دومین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه از ششم لغایت پانزدم آبان‌ماه در سید الشهدای امرآباد مامونیه برگزار شد و امشب مراسم اختتامیه این سوگواره با حضور مسئولین استانی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۶۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مراسم اختتامیه دومین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه امشب پس از یازده شب اجرا به کار خود پایان می‌دهد.

احمد جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم اختتامیه دومین سوگواره تعزیه این شهرستان با حضور مسئولان امشب در حسینه سید الشهدای امرآباد مامونیه برگزار می شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه تصریح کرد: این سوگواره از ششم آبان‌ماه تا پانزدهم آبان ماه برگزار شد و از استقابل خوبی برخوردار بوده است که شب گذشته آخرین اجرای این سوگوراه که شبیه خوانی حضرت عباس(ع) بود به کار خود پایان داد.

وی افزود: این سوگواره با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش، حفظ و صیانت از فرهنگ و مکتب عاشورا و همچنین شناسایی، ساماندهی گروه های تعزیه شهرستان زرندیه و افزایش توانمندی هنرمندان تعزیه شهرستان برگزار شد.

جوانمرد تصریح کرد: انجمن تعزیه شهرستان زرندیه از سه سال قبل کار خود را آغاز و در این سه سال به شناسایی گروه های تعزیه و برنامه ریزی برای اجرا در مناسبت های مختلف پرداخته است.

رئیس ارشاد زرندیه ابراز کرد: در سال های اخیر نزدیک به 30 گروه تعزیه خوانی در شهرستان زرندیه شناسایی شده است که به دو زبان فارسی و ترکی می توانند تعزیه اجرا کنند.

وی با تاکید بر اثرگذاری هنر تعزیه گفت: این هنر  می تواند نقش بسیار مهمی را در راستای تقویت باورهای دینی جامعه ایفا کند چراکه ارتباط تنگاتنگی با مخاطب برقار می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات