مهدی نقویان در گفتگو با «بسیج»:

"یتیم خانه ایران" هم از لحاظ فرم و هم محتوا قوی است

کارگردان کشورمان گفت: از نظر بحث ایده ای فیلم یتیم خانه ایران بسیار برایم جالب است آقای طالبی ویژگی اش این است که علاوه بر اینکه دغدغه دارد کار کند ولی محتوا زده نیست و از فرم و تکنیک هم درست استفاده می کند.
کد خبر: ۸۷۷۴۰۶۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

مهدی نقویان کارگردان کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: جنایات استعمارگران در حق ملت ایران جزئی از تاریخ معاصر ما است.

وی افزود: با وجود اینکه رسانه حرف اول را در انعکاس اخبار می زند ما در این حدود سی سال که از انقلاب می گذرد خیلی تاریخ معاصر را در رسانه ها به صورت واضح نمی بینیم چه در محصولات سینمایی و مستند و چه در گزارش های اخبار و برنامه های تلویزیونی ما به صورت مطلوب این قضیه را نمی بینیم.

نقویان تصریح کرد: ما باید با زبان رسانه حقایق را بگوییم این موضوع خیلی مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده البته در سه چهار سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده ولی امیدوارم به صورت گسترده تر وهمگانی این قضیه بتواند انعکاس درستی داشته باشد.

وی اظهار داشت: فیلم جدیدی ساختم که در مورد روند برگزاری انتخابات آمریکا است که اخیرا رونمایی شد مستندی به اسم "فیل و الاغ" که فیل نماد جمهوری خواه ها است و الاغ هم نماد دموکرات ها است که کلا ساختار انتخابات آمریکا را بررسی می کند.

وی با اشاره به فیلم تاریخی "یتیم خانه ایران " گفت: از نظر بحث ایده ای فیلم یتیم خانه ایران بسیار برایم جالب است از نظر محتوا بسیار مهم است و ساختار خوبی دارد. آقای طالبی ویژگی اش این است که علاوه بر اینکه دغدغه دارد کار کند ولی محتوا زده نیست و از فرم و تکنیک هم درست استفاده می کند.

نقویان گفت: بعضی از دوستان کارهایی می سازند که محتوای خوبی دارد ولی چون از نظر فرم و تکنیک قوی نیست در نهایت دیده نمی شود ولی آقای طالبی این ویژگی را دراد که هم فرم و هم محتوا را با هم درست انجام می دهد.


ارسال نظرات