سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در جریان انفجارهای تروریستی صبح امروز که در محل پارکینگ اتوبوس های زائران در سامرا و همچنین در مسیر زائران رخ داد، متاسفانه تعدادی از زائران ایرانی مجروح و تعدادی به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۸۳
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، براساس این اطلاعیه ، سازمان حج و زیارت با اعزام فوری نیروهای ستاد کاظمین به سامرا به کمک مجروحین شتافت و با همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت و تیم درمانی عراقی توسط 4 فروند بالگرد به بیمارستان های بغداد انتقال داده شدند.

بر اساس این اطلاعیه طی این حادثه 7 نفر زائر به شهادت رسیدند که 5 نفر از آنان ایرانی و دو نفر دیگر عراقی هستند همچنین 102 نفر در این حادثه مجروح شدند که 97 نفر آنان ایرانی هستند.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با توجه به اینکه زائران مذکور از کاروان های سازمان حج و زیارت نبوده اند، اطلاعات دقیقی از آنان در دست نیست و اسامی دقیق مجروحین و شهدای این حادثه توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام خواهد شد اما اسامی تعدادی از مجروحان این حادثه که از مراکز درمانی عراق دریافت شده است به شرح ذیل می باشد:

(زهرا اسماعیلی ، عباس حیدری ، بلقیس حداد زاده ، گلشن طالبی ، زیاده ربیعی، صفر محمودی، فاطمه ذاکری، شکوه مساعی) از استان هرمزگان؛ (رجبعلی جعفرزاده، ابوالفضل قصابی، حسن قربانی، مهدی سلیمانی، پری گل ابراهیمی) از استان اصفهان ؛ (امید مسرور، علی اکبر زنده دل، حسن قاسمی) از استان مرکزی؛ مرتضی کاظمی ازاستان گلستان؛ بهروز اسلامی از استان فارس؛ حلیمه صابری از استان خوزستان؛ (پری نظری، سیف الله عزیزی، فاطمه رییسی، محمود ملکی، آتیه ملکی) از استان کرمانشاه و حمیدرضا حافظی از سیرجان استان کرمان.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه خانم زینب دستیار و آقای محمدرضا حافظی (از سیرجان) در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند و اسامی دیگر شهدا در دست نیست.

در این اطلاعیه اعلام شده است : بهنگام وقوع حادثه امروز ، 9 کاروان از زائران سازمان حج و زیارت در سامرا حضور داشتند که همگی به سلامت به کاظمین بازگردانده شدند.

سازمان حج و زیارت شهادت هم وطنان عزیزمان در این حادثه تروریستی را تسلیت عرض نموده و شفا و بهبودی مجروحین این حادثه را از درگاه ایزدی مسئلت دارد.

ارسال نظرات