رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان:
در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان طرح فولاد راه ابریشم کلنگ زنی شده و مراحل اجرایی پروژه صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۹۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی احداث شده توسط این سرمایه گذاران چینی در استان زنجان گفت: شرکت ریخته گری پیوسته سهند با سرمایه گذاری 550 میلیارد تومان و ظرفیت تولید 800 هزار تن شمش چدن هم اکنون زمینه اشتغال 270 نفر را در استان فراهم نموده است که در صورت رفع برخی از مشکلات امکان ایجاد اشتغال برای 750 نفر در این واحد فراهم است.

مهندس ناصر فغفوری در خصوص واحد تولید کنسانتره آهن مستقر در روستای قیطول افزود: سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحد 20 میلیارد تومان بوده که با ظرفیت تولید یک میلیون و 200 هزار تن زمینه اشتغال 90 نفر را فراهم نموده است.

وی با اشاره به راه اندازی اولین واحد تولید آهن اسفنجی توسط این سرمایه گذاران چینی در استان زنجان اظهار داشت: در این واحد 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغالزایی 130 نفر صورت گرفته که در آن آهن اسفنجی به میزان 200 هزار تن تولید می شود .

فغفوری تصریح کرد‌: در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان طرح فولاد راه ابریشم کلنگ زنی شده و مراحل اجرایی پروژه صورت می گیرد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان به برخی از مشکلات ایجاد شده برای این واحد تولیدی اشاره کرد و یادآور شد : طی ماههای گذشته بدلیل کاهش قیمت جهانی فولاد ، در این واحد بیش از 70 هزار تن چدن دپو شده بود که با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صنعت ، معدن وتجارت این میزان به فروش رسید و بخشی از بدهی های شرکت پرداخته شد.

این مقام مسئول از جمله مشکلات این واحد را بدهی به شرکت برق ، آب ، گاز ، سازمان جهاد کشاورزی و بدهی معوق به بانک عنوان کرد و تصریح کرد : با توجه به اینکه این واحد تولیدی جزء 5 واحد بزرگ تولیدی استان به شمار می رود و با حضور سرمایه گذار خارجی راه اندازی و زمینه اشتغال یکهزار نفر را در استان فراهم می کند ، بدنبال رفع موانع و مشکلات آن در اسرع وقت هستیم.

در ادامه این جلسه استاندار زنجان در راستای رفع مشکلات این واحد ، از اختصاص 6 ماه مهلت استمحال بدهی های آن خبر داد و افزود : پس از این مدت میزان پیشرفت کار واحد بررسی و تصمیمات بعدی اتخاذ می گردد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان ساخت : امیدواریم مشکلات این شرکت در آینده ای نزدیک مرتفع و با حداکثر ظرفیت در استان فعالیت نماید.

ارسال نظرات