ حدود ۱۱٫۴ درصد است افزود: این رقم در شهرستان طارم حدود ۴ درصد است بنابراین این شهرستان از نظر نرخ اشتغال در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مهندس علی باقری با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرایی شدن شعار سال با نام ( اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل)افزود: یکی از دغدغه های اصلی کشور بحث اشتغال و سرماگذاری مناسب در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری کشور در سال ۹۱ حدود ۱۱٫۴درصد بود در حالی که این رقم در شهرستان طارم حدود ۴ درصد است بنابراین شهرستان طارم از نظر نرخ اشتغال در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفتنی است در طول سال کارگران زیادی از استانهای همجوار (اردبیل ،گیلان ،کردستان و…) برای کار به این شهرستان می آیند ولی با وجود این بیکاری در میان افراد تحصیلکرده شهرستان وجود دارد که باید برای آن برنامه ریزی مناسب انجام شود.

فرماندار شهرستان طارم با تأکید بر اینکه برنامه ریزی­ها در حوزه اشتغال در سطح شهرستان باید در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باشد تصریح کرد: اشتغال جمعیت فعال شهرستان در بخش کشاورزی ۱۹/۵۸ بخش صنعت ۳۸/۷ بخش خدمات ۴۳/۳۴ بوده است بنابراین اقتصاد شهرستان طارم وابسته به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم در حوزه اشتغال نیز با چالش هایی از قبیل بحران آب ، کشاورزی سنتی ، تک محصولی بودن (زیتون) و.. رو برو است افزود: داشتن چنین وضعیتی برای این شهرستان نگران کننده بوده و اعضای باید نسبت به تعدیل وابستگی اقتصاد شهرستان به بخش کشاورزی برنامه ریزی و تلاش های لازم را در جهت رشد و پویایی اقتصاد شهرستان به کار گرفته و زمینه های رشد خدمات بویژه گردشگری را در کنار بخش کشاورزی فراهم نمایند.

رئیس کارگروه اشتغال طارم خاطرنشان کرد: توسعه فرآوری زیتون در دستور کار کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان قرار گرفته و ایجاد طرح های صنایع تبدیلی کوچک در چهار روستای گیلانکشه ، پاوه رود، تشویر و گیلوان اجرایی شده است.

مهندس باقری افزود: اعطای تسهیلات به متقاضیان در حوزه دامپروری، توجه ویژه به اشتغال بانوان شهرستان از طریق توسعه صنایع تبدیلی در حوزه صنایع دستی و اعطای وام خود اشتغالی جهت ایجاد مشاغل خانگی از جمله برنامه های اؤلویت دار کارگروه اشتغال است.

گفتنی است، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال با نام ( اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل) دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان طارم با حضور فرماندار و سایر مسئولین ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

لازم به ذکر است، شناسایی مکانهایی جهت اجرای طرح ایجاد نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی شهرستان در سراسر استان و برگزاری جشنواره زیتون بمنظور معرفی ظرفیت های شهرستان و توسعه گردشگری در روزهای آتی از جمله مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان طارم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار