خباز در دیدار صمیمانه استاندار سمنان با دانشجویان شهرستان شاهرود و میامی گفت: نباید بگذاریم کسانی از بیرون دانشگاه ها به دانشجویان خط و ربط سیاسی بدهند چرا که انجمن ها و تشکل های دانشجویی باید آزادانه در دانشگاه فعالیت داشته باشند تا بتوانند جلوی ورود نظرات و خط دهی های نامربوط و غیرکارشناسی را به دانشگاه ها بگیرند.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۲۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دیدار صمیمانه استاندار سمنان با دانشجویان شهرستان های شاهرود و میامی به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود در محل تالار شقایق ها برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین استانی و شهرستانی و دانشجویان به بیان تاریخچه کوتاهی از دانشگاه صنعتی شاهرود و نحوه شکل گیری آن پرداخت و در ادامه دانشجویان، انجمن های دانشجویی و تشکل های دانشگاهی در بخش های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سوالات خود را در حضور استاندار سمنان مطرح کردند.

استاندار سمنان در این دیدار و در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: دانشجو باید آزاد باشد و از آزادی بیان برخوردار شود اما این امر به معنای هرآنچه خواستم بگویم نیست لذا باید آزادی بیان نیز در چارچوب قانون صورت بگیرد.

دکتر محمدرضا خباز اظهار کرد: ما معتقدیم که انجمن های دانشجویی با تقویت شدن می توانند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرند و از سوی دیگر در بحث توسعه سیاسی و اجتماعی دانشگاه ها می توانند نقشی اساسی ایفا کنند لذا نباید جلوی فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها گرفته شود.

وی افزود: اگر برداشت از آزادی بیان به سمت بی احترامی به فرد یا گروهی باشد و در نهایت به غیبت و لطمه وارد کردن به آبروی کسی باشد، باید بدانیم که این آزادی بیان نیست چرا که این مسائل مصداق بارز گناهان کبیره به شمار می روند و در هر جامعه ای پذیرفتنی نیستند.

استاندار سمنان گفت: نباید بگذاریم کسانی از بیرون دانشگاه ها به دانشجویان خط و ربط سیاسی بدهند چرا که انجمن ها و تشکل های دانشجویی باید آزادانه در دانشگاه فعالیت داشته باشند تا بتوانند جلوی ورود نظرات و خط دهی های نامربوط و غیرکارشناسی را به دانشگاه ها بگیرند.

دکتر خباز خاطرنشان کرد: بر خلاف نظر برخی، ما معتقد هستیم که باید فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در قالب تشکل های دانشجویی در دانشگاه های استان سمنان شکل گیری و حتی تقویت شود اما این امر باید با حمایت مسئولان دانشگاه ها و با فراهم آوردن شرایط فعالیت تشکل های دانشجویی به صورت عادلانه و برای تمام گروه ها و جناح ها صورت گیرد.

وی با بیان این که باید بتوانیم از ظرفیت های دانشگاه ها در رفع کمبودهای اجتماعی و اقتصادی بهره برد، اظهار کرد: رؤسای دانشگاه ها باید برای فعالیت گروه ها و انجمن های دانشجویی فضای یکسان و بدون تبعیض را فراهم آورند تا شاهد اشاعه سرزندگی و نشاط در بین دانشجویان باشیم.

استاندار سمنان در پایان با بیان این که بنده با رویکردی اصلاح طلبانه به استان سمنان آمدم اما در امور اجرایی استانداری از تمام گروه ها و مرام ها بهره بردم افزود: طرفدار این تفکر هستم که همه ما در هر لباس و مسندی باید به سیاست های نظام جمهوری اسلامی و دولت احترام بگذاریم لذا باید این شیوه و مرام را در محیط های دانشجویی نیز ترویج کرد.

وی افزود: در دولت گذشته گفتمان دیپلماسی کشور رویکردی تهاجمی گرفت که نتیجه آن تحمیل 6 قطعنامه ظالمانه شورای امنیت بر علیه کشور بود.

خباز بیان کرد: با ریاست جمهوری دکتر روحانی امید و نشاط اجتماعی به جامعه برگشت و اگر سیاست های دولت گذشته در عرصه خارجی ادامه پیدا می کرد، کشور با جنگی خانمان سوز روبه رو می شد.

استاندار سمنان گفت: در دولت گذشته درآمد نفتی کشور به یک سوم کاهش پیدا کرد، اما با برنامه های منسجم دولت تدبیر و امید در روابط بین الملل، ایران هم اکنون روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام به کشورهای مختلف جهان صادر می کند.

وی اضافه کرد: پیش از دولت تدبیر و امید، به دلیل افزایش چشمگیر درآمدهای نفتی واردات کالا افزایش یافت که این عامل، تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور را باعث شد.

خباز افزود: دولت تدبیر و امید در مرحله اول برنامه اقتصادی، سیاست کاهش نقدیندگی در کشور را اجرا کرد و با این رویکرد تورم 44 درصدی بعد از سه سال به کمتر از 10 درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید در برنامه های سیاسی و اقتصادی نشان دهنده برنامه ریزی های منسجم برای افزایش رفاه اجتماعی در جامعه است.

خباز گفت: اشتغال زایی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است و با برنامه ریزی های انجام شده 2 هزار و 549 واحد صنعتی و کشاورزی در سال 95 برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند.

استاندار سمنان افزود: هزار و 875 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد 454 واحد صنعتی و هزار و 312 واحد کشاورزی است.

لازم به ذکر است در شهرستان شاهرود 14 مرکز آموزش عالی با 31هزار دانشجو و 71 نشریه فعالیت دارند.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها