خبرهای داغ:

دیدار رئیس شورای هیئات مذهبی استان با جانباز و مداح یونس حبیبی

رئیس شورای هیئات مذهبی استان سمنان با جانباز و مداح اهل بیت یونس حبیبی دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۴۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در ایام شهادت محمد حسین فهمیده و شهادت حضرت رقیه (س) محمد ابراهیمی با حاج یونس حبیبی به نقل خاطرات دوران دفاع مقدس پرداختند.

این دیدار صمیمی که در موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود انجام شد، مطالب و مواردی در رابطه با جنگ سخت و جنگ نرم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حاج یونس حبیبی بیان کرد: باید یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و خصوصاً شهدای مدافع حرم در جامعه ما زنده نگه داشته شود.

وی در این دیدار به روایتگری از جانبازی که بعد از ۱۸ سال پهلویش را شکافتند، پرداخت که متن آن به شرح ذیل می باشد:

خیلی از جانبازان نمی تونن حتی یک کلمه حرف بزنن، نه تنها حرف، بلکه آرزوشونه ده دقیقه چشم رو هم بذارن. برید ببینید جانبازی داریم که ۲۰ سال در یک اتاق زندگی می‌کند و هر چند دقیقه یک بار سرفه‌های خونی دارد و اسپری‌های رنگارنگ استشمام می‌کند.

رفیق جانبازی دارم که اسمش عباسه. جانباز قطع نخاعی بود که بعد از ۱۸ یا ۱۹ سال فهمیدند که در ریه‌هایش ترکش دارد. جانباز شیمیایی هم هست.

پزشک با او صحبت کرد و به او گفت که باید پهلویت را بشکافیم، ریه‌هایت را باز کنیم و ترکش را خارج کنیم. من آن جا بودم و دیدم که اشک از گوشه چشمان عباس جاری شد. بهش گفتم ترسیدی عباس جان؟ گفت نه برای چی باید بترسم؟

من آن جا متوجه نشدم که حواس عباس کجا بود ولی موقعی که از اتاق عمل بیرون اومد دیدم داره اشک می ریزه و چیزهایی زیر لب داره زمزمه می‌کنه. گوشم رو بردم نزدیک تر تا ببینم چی میگه. دیدم که زیر لب میگه«بی بی جان ممنونتم، مادر ذره‌ای از دردهایت به منم رسید، ببین منم شبیه شما شدم! ببین پهلوی منم شکافتن.»

حالش بهتر شده بود و تازه به هوش اومده بود ولی خیلی درد می‌کشید. بهش گفتم عباس جان می‌خوای بگم پرستار بیاد تا آرام بخش بزنه؟ گفت نه. گفتم: چرا تو که درد داری. گفت: مدینه که آرام بخش نبود، مادرمون از درد پهلو ناله میزد، بچه هاشم باهاش گریه می‌کردن.

ابراهیمی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از رزمندگانی چون حاج یونس حبیبی ، بیان کرد: مهم ترین اموری که در امر ترویج فرهنگ شهادت در حال حاضر موثر است ،معرفی رزمندگان و جانبازان به جهت انتقال خاطرات دوران دفاع مقدس به  نسل نوجوان و جوان می باشد که یادواره های شهدا فرصتی مناسب برای احیاء این امر می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها