خبرهای داغ:
الهام سادات افروشه
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت:
دیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: برای چهارمین سال پیاپی استان اصفهان مقام نخست مسابقات ملی مهارت را به دست آورد،‌ تفاوت امسال با سال‌های قبل میزان فاصله‌ای بود که نسبت به دیگر استان‌ها داشتیم.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۳۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ، ابوطالب جلالی اصفهان اظهار کرد: هفدهمین مسابقات ملی مهارت با حضور 31 استان در سطح کشوری هفته گذشته در تهران برگزار شد.

وی تصریح کرد: در سطح شهرستانی این مسابقات 9 هزار نفر شامل 6 هزار و 360 نفر مرد و 2 هزار و 641 نفر زن اردیبهشت ماه امسال در اصفهان رقابت کردند که منتخبین هر شهرستان در مرحله استان صعود کردند؛ مرحله استانی مسابقات نیز مردادماه امسال با حضور 575 مهارت آموز برگزار شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان این که در مرحله کشوری 30 نفر از بهترین‌های استان در 26 حرفه به رقابت پرداختند، عنوان کرد: فناوری طراحی گرافیک، اتصالات چوبی، رباتیک تیمی دو نفره، تأسیسات الکتریکی، کابینت سازی، ساخت و تولید تیمی 3 نفره، طراحی مهندسی مکانیک، کاشی‌کار دیوار و کف، لوله‌کشی و گرمایشی، آجرچینی، کنترل صنعتی از جمله این 26 حرفه این مسابقات هستند.

جلالی اضافه کرد: آشپزی، قنادی، تبرید و تهویه، آکواترونیک تیمی 2 نفره، فرز CNC، مکاترونیک تیمی 2 نفره، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، الکترونیک، تراش CNC، جوشکاری، خیاطی (فناوری مد)، صافکاری خودرو، طراحی و توسعه وب رشته‌های دیگر هفدهمین مسابقات ملی مهارت است.

وی عنوان کرد: 530 نفر از استان‌های مختلف در رشته‌های مذکور به رقابت پرداختند؛ اصفهان در 25 رشته نماینده داشت که بیش از همه استان‌ها بود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: نمایندگان استان اصفهان در 6 رشته مدال طلا،‌ 6 رشته مدال نقره، 3 رشته مدال برنز و 8 نفر هم دیپلم افتخار کسب کردند؛ تقریباً همه نمایندگان استان توانستند کسب افتخار کنند.

وی افزود: این برای چهارمین سال پیاپی بود که استان اصفهان مقام نخست مسابقات ملی مهارت را به دست آورد،‌ تفاوت امسال با سال‌های قبل میزان فاصله‌ای بود که نسبت به دیگر استان‌ها داشتیم و با اقتدار توانستیم به مقام نخست دست پیدا کنیم.

جلالی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از مهارت آموزان اصفهانی به مسابقات جهانی راه پیدا کرده‌اند، گفت: چون مسابقات جهانی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود،‌ بین کسانی که طی دو سال رتبه آورده باشند یک مسابقه دیگر نیز برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: تنها مدال نقره ایران را در مسابقات 2015 برزیل نماینده استان اصفهان در رشته آکواترونیک (مدیریت منابع آب و فاضلاب) کسب کرد.

جلالی در ادامه با اشاره به حضور استعدادهای برتر کانون نخبگان مهارتی بیان کرد: اصفهان اولین استانی است که کانون نخبگان مهارتی را راه‌اندازی کرد که برترین‌های مسابقات مهارت در این کانون عضو می‌شوند و تسهیلاتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، ارائه تسهیلات کارآفرینی، استفاده از مهارت‌های نخبگان‌ و مزیت‌های دفتر نخبگان به اعضای این کانون تعلق می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار