خبرهای داغ:
شهر مقدس قم در آستانه سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) غرق در عزا و ماتم شده و از تکایا و اماکن مذهبی، صدای نوحه و عزا به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۱۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
قم در سوگ امام مظلوم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  صفر ماهی است سراسر اندوه، از پی محرم می‌آید و شیعیانی را که داغدار عاشورای خونین هستند، به سوگی دیگر می‌نشاند.

آغازش با شهادت امام حسن(ع) همراه است و میانه‌اش اربعین حسینی و پایانش را باید در اشک و آه فراغ آخرین فرستاده خدا گذراند و غروب هشتمین ستاره آسمان ولایت را در آخرین روزهایش به سوگ نشست.

آری! صفر ماه عزا و ماتم است و حالا در نخستین روزهای آن، در شب شهادت امام دوم، شهر قم که عش آل محمدش می‌نامند و آشیانه اهل بیت(ع) است غرق در سوگواری است.

امشب گام در هر کوی و برزن که می‌نهیم و سر به هر مسجد و تکیه که می‌گذاریم، روضه‌خوان‌هایی را می‌بینیم در وصف ستاره دوم آسمان ولایت می‌گریند و می‌گریانند، سخنرانان از فضائلش می‌گویند و عزاداران بر سر و سینه می‌زنند.

حرم مطهر فاطمه معصومه(س) که نگین این شهر است، امشب و فردا محل تجمع عاشقان مکتب اهل بیت(ع) می‌شود همانگونه که همیشه هست؛ جمکران که به نام حضرت ولی عصر(عج)، محلی شده برای عرض تسلیت شیعیان و منتظرانش و بقاع متبرکه‌ای که بزرگی خفته در آنجا، نسبتی دور یا نزدیک با امام حسن(ع) دارد، محفلی هستند برای اشک ریختن و فریاد و فغان از این سوگ عظیم.

قم از نظر تعداد بقاع متبرکه که برخی از آنها شهرت جهانی دارند معروف است، آستان مقدس امامزادگانی همچون شاه سید علی(ع)، جعفر شهید(ع)، ابراهیم(ع)، سید معصوم(ع)، احمد بن قاسم(ع) و علی بن جعفر(ع)، در کنار سایر بقاع، برنامه‌های مختلفی را به همراه ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌های معرفت تدارک دیده‌اند تا پذیرای خیل عظیم عاشقانی باشند که دل در گرو محبت اهل بیت(ع) دارند.

علاوه بر این مساجد و تکایا، حسینیه‌ها و حتی مجالس خانگی نیز امشب و فردا مملو از عزادارانی هستند که در سوگ شهادت امام حسن مجتبی(ع) زانوی غم در بغل گرفته‌اند و گوشه‌ای را انتخاب تا پنهان و آشکار، اشک بریزند.

و این چنین است که اگر از آسمان پرستاره این شب‌ها به قم بنگریم، شهری می‌بینیم غرق در بیرق‌های سیاه و سبز و سرخ؛ علم‌هایی از جنس توسل و شمع‌هایی در حال سوختن و پرپر زدن؛ شیعیانی که محرم و صفر را چونان بخش مهمی از زندگی خویش گرامی می‌دارند و در پاسداری از این فرهنگ می‌کوشند چرا که هر چه دارند از این محرم و صفر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها