خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان آبیک:

تربیت حسینی کودکان را در برابر جنگ نرم بیمه می‌کند

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا(س) با اشاره به اهمیت توجه به تربیت دینی اظهار کرد: آشنایی با تربیت حسینی کودکان را در مقابله با جنگ نرم بیمه می‌کند.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۴۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین صبح شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) دخت مکرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ۵ صفر سال ۶۱ هجری، همایش سه ساله‌های حسینی همزمان با سراسر کشور، در حسینیه ورزشکاران آبیک برگزار شد.

پریناز صالحی فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان آبیک، درحاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اهداف برگزاری مراسم سه ساله‌های حسینی بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش آشنایی کودکان با مکتب اهل بیت(ع) است و نیز تربیت نسل آینده بشکلی که باورها و ارزش‌های صحیح را به خوبی درک کنند.

وی با اشاره به لزوم تقویت باورهای دینی در بین مادران و کودکان، تصریح کرد: تقویت باورهای دینی و مذهبی و اعتقادات در بین نسل آینده یکی از بهترین ابزارها برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

این فرمانده اضافه کرد: حضرت علی(ع) در باب اهمیت تربیت می‌فرمایند: «میراثی به مانند ادب و تربیت وجود ندارد» و به عبارتی گرانبهاترین چیزی که پدران برای فرزندانشان به ارث می‌گذارند ادب است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا(س) آبیک ادامه داد: این همایش به همت  حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا(س) آبیک تدارک دیده شده و طی فراخوان عمومی از مادران و دختران جهت شرکت در این مراسم دعوت شد.

صالحی با اشاره به حضور پرشور بانوان در این مراسم یادآور شد: نگرش مثبت فرزندان نسبت به مذهب و دین ریشه در مهر و محبت والدین دارد؛استفاده از عواطف، محبّت، نیکوگویی و الفت و مهربانی در این زمینه تأثیر به سزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه که خانواده در هدایت و تربیت فرزندان، نقش انکار ناپذیری دارد، گفت: افراد آگاه و خانواده‌های مطلع با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، قرآن، سنت، اتکا به خداوند و توجه به نیازهای مادی ومعنوی فرزندان ازجمله دادن لقمه حلال به آن‌ها نقش خود را ایفا می‌کنند، از دوران پیش از تولد کودک، تربیت آغاز می‌شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا(س) خاطرنشان کرد: علی(ع) ثمره و محصول تربیت صحیح را پرورش فرزند صالح و پیامد بی‌توجهی به امر خطیر تربیت را "رشد یافتن فرزند ناصالح ” برشمرده و برای هریک از این دو، آثار و نتائج مثبت و منفی بیان نمود‌ه‌‏اند. از دیدگاه آن حضرت فرزند صالح مایه انس و آرامش والدین است لذا می ‌فرماید: "انس و آرامش در سه چیز است: همسری که با شوهرش توافق داشته باشد، فرزندی که صالح باشد و برادری که موافق و هم رأی انسان باشد.

صالحی در پایان عنوان کرد: در نظام تربیتی اسلام بحث اهداف از کلیدی‌‏ترین مباحث بوده و جایگاه مهمّی در آن دارد چرا که بدون داشتن هدف و تعیین آن، امکان برنامه‌ریزی و نیز ارزیابی فعالیت‌های تربیتی به آسانی ممکن نیست، در تربیت فرزندان آن هم در جامعه اسلامی، داشتن هدف‌های الهی بسی مهمّ و تعیین کننده است.

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها