شهاب الدین افضلی کارشناس حقوق قضایی، گفت:برقراری عدالت یکی از مهمترین وظایف مدیران جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۴۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
شهاب الدین افضلی کارشناس حقوق قضایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، عنوان کرد:عدالت مبنای همه حرکت های صحیح مدیریت است که در اثر وجود عدالت همه چیز در جای خود قرار می گیرد و هر کس کارش را به درستی انجام می دهد  مراعات بی طرفی بر مدیر واجب است.
این کارشناس حقوق قضایی، تصریح کرد: مسؤولیت امانتی است که به زمامدارانی که صلاحیت و شایستگی آن را داشته باشند اعطا می‌شود.
افضلی، خاطر نشان کرد: مسؤولیت‌ و مناصب حکومتی که امانات الهی هستند باید بر عهده افرادی قرار گیرد که دارای عدالت و تقوا باطنی باشند.
دانش آموخته حقوق قضایی یادآور شد: یکی از وظایف مهم مدیر، عزل و نصب است یک مدیر اسلامی با صداقت و حسن نیت و با توجه به ویژگی های افراد ، آنها را برای تصدی مسئولیتها انتخاب می کند اما چنان که شخص دیگری را یافت که بمراتب بهتر از فرد قبلی از عهده آن مسئولیت بر می آید یا آن فرد برای کار دیگری مناسب تر است و در سمت دیگری بهتر می تواند انجام وظیفه کند باید بی درنگ در انتصاب های قبلی خود تجدید نظر کند و با عزل وی هر کس را در مسئولیت مناسب تر قرار دهد.  
وی اظهار کرد:یک مدیر در جامعه اسلامی باید از یک سو مقررات سازمان را به نحوی تنظیم نماید که کلیه افراد امکان داشته باشند با کسب شایستگی های بیشتر و ابزار کارایی در زمینه های بالاتر، مسئولیت های مهمتری را بر عهده گیرند و انتصابات را صرفاَ طبق  شایستگی و کارآیی افراد قرار دهد.
افضلی ادامه داد: زمامدار و مدیر باید بیش از دیگران عیب پوش باشد و بتواند، بدبینی‏ها و تنگ نظریهایی که محیط را ناسالم می ‏کند با سعه صدر برطرف کند، در نتیجه در هر مدیریتی،و در اداره‏ هر کاری باید فرد شایسته و اهل آن را یافت و کار را به او سپرد.
وی ،افزود:پذیرفتن مسئولیتی بدون داشتن صلاحیت‏های لازم آن،بزرگ‏ترین‏ ضربه را به یک نظام می زند.کسی باید مسئولیت قبول کند که از نظر مدیریت قوی‏ترین، ،شجاع‏ترین،تواناترین،و قاطع‏ترین، افراد در دین باشد.
شهاب الدین افضلی، گفت: گماردن افراد ضعیف و ناشایست و کوچک،بر کارهای بزرگ و گماردن افراد توانا و لایق و بزرگ بر کارهای کوچک موجب از بین‏ رفتن اقتدار یک مجموعه می ‏شود
در جای جای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ارزش هایی چون عدالت ، برابری و مساوات ، حمایت شده است  
کارشناس حقوق قضایی در پایان گفت: یک مدیر عادل هر آنچه انجام می دهد فقط باید برای رضای خدا باشد نه برای مسئولیت های بالاتر نه برای این که ازمتاع دنیا چیزی‏ تهیه کند.  

 

ارسال نظرات